خسارت یک میلیاردی سیل به دانشگاه ایلام

خانه خبرها
خسارت يک ميلياردي سيل به دانشگاه ايلام

رئيس دانشگاه ايلام، گفت: با برآورد صورت گرفته از ميزان خسارات وارد شده به زيرساخت هاي دانشگاه، ميزان آن يک ميليارد تومان اعلام شده است.

 به گزارش خبرنگار روابط عمومي،"محمد علي اکبري" رئيس دانشگاه ايلام، در گفتگو با خبرنگار ايلام رصد، از خسارت يک ميلياردي سيل به دانشگاه ايلام خبر داد.

وي به تخريب آسفالت ها، ديوارها، مسيل ها، و سيستم آبرساني دانشگاه اشاره و اظهار کرد: در سيلي که به وقوع پيوست اکثر کارگاه ها و آزمايشگاه هاي دانشگاه دچار آبگرفتگي شد و مزارعي که متعلق به دانشگاه ايلام بود با آسيب هاي جدي مواجه شد.

وي با اشاره به آسيب جدي که به خط لوله آبرساني دانشگاه وارد شده، بيان داشت: اين خرابي لوله و اتصالات با توجه به اينکه در مسير سيلاب قرار داشت هزينه بسيار سنگيني را بر دانشگاه متحمل ساخت.و بدليل قطعي آب و در راستاي تآمين آب شرب دانشگاه، تعداد زيادي آب معدني در سطح دانشگاه توزيع شد.

رئيس دانشگاه ايلام، تأکيدکرد: مديريت اين اتفاق از سوي دانشگاه ايلام به درستي هدايت شد و تمام تلاش خود را بکاربستيم که بدون اتکا به مديريت استاني و در راستاي همکاري و همراهي با آنان در جهت رفع مشکلات دانشگاه اقدام نماييم.

علي اکبري با بيان آب گرفتگي وسيعي که در زمين چمن دانشگاه به وقوع پيوست، افزود: براي مهار اين آب گرفتگي کانال هايي را هم در بالا دست و هم در کنار زمين چمن حفر شد تا از خسارات بعدي آن جلوگيري شود.

رئيس دانشگاه ايلام به حضور دکتررخشاني مهر مدير طرح هاي عمراني وزارت علوم در اين مرکز آموزش عالي اشاره و تصريح کرد: عملکرد دانشگاه ايلام و اقدامات صورت گرفته آن در زمينه عمراني، وهمچنين ميزان خسارات ناشي از سيل در اين بازديد مورد بررسي قرار گرفت.

وي ثمره اين حضور را بسيار مثبت ارزيابي کرد و خاطرنشان ساخت: اين بازديد باعث شد فعاليت هاي توسعه اي دانشگاه مورد حمايت قرار گرفته و تلاش شود پروژه هاي عمراني دانشگاه هرچه زودتر به بهره برداري برسند.

علي اکبري اظهار داشت: بطور قطع تزريق اعتبار در راستاي تکميل پروژه هايي  چون استخر دانشگاه، دانشکده کشاورزي، و کلنگ زني دانشکده علوم پايه صورت خواهد گرفت.

رئيس دانشگاه ايلام، اضافه کرد: پروژه کلنگ زني دانشکده علوم پايه و بهره برداري از استخر دانشگاه در آينده نزديک انجام مي شود. 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها