وزیر علوم، تحقیقات و فناوری : تا پایان تابستان امسال 600برنامه درسی دانشگاهها بازبینی می شوند

خانه خبرها
وزير علوم، تحقيقات و فناوري : تا پايان تابستان امسال 600برنامه درسي دانشگاهها بازبيني مي شوند

وزير علوم،تحقيقات و فناوري گفت تا پايان تابستان امسال 600برنامه درسي دانشگاهها و مراکز آموزش عالي بازبيني مي شوند که تعدادي از آنها در حوزه علوم انساني و از رشته هاي مورد نظر شوراي تحول علوم انساني است .

به گزارش روابط عمومي، دکتر محمد فرهادي در همايش برنامه ريزي آموزشي درسي گفت : شوراي عالي برنامه ريزي درسي  ماموريت مهم و حساسي دارد و با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در وزارتخانه هاي علوم و بهداشت مستقر شده است و نسبت به تدوين برنامه هاي آموزشي رشته هاي تحصيلي در مقاطع مختلف تحصيلي از کارداني تا دکترا اقدام مي کند. 

 رئيس شوراي عالي برنامه ريزي آموزشي وزارت علوم اظهار داشت : هم اکنون بيش از 2000 برنامه درسي درکليه مقاطع تحصيلي دانشگاهها در حال اجراست که عمر برخي از آنها به بيش از 35 سال مي رسد و ضرورت دارد بنا به پيشرفت هاي علمي صورت گرفته و نياز بازار کار کشور مورد بازنگري  قرار بگيرند.

وي با اشاره به ضرورت آسيب شناسي وضع موجود گفت : ضمن بازنگري و به روز رساني برنامه هاي درسي موجود، بايد برنامه هاي جديدي را بويژه در ميان رشته اي ها تدوين کنيم  و کارايي رشته ها  و مهارت آموزي را در همه رشته ها بويژه رشته هاي علوم انساني که بخش عمده اي از رشته هاي دانشگاهي را به خود اختصاص داده است در اولويت قرار دهيم.

دکتر فرهادي تاکيد کرد :  بايد کارآموزي و کار ورزي در تدوين برنامه ها ي درسي مورد توجه باشد و رشته هاي تحصيلي به گونه اي ايجاد شوند که دانشجويان را کار آفرين تربيت کند و فارغ التحصيلان دانشگاهي در جستجوي استخدام دولتي نباشند.

وزير علوم با اشاره به اينکه هم اکنون 4ميليون و ششصد هزار دانشجو در کشور داريم ،اظهار داشت : بايد ظرفيت پذيرش دانشجو مورد کنترل قرار بگيرد.

وي با تاکيد بر کيفي کردن آموزش عالي که مبتني بر تاکيدات مقام معظم رهبري و اسناد بالادستي مانند نقشه جامع علمي کشور است گفت : با تقويت پارک هاي علم و فناوري ، مراکز رشد علم و فناوري و شرکت هاي دانش بنيان مي توانيم به سمت رفع نيازهاي کشور حرکت کنيم .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت : شوراي عالي برنامه ريزي مي تواند نقش سياستگذاري و  نظارت داشته باشد و کار تدوين برنامه ها را به دانشگاهها تفويض کند که دانشگاهها براساس شرايط خاص خود و با رعايت خطوط کلي برنامه ها را تدوين کنند .

رئيس شوراي عالي برنامه ريزي وزارت علوم تاکيد کرد : بايد برنامه هاي درسي در جهت ماموريت گرايي ، کار آفريني و حرکت به سمت نسل سوم دانشگاهها تدوين شوند و شوراي برنامه ريزي ضمن حفظ نقش نظارتي خود از ظرفيت انجمن هاي علمي در تدوين برنامه ها ي درسي استفاده کند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها