وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:علم و فناوری به عنوان اولویت برنامه ششم توسعه تعیین شد

خانه خبرها
وزير علوم، تحقيقات و فناوري:علم و فناوري به عنوان اولويت برنامه ششم توسعه تعيين شد

وزير علوم،تحقيقات و فناوري گفت : با موافقت سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور علم و فناوري به عنوان موضوع ويژه و اولويت خاص برنامه ششم  توسعه تعيين شد

به گزارش روابط عمومي ،دکتر محمد فرهادي گفت :اقتصاد مقاومتي مبتني بر شرکت هاي دانش بنيان مورد تاکيد مقام معظم رهبري است و دولت نيز توجه ويژه به آن دارد ودر همين راستا، علم و فناوري به عنوان اولويت برنامه ششم توسعه تعيين شد.

وي  در ادامه با اشاره به نقش شبکه سازي در هم افزايي امکانات و صرفه جويي در هزينه ها اظهار داشت : هم اکنون 16 دانشگاه و مرکز علمي به شبکه علمي کشور پيوسته اند و تا پايان سال همه دانشگاهها،مراکز آموزش عالي و پژوهشگاهها به اين شبکه متصل مي شوند.

وي با اشاره به ايجاد 52آزمايشگاه مرکزي در دانشگاههاي سراسر کشور، ايجاد آزمايشگاه مرکزي و اتصال به شبکه آزمايشگاههاي علمي(شاعا) را برنامه مهم وزارت علوم ذکر کرد و گفت : تاکنون بيش از 15 هزار دستگاه تجهيزات آزمايشگاهي در قالب شبکه شاعا به کار گرفته شده  و بيش از 1000 نوع خدمت آزمايشگاهي ارائه شده است.

وزير علوم ضمن تاکيد بر ضرورت تعيين ماموريت خاص و تدوين برنامه راهبردي براي هر يک از دانشگاهها،از دانشگاه شهيد بهشتي به عنوان يک دانشگاه ماموريت گرا و داراي برنامه کلان ياد کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها