حجت الاسلام والمسلمین شمس الله سراج: قشر دانشگاهی علمدار مبارزه با استکبار است/مراقب نفوذ فرهنگی آمریکا باشیم

خانه خبرها
حجت الاسلام والمسلمين شمس الله سراج: قشر دانشگاهي علمدار مبارزه با استکبار است/مراقب نفوذ فرهنگي آمريکا باشيم

مسئول نهاد رهبري دانشگاه ايلام گفت: ما با آنچه که مخالف هستيم، سياست هاي استکباري آمريکا است و مرگ بر آمريکا که ميگوييم در واقع مرگ بر اين سياست هاي غلط و زور مدارانه است.

به گزارش روابط عمومي، حجت الاسلام والمسلمين "شمس الله سراج" مسئول نهاد رهبري دانشگاه ايلام در گفتگو با خبرنگارايلام رصد از13آبان روز استکبار ستيزي و روز تسخير لانه ي جاسوسي در سال 1358توسط دانشجويان پيرو خط امام راروز ملي مبارزه با استکبار جهاني به تعبير حضرت امام(ره) انقلاب دوم ياد کرد و گفت: يکي از بحث هايي که در انقلاب ما مطرح بود نفوذ آمريکا در ايران بود که کشور را حياط خلوت خود قرار داده بودند و از اين راه ضررهاي بسياري را بر کشور متحمل ساختند.

قشر روشنفکر و دانشگاهي ما علمدار مبارزه با استکبار بوده و هستند

وي افزود:  با وجود قوانيني مثل کاپيتولاسيون، وحق توحشي که از ايرانيان مي گرفتند و نفوذ آنها در دربار ايران و وزارتخانه هاي مختلف و تسخير لانه ي جاسوسي حقيقتا انقلاب دوم بود واسناد بسيار مهمي از اين لانه بدست آمد،که خيلي از نقشه هاي آمريکا براي آينده ي ايران و منطقه در آن پيش بيني شده بود.

سراج با بيان اينکه در واقع دانشجويان پيرو خط امام به صندوقچه ي اسرار آمريکا دسترسي پيدا کردند، اظهار داشتاينکه چنين اتفاقي در قشر روشنفکر ما روي داده يعني قشر روشنفکر و دانشگاهي ما علمدار مبارزه با استکبار بوده اند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، با اشاره به بحث استکبارستيزي، تصريح کرد: استکبارهميشه با يک نقشه وارد ميدان نمي شود و نقشه هاي مختلف را بکار مي گيرد گاهي با حمله ي نظامي و فيزيکي، گاهي با حمله و جنگ اقتصادي، گاهي با جنگ سياسي و گاهي با جنگ فرهنگي، که اين هوشياري بسياري مي طلبد.

مبارزه سختي در پيش است بايد منافذ نفوذ آمريکا را بست

وي اضافه کرد:  آمريکا در راس هرم استکبار جهاني در طول اين چند سال از ابزارهاي نظامي، نفوذ سياسي و تحريم اقتصادي عليه نظام جمهوري اسلامي استفاده کرده واگر چه چندان موفق نبوده است اما امروز نفوذ فرهنگي مطرح است که خيلي مهمتر از موارد ديگر است و اگر بحث نفوذ فرهنگي شکل بگيرد به نظر مي رسد مبارزه ي سختي در پيش خواهيم داشت لذا بايد منافذ نفوذ آمريکا را بست.

 سراج با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري که مي فرمايند ما با آمريکا جز در مسائل هسته اي مذاکره اي نداريم، اظهار داشت: هيچگاه آمريکا و نظام استکباري قابل اعتماد نبوده اند و چه بسا پيمان ها و عهدنامه هايي که با ايران و ساير کشور ها بسته اند و به آنها وفا نکرده اند، و به تعبيري آمريکا مذاکره اي را مذاکره مي داند که طرف مقابل حرف او را بپذيرد و با کسي که در مقابلش حرفي داشته باشد مذاکره نمي کند بنابراين منظور آنها از مذاکره پذيرش شرايط خودشان در هر قضيه اي است واگر اين حاصل نشود آن مذاکره را بهم ميزنند و در اين مسير ابزارهاي گوناگوني هم دارند از جمله ابزار رسانه زيرا به تمام رسانه هاي دنيا مسلط هستند.

ساده لوحي است اگر کسي بگويد اوضاع ما بعد از مذاکره با آمريکا خوب مي شود

عضو هيئت علمي دانشگاه ايلام، با بيان اين نکته که نبايد گول چهره هاي مختلف استکبار و آمريکا را بخوريم، خاطر نشان کرد: با کمي دقت ميتوان مشت هاي آهني زير اين دستکش هاي مخملي را ديد بنابراين ساده لوحي است اگر کسي بگويد اوضاع ما بعد از مذاکره با آمريکا خوب مي شود.

مسئول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، با اشاره به اين موضوع که ما بايد جبهه مان را مشخص کنيم و طبيعتا جبهه ي حق هزينه دارد، تصريح کرد: مشکلات اقتصادي، تحريم و تنگناها مسلما در جبهه ي حق است چون نظام باطل يک نظام گسترده است هر چند که به اعتقاد ما کف سر آب است و طبق آيات قران و وعده ي الهي از بين مي رود و مهم اين است پيروان جبهه ي حق نهراسند و جبهه را خالي نکنند.

منظور ما از شعار مرگ بر آمريکا و شعارهاي استکبار ستيزي سياست هاي غلط آمريکا است
 

وي با اشاره به اينکه منظوراز استکبار ستيزي و مبارزه با استکبار، دولت، نظام و سياست هاي غلط آمريکا است بيان داشت: منظور ما از شعار مرگ بر آمريکا و شعارهاي استکبار ستيزي سياست هاي غلط آمريکا در منطقه و حتي در کشور خودش است، زيرا خيلي از مردم آمريکا مردمي هستند که اگر ما بتوانيم مسئله را برايشان روشن کنيم با ايران مشکلي ندارند و اگر جوانان آمريکا بي طرفانه اخبار ايران را بشنوند قطعا آموزه هاي دين اسلام را پذيرا خواهند بود.

 سراج با بيان اينکه در حال حاضر خيلي از مردم آمريکا مستضعف فکري اند، اضافه کرد: ما با آنچه که مخالف هستيم، سياست هاي استکباري آمريکا است و مرگ بر آمريکا که ميگوييم در واقع مرگ بر اين سياست هاي غلط و زور مدارانه است.

 

 مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، با اشاره به گفته ي مقام معظم رهبري که  آمريکا دست از دشمني با ما برنمي دارد و دشمني بين ما، دشمني ديرين است و ديوار بي اعتمادي بين ما بلند است و تا اين ديوار کوتاه نشود نمي توان کاري کرد.

هوشيار باشيم فريب چهره ي بزک کرده ي آمريکا را نخوريم

وي ابراز داشت:  سياست هاي ايران انساني است ما قائل به ظلم و تجاوز نيستيم و نبوده ايم بنابراين طرف مقابل بايد سياست هايش را عوض کند چراکه هر چه ظلم و تجاوز و بيداد و غارتگري وجود دارد توسط آمريکا انجام گرفته لذا زماني ما به آمريکا اعتماد خواهيم کرد که از تمام کارهاي گذشته اش عذرخواهي کند و کل خسارت هايي که به ملت ما وارد کرده جبران کند و حسن نيت خود را نشان دهد.

سراج با بيان اينکه استکبار به چيزي غير از تسليم شدن ما راضي نيست، يادآور شد: ما نيز در برابر استکبارنبايد به چيزي غير از عزت و سربلندي خود راضي بوده وسربلندي و عزت را بايداز مکتب امام حسين(ع) بياموزيم و زير بار ظلم نرويم.

امام جمعه موقت ايلام، گفت: امروزه مهمترين سنگري که بايد ازدست استکبار حفظ کنيم سنگر فرهنگ است يعني بايد از نفوذ فرهنگي استکبار در تمام جنبه ها حتي ديني جلوگيري کنيم کما اينکه داعش و طالبان نمونه ي اسلام آمريکايي هستند يعني آنها از طريق دين و مذهب هم مي خواهند نفوذ کنند آنها يک بدل از اسلام تحويل داده که دنيا فکر کند اسلام اين است بنابراين بايد هوشيار باشيم فريب چهره ي بزک کرده ي آمريکا را نخوريم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها