وزیر علوم بر تقویت همکاری های بین المللی دانشگاهها و افزایش پذیرش دانشجوی خارجی تاکید کرد

خانه خبرها
وزير علوم بر تقويت همکاري هاي بين المللي دانشگاهها و افزايش پذيرش دانشجوي خارجي تاکيد کرد

وزير علوم، تحقيقات و فناوري در ديدار با سفرا و روساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور ، بر ضرورت تقويت همکاري هاي بين المللي دانشگاهها و افزايش پذيرش دانشجوي خارجي تاکيد کرد.

به گزارش روابط عمومي، دکتر محمد فرهادي  اظهار داشت : ميزان همکاري هاي بين المللي ، پذيرش دانشجويان خارجي ،برگزاري سيمينار و انتشار مجلات علمي- پژوهشي و دوره هاي مشترک با دانشگاههاي خارجي نقش مهمي در ارتقاي جايگاه دانشگاهها در رده بندي جهاني دارد  و ما بايد در اين راستا برنامه ريزي کنيم.

وي افزود:  افزايش جذب دانشجوي خارجي يک تکليف قانوني هست و علاوه بر آن يک فعاليت فرهنگي است چرا که دانشجويان خارجي پس از تحصيل در ايران و آشنايي با فرهنگ ايراني ، به عنوان سفيران فرهنگي ايران  و عاملان ترويج فرهنگ ايراني  عمل خواهند بود.

دکتر فرهادي با اشاره به مذاکرات هسته اي و برنامه جامع اقدام مشترک گفت : پس از برجام و دوران پساتحريم ، ارتباطات بين المللي در تمامي زمينه ها گسترش خواهد يافت و زمينه گسترش بيشتر همکاريهاي علمي نيز فراهم خواهد شد.

وي گفت : وجود بيش از چهار ميليون دانشجو، 70هزار عضو هيئت علمي ، دانشگاه و 2600موسسه آموزش عالي و 36پارک علم و فناوري ظرفيت مهمي را در اختيار ما مي گذارد که بايد با توسعه ارتباطات بين المللي و استفاده از دانش و تجربه دانشگاههاي معتبر دنيا در استفاده بهينه از اين ظرفيت بکوشيم و بويژه به موضوع فناوري و تبديل دانش به محصول تمرکز کافي داشته باشيم .

وي افزود: سفرا و روساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور مي توانند نقش مهمي در ديپلماسي علمي و تقويت همکاري هاي علمي بين المللي  داشته باشند و  در تسهيل تحصيل دانشجويان ايراني در خارج از کشور و تعامل بيشتر دانشگاهاي ايراني و خارجي تاثير گذار باشند.

وزير علوم در ادامه اين نشست گفت : ارزيابي اعتبار دانشگاههاي خارجي در حال بازنگري است  و دفاتري نيز در دانشگاهها جهت تسهيل جذب دانشجويان خارجي و دانشجوياني ايراني خارج از کشور ايجاد خواهند شد .

وي افزود: بايد برنامه عملياتي اجرايي شدن تفاهم  نامه هاي امضا شده با کشورهاي ديگر تهيه شود و محور تقويت همکاري هاي علمي، همکاريهاي دوجانبه  و چند جانبه دانشگاههاي ايراني با دانشگاههاي خارجي باشد و وزارت علوم نقش هماهنگي و تسهيل ارتباط را داشته باشد

گفتني است : در اين نشست  که معاون اداري و مالي وزير امور خارجه نيز حضور داشت سفرا و روساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور ، سوالات و نظرات خود را در خصوص مسائل آموزش عالي مطرح کردند و وزير علوم و معاونان اين وزارتخانه پاسخ هاي لازم را ارائه کردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها