نشست مشترک شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال‌احمر استان

خانه خبرها

دکتر محمد علي اکبري: دانشگاه‌ها خود را مقيد مي‌دانند که فراتر از چارچوب‌هاي مرسوم آموزشي و بيش از گذشته نسبت به سرنوشت جامعه حساس باشند

رييس دانشگاه ايلام گفت: تقويت حس نوع‌ دوستي، ايجاد حس مسئوليت اجتماعي، افزايش مشارکت داوطلبانه در مقابله با بحران‌ها و بلاياي طبيعي و در يک‌کلام حساس بودن نسبت به سرنوشت جامعه از اولويت‌هاي کانون‌هاي دانشجويي هلال‌احمر است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، دکتر محمد علي‌اکبري در نشست مشترک شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان با مديرعامل و معاونان جمعيت هلال‌احمر استان با ابراز خرسندي از وجود هماهنگي و انسجام در حوزه‌ي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان اظهار داشت: خوشبختانه حوزه فرهنگي دانشگاه‌ها با انسجام و هدايت ايجادشده زمينه‌ي اجراي برنامه‌هاي مناسبي در حوزه‌هاي مذهبي، فرهنگي و اجتماعي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي استان را فراهم کرده است.

وي با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه در عالي‌ترين سطوح بين جامعه دانشگاهي و جمعيت هلال‌احمر گفت: ظرفيت بسيار مناسبي از حيث کانون‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌هاي دانشجويي وجود دارد که مي‌توانيم از اين ظرفيت در جهت تربيت شهروند مسئول استفاده کنيم.

علي‌اکبري با اشاره به بحران‌هاي سال گذشته و امسال ازجمله زلزله، آتش‌سوزي جنگل‌ها و سيل گفت: با توجه به‌احتمال وقوع بلاياي طبيعي متعدد ضرورت دارد همه‌ي ما براي مقابله با چنين پديده‌هايي آمادگي کامل داشته باشيم.

رئيس دانشگاه ايلام خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها خود را مقيد مي‌دانند که فراتر از چارچوب‌هاي مرسوم آموزشي و بيش از گذشته نسبت به سرنوشت جامعه حساس و در خدمت همنوعان باشند، بحران‌ها و بلاياي طبيعي پشت سر هم نشان‌دهنده ضرورت ايجاد ساختارها، سازمان‌ها و برنامه‌هاي مناسب و علمي براي پيشگيري و مقابله با چنين رخدادهايي است.

وي با اشاره به حضور خودجوش و داوطلبانه‌ي دانشجويان دانشگاه‌هاي استان در مقابله با آتش‌سوزي جنگل‌هاي ايلام در سال جاري گفت: ظرفيت و انرژي دانشجويان بايد در قالب شبکه‌‌اي از کانون‌ها و گروه‌هاي دانشجويي سامان يابد تا در صورت لزوم بتوانيم در فعاليت‌هاي امداد و نجات و کمک‌رساني از اين قابليت به‌درستي و به‌صورت هدايت‌شده استفاده کنيم.

دکتر علي اکبري تصريح کرد: تقويت حس نوع ‌دوستي، ايجاد حس مسئوليت اجتماعي، افزايش مشارکت داوطلبانه در مقابله با بحران‌ها و بلاياي طبيعي و در يک‌ کلام حساس بودن نسبت به سرنوشت جامعه از اولويت‌هاي کانون‌هاي هلال‌احمر دانشجويي است.

مدير عامل جمعيت هلا احمر استان ايلام : ثمره‌ي همکاري هلال احمر و دانشگاه‌ها نصيب مردم مي‌شود

مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان ايلام با اشاره به وجود تفاهم‌نامه بين وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت با جمعيت هلال‌احمر کشور گفت: ثمره‌ي همکاري اين مجموعه‌هايي توانمند و هم‌افزايي ميان آن‌ها نصيب مردم مي‌شود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، محمد سليماني در نشست مشترک شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان با مديرعامل و معاونان جمعيت هلال‌احمر استان اظهار کرد: استان ايلام به دليل شرايط جغرافيايي همواره آبستن حوادث و سوانح طبيعي است بنابراين ايجاد آمادگي قبل از بحران در ايلام يک ضرورت بنيادين است.

وي با بيان اينکه شناخت و اولويت‌بندي بحران‌ها به‌منظور صرف بهينه منابع و امکانات محدود در برابر بلاياي طبيعي ما را در مقابل بحران‌ها کمک مي‌کند، به وجود تفاهم‌نامه بين وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت با جمعيت هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: ثمره‌ي همکاري و هم‌افزايي اين مجموعه‌هاي توانمند نصيب مردم مي‌شود.

مديرعامل جمعيت هلال‌احمر تأکيد کرد: همکاري هلال‌احمر با مجموعه‌هاي دانشگاهي در چارچوب قوانين و مقررات هلال‌احمر و دانشگاه‌ها خواهد بود و در طول سال‌هاي فعاليت هلال‌احمر در دانشگاه‌ها به‌خوبي مشخص شده است که ما نه رقيب و نه نافي هيچ تشکل و مجموعه‌اي نيستم.

سليماني خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه مأموريت اصلي ما امدادرساني و کمک در برابر خطرات است و در استان ايلام در طول سال‌هاي اخير بخش عمده‌اي از توان و تجهيزات ما به امداد جاده‌اي و کمک به کاهش آسيب‌هاي ناشي از تصادفات سوق داده‌شده و پايگاه‌هاي امداد جاده‌اي ما در اين مدت از 1 به يازده افزايش‌يافته است.

وي ضمن درخواست براي افزايش فعاليت کانون‌هاي دانشجويي گفت: در سال جاري هفت کانون دانشجويي هلال‌احمر استان تجهيز مي‌شوند.

در ادامه‌ي اين نشست رئيس دانشگاه جامع علمي کاربردي و معاونان فرهنگي دانشگاه‌هاي ايلام، فرهنگيان، پيام‌نور، آزاد اسلامي واحد ايلام، نماينده بسيج اساتيد، رئيس موسسه آموزش عالي باختر، معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي و نماينده‌ي دانشگاه علوم پزشکي بر مواردي چون شبکه‌سازي از کانون‌هاي دانشجويي هلال‌احمر، برگزاري کارگاه‌ها و دوره‌هاي آموزشي امداد و نجات، کمک‌هاي اوليه، حضور مؤثر اين کانون‌ها در مقابله با مخاطرات زيست‌محيطي، برگزاري مانورهاي امداد و نجات و مقابله با حوادث و بلاياي طبيعي و افزايش مشارکت دانشجويان در فعاليت‌هاي بشردوستانه تأکيد کردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها