جلسه کارگروه علمی–تخصصی اتاق فکر استان با موضوع تحلیل ابعاد آیین گرامیداشت اربعین سالار شهیدان برگزار شد

خانه خبرها
جلسه کارگروه علمي–تخصصي اتاق فکر استان با موضوع تحليل ابعاد آيين گراميداشت اربعين سالار شهيدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومي، جلسه کارگروه علمي–تخصصي اتاق فکر استان با موضوع تحليل ابعاد آيين گراميداشت اربعين سالار شهيدان، امام حسين (عليه السلام) با حضور رياست محترم دانشگاه، معاون فرهنگي-اجتماعي، رؤساي دانشکده هاي الهيات و ادبيات و علوم انساني و نمايندگاني از دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه علوم پزشکي، ميراث فرهنگي و صنايع دستي، سپاه پاسداران، اداره محيط زيست، شوراي هيات هاي مذهبي، حج و زيارت و راهنمايي و رانندگي در سالن حوزه رياست برگزار گرديد.

دکترعلي اکبري: دانشگاه، محيطي است که شهروندان بايد بتوانند با سهولت و آرامش بياموزند، به آراء و انديشه‌هاي گوناگون يکديگر گوش فرا دهند و بهترين را انتخاب کنند.

در ابتداي جلسه، دکتر علي‌اکبري، رييس دانشگاه با اظهار خشنودي از حضور مدعوين و خير مقدم، به جايگاه و نقش هاي متعدد و متنوع دانشگاه در طي زمان پرداخت. ايشان گفت: دانشگاه در گذشته، مدرسه‌ي بزرگي براي آموزش بود. سپس تغييراتي صورت گرفت وپژوهش به دانشگاه افزوده شد که هرکدام قوت و ضعف خودش را دارد. تغيير ديگر، تغيير عنوان دانشگاه از «آموزش عالي» به «علوم، تحقيقات و فناوري» بود با افزودن حوزه‌هاي جديد فناوري به آن. بعدها گفته شد دانشگاه بايد به سوي کارآفريني برود. با همه‌ي اين‌ها، دانشگاه، جاي فرهنگ سازي است. دانشگاه بايد موتور حرکت جامعه باشد. ما بر اين باور هستيم و مي‌دانيم که حتي در روزگار گذشته نيز اعزام به خارج از کشور از ميان دانشگاهيان بود و همواره جامعه‌ي دانشگاهي، پيش گام بوده است.

امروز در جامعه‌ي دانشگاهي بحث بر سر آزادانديشي است. دانشگاه، محيطي است که شهروندان بايد بتوانند با سهولت و آرامش بياموزند، به آراء و انديشه‌هاي گوناگون يکديگر گوش فرا دهند و بهترين را انتخاب کنند. بنابراين يکي از وظايف ما در دانشگاه‌ها اين است که انديشه ورزي را بيش از پيش پاس بداريم و در موضوعات مختلف و با افتخار از نظرات صاحب نظران دانشگاهي، حوزوي، اجرايي و نهادهاي مردمي استفاده کنيم. در اين صورت است که هم به وظيفه ذاتي دانشگاه در فراهم ساختن فرصت آموختن بر اساس آزادانديشي عمل کرده ايم و هم عاملي شايسته و امانتدار براي انتقال ديدگاه‌هاي صاحب نظران به مراجع تصميم سازي خواهيم بود تا زمينه شکلگيري جامعه اي دانا محور فراهم آيد.

دکتر علي اکبري افزود: دانشگاه ايلام، وظايف خود را در قبال مسائل استان به نحو ممکن انجام داده است و جزء دانشگاه‌هايي است که اتاق فکرش از سوي وزارت علوم، شايسته‌ي تقدير شناخته شده است.

وي با بيان اينکه در سال گذشته با توجه به مسايلي که در استان داشتيم، جلساتي با موضوع و مسئله «ريزگردها» و «بحران آب» برگزارشد اما امسال به صورت وسيعتر به مسائل استان پرداختيم. و اين‌ نشانگر آن است که دانشگاه ايلام، رسالت خود را در فرهنگ سازي و تبديل دانشگاه به سرمايه‌ي ملي و استاني بر اساس تلاش و پيگيري دلسوزانه همکاران به خوبي انجام داده است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها