محفل نورانی انس با قرآن کریم

خانه خبرها

به گزارش خبر نگار روابط عمومي، محفل نوراني انس با قرآن کريم با حضورتعدادي از قاريان وحافظان قرآن نيز در سالن آيت الله حيدري دانشگاه ايلام برگزار شد.

دراين مراسم معنوي مرادي، قاري خردسال؛ آقاي محقق، از پيشکسوتان قرائت قرآن در ايلام و خانم شفيعي، حافظ روشندل قرآن و دانشجوي دانشگاه ايلام به تلاوت آياتي چند از کلام الله پرداختند.سخنرانان اين محفل آقاي دکتر محمد علي اکبري، سرپرست محترم دانشگاه و حجت الاسلام هاشمي، معاون نهاد مقام معظم رهبري بودند.

سرپرست دانشگاه ايلام: دانشگاه ايلام يک قطب فرهنگي است

آقاي دکتر علي اکبري در سخناني با خوش آمدگويي به تمام کساني که کمک کردند تا نيمه ‍‍پنهان و معنوي دانشگاه متجلي شود، گفت: برخي ها تصور مي کنند دانشگاه صرفا محل علم آموزي است؛ اما آرمان جامعه چند بعدي دانشگاهي، تربيت عالمان متقي مي باشد. 

وي دانشگاه را مکاني براي تربيت دانشمندان، صاحب نظران، محققان و پژوهشگراني دانست که علم را در آينه دين و ايمان متجلي مي کنند و افزود: دانشگاه ايلام يک قطب فرهنگي است؛ زيرا 56 جمع فرهنگي- علمي- دانشجويي در قالب 3 تشکل، 9 کانون فرهنگي- هنري، 5 کانون مذهبي و 39 انجمن علمي با توليد 24 نشريه دانشجويي در دانشگاه ايلام مشغول به فعاليت و توليد فرهنگ هستند.

سرپرست محترم دانشگاه ايلام با بيان اينکه کانون قران و عترت به عنوان مجري برگزاري مسابقات قرآن سراسر کشور يکي از کانون هاي برجسته آموزش عالي است، تصريح کرد: از برکت قرآن هشت نفر از دانشجويان اين مرکز آموزش عالي با عبور ار منطقه استاني مسابقات قرآن کريم توانسته اند به مرحله منطقه اي راه يابند واميدواريم که به مرحله کشوري نيز ارتقا يابند.

معاون فرهنگي نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه: خاصيت قرآن اين است که دنيا را با آخرتُ، سعادت را با تلاشُ و بصيرت را با دشمن شناسي گره ميزند

 در بخشي ديگر از اين محفل نوراني حجت الاسلام هاشمي،با اشاره به آيه  «لارطب و لايابس الا في کتاب مبين» تصريح کرد: اين آيه گواه مي دهد که ما هرچه از سياست، زندگي اجتماعي، زندگي فردي، اقتصاد، فرهنگ و غيره بخواهيم در قرآن وجود دارد، اما مسلمانان در سده اخير با گرايش به توطئه مکاران عالم مبني بر دور ساختن پيروان دين اسلام از قرائت قرآن و عمل به مضامين آن از کتاب آسمانيشان فاصله گرفتند، لذا جنگ هايي که در جغرافياي اسلامي در راستاي حذف فيزيکي، حيثيتي و اعتباري رقم مي خورد توسط خود مسلمانان انجام مي شود.

 وي يمن را مصداق آيه « لن يجعل الله للکافرين علي المومنين سبيلا » اعلام کرد و بيان داشت: همان سازمان ها و کشورهايي هايي که در بروز کوچک ترين مسائل، فريادشان گوش دنيا را کر مي کند، نزديک به ?? روز است که هيچ ندايي براي آزادي يمن سر نمي دهند و در همين حادثه است که اسلحه خانه هايشان فعال و تسليحات جديدشان امتحان مي شوند.

 معاون نهاد رهبري در دانشگاه ايلام با تاکيد بر اينکه آن ها براي آقايي ظالمانه بر جهان از هيچ جنايتي دريغ نمي کنند، افزود: سعي کردند که بيداري اسلامي را به بيزاري تبديل کنند، اگر مسلمانان با قرآن آشنا بودند اين بلا به جانشان نمي افتاد، روايت است که در آخرت قرآن هاي محجوري که بر سر تاقچه ها بر گرد و غبار فراموشي سپرده شده اند لب به گلايه مي گشايند.

 حجت الاسلام هاشمي گفت: خاصيت قرآن اين است که دنيا را با آخرتُ، سعادت را با تلاشُ و بصيرت را با دشمن شناسي گره ميزند تا اجازه ندهد کشورهاي اسلامي در دام خدعه هاي دشمن  افتند، هر جا که مسلمانان به حداقل هاي قرآن توجه کنند پيروز خواهند شد؛ نمونه هاي اين مطلب را مي توان در ايران، لبنان و فلسطين ديد، اگر ما به قرآن برگرديم شکست ناپذير خواهيم بود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها