مردم در هیچ شرایطی زیاده خواهی دشمن را بر نمی تابند

خانه خبرها
مردم در هيچ شرايطي زياده خواهي دشمن را بر نمي تابند

معاون نهاد رهبري دانشگاه ايلام گفت: ما با دشمن هاي ديرينه اين نظام مواجه هستيم و اگر ضعفي از ما ببينند هيچگاه حقوق مسلم ما را رعايت نخواهند کرد.

حجت الاسلام “سيد محمدباقر هاشمي” معاون فرهنگي نهاد رهبري در دانشگاه ايلام در گفتگويي با خبرنگارايلام رصد در خصوص خواسته هاي مردم از تيم مذاکره کننده کشورمان و اهميت ايستادگي و مقاومت در برابر درخواست هاي زياده خواهانه و بي منطق طرف مقابل اظهار داشت: يکي از موضوعاتي که امروز در سطح جامعه و بين الملل، به صورت جدي مطرح است و بسياري از تحليل گران صحنه جهاني و نخبگان داخل کشور و حتي عموم مردم را متوجه خود ساخته است بحث مذاکرات ايران و کشورهاي 1+5 است.

موافقت با مذاکره بر مبناي سه اصل، حکمت مصلحت و عزت صورت گرفت

وي با اشاره به اين نکته، که نظام جمهوري اسلامي با توجه به منطق استدلال و مباني و حقانيت خود، از هيچ مذاکره اي ابايي ندارد، تصريح کرد: موافقت با ايجاد مذاکره و نشستن بر سر ميز مذاکره با کساني که همواره دشمني خود را با ايران اسلامي ثابت کرده اند با توجه به اصل حکمت، مصلحت، و عزت صورت پذيرفت.

حجت الاسلام هاشمي افزود: دشمني که با ما در حال مذاکره است در طول تاريخ انقلاب نشان داده، به هيچ اصلي از اصول انساني و بين المللي و اصولي که مورد گفتگوي خود آنها ست پايبند نيست و همواره در راستاي منافع و زياده خواهي ها و سلطه گري ها و خوي برتري جوي خود، آنها را زير پا گذاشته است.

 

دشمنان اين نظام از هيچ عملي در راستاي کينه توزي خود با ايران اسلامي دريغ نکردند

 

معاون نهاد رهبري دانشگاه ايلام با بيان اينکه، دشمني ها وبداخلاقي هاي سياسي اين کشورها در دوران پيروزي انقلاب وحتي قبل از آن براي ملت ما به اثبات رسيده است، گفت: از بدو پيدايش نظام تا کنون، دشمن هرچه را که در توان داشته است بر عليه اين نظام انجام داده و اگر کاري صورت نگرفته، توان انجام آن را نداشتند نه اينکه ابايي در انجام آن داشته باشند.

 

حجت السلام هاشمي با مروري بر دشمني هاي ديرينه استکبار جهاني با انقلاب اسلامي، افزود: آنان با اختلاف افکني هاي قومي، حزبي،  تحريم هاي سياسي، اقتصادي، علمي و انواع موانعي که مي توانستند بر عليه نظام انجام دهند کوتاهي نکردند.

وي در ادامه گفت: استکبار جهاني وقتي از هيچ يک از آن نقشه ها و توطئه هايي که چيده بودند نتوانستند نتيجه اي بگيرند، 8 سال جنگ را بر کشور ما تحميل کردند و در آنجا هم همه اصول انساني و بين المللي را نقض کرده و از سلاح هاي ممنوعه بر عليه ملت ايران استفاده کردند شهرها را مورد تهاجم موشکي و هوايي قرار دادند و تمام آنچه که در توان داشتند بر عليه اين کشور انجام دادند.

 

ما در مذاکرات با همان دشمن هاي ديرين انقلاب و نظام مواجه هستيم

 

معاون نهاد رهبري دانشگاه ايلام با اشاره به کينه هاي عميق استکبار جهاني، اظهار داشت: الان ما هنوز با اين دشمن مواجه هستيم، و قطعي است که اگر ضعفي از ما ببينند هيچگاه حقوق مسلم مارا رعايت نکرده  و مانع رسيدن کشور مابه حقوق حقه خود مي شوند.

وي با بيان بي منطقي طرف هاي مذاکره، بيان داشت: اين کشورها درحالي اقدام به تحريم هاي ناجوانمردانه بر عليه کشورما بخاطر پيشرفت هاي علمي در زمينه هسته اي دست زدند که اين پيشرفت در سايه تلاش جوان هاي خود اين کشور به وجود آمده است و کساني اين ملت را بخاطر سلاح هسته اي تحريم مي کنند که خود مجهز به سلاح هسته اي اند و نسل جديد سلاح هاي هسته اي را به صورت گسترده توليد، و آنها را در جنگ هاي که خودشان در منطقه ايجاد کردند استفاده مي کنند.

حجت الاسلام هاشمي خاطر نشان کرد: اين قانون جنگل است که يک کشور به خودش اجازه بدهد که کشور ديگري را در پيشرفت علمي، مراودات اقتصادي و روابط بين الملل محروم کند و شرط بگذارد که اگر مي خواهيد تکنولوژي هسته اي داشته باشيد بايد يک سري از الزامات ما را رعايت کنيد.

 

جامعه و ملت ايران هيچگاه تسليم قدرت هاي بزرگ نخواهد شد

 

معاون نهاد رهبري با اشاره به اينکه نفس مذاکره و گفتگو نمي تواند چيز بدي باشد، گفت: با همه اين دشمني ها به هرحال اجازه ي انجام مذاکره داده شد، اما به هيچ وجه به معناي اين نيست که جامعه و ملت بزرگ ايران تسليم قدرت هاي بزرگ خواهد شد.

وي با اشاره به پشتوانه عظيم مردمي و همراهي هميشگي آنان با انقلاب اسلامي افزود: مردم ايران اسلامي، درراهپيمايي روز قدس، 22 بهمن و تشييع عظيم شهداي غواص و ديگر شهدا در سطح کشور با حضور عظيم خود همواره نشان داده اند که ايستادگي و مقاومت و کوتاه نيامدن در برابر زياده خواهي دشمنان از اصول خدشه ناپذير اين ملت است و در هيچ شرايطي از حق مسلم خود در بحث دستيابي به انرژي هسته اي صلح آميز و ديگر مباحث علمي کوتاه نخواهد آمد و به زياده خواهي هاي دشمن توجه نداشته و به هيچ وجه اجازه نخواهد داد مراکز نظامي و دانشمندان هسته اي مورد تعرض دشمنان قرار بگيرد.

 

مردم با حضور در تشييع شهداي غواص اعلام کردند که در هيچ شرايطي زياده خواهي دشمن را بر نمي تابند

 

حجت الاسلام هاشمي با اشاره به تشييع باشکوه مردم از شهداي غواص، افزود: حضور مردم دراين تشييع  وشعارهايي که داده شد نشان گر اين موضوع است که مردم در هيچ شرايطي زياده خواهي دشمن را بر نمي تابد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: دولت و مجلس و تمامي دست اندرکاران نظام بايد اين خواسته ملت را مدنظر داشته باشند و در نتيجه نهايي مذاکرات، برحفظ اصول و خطوط قرمز نظام اهتمام داشته و با پشتوانه همين مردم از مباني و اصول خود در راستاي زياده خواهي ها و بي منطقي دشمنان عدول نکنند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها