مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه برگزار شد

خانه خبرها

به گزارش روابط عمومي، مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس با حضور رؤساي دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي استان  ، اعضاي هيأت علمي، کارکنان و دانشجويان عزيز دانشگاه ايلام در گلزار شهداي گمنام اين مرکز آموزشي برگزار شد.

 

دکتر محمد علي اکبري رييس محترم دانشگاه ايلام در اين مراسم ضمن خير مقدم به جامعه دانشگاهي استان بيان داشت : همانطور که مردم اين استان در هشت سال دفاع مقدس حافظ مرزهاي جمهوري اسلامي بوده و کماکان نيز هستند، دانشگاهيان نيز خود را متعهد به حفاظت از مرزهاي دانش اسلامي مي دانند.
وي با بيان اينکه بيش از يک چهارم مجموع کارکنان و استادان اين دانشگاه را خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران تشکيل مي دهد، افزود: ايثار، پايمردي و از خودگذشتگي شهدا، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و ايثارگران را ارج مي نهيم و به مقام شامخ اين عزيزان اداي احترام مي کنيم.
رييس دانشگاه ايلام با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با فصل شکوفايي علم و دانش، گفت: ترويج فرهنگ والاي ايثار و شهادت و شکوفايي علمي در کنار يکديگر زمينه ترقي و پيشرفت همه جانبه کشور در تمامي ابعاد را فراهم مي کند.
علي اکبري افزود: دانشگاه و جبهه شايد در ظاهر شباهتي با يکديگر نداشته باشند اما ما همواره جبهه را دانشگاه دانسته و دانشگاه را زمينه اي براي جهاد مي دانيم و ادامه داد: در عمر پربرکت انقلاب اسلامي در دانشگاه همواره افرادي تربيت شده و مي شوند که نظام مقدس اسلامي براي خودکفايي و جهاد علمي، سياسي و فرهنگي به آنها نيازمند است.
وي نهادينه کردن روحيه جهادي در حوزه هاي مختلف علمي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي در بين اقشار مختلف جامعه را از رسالت هاي اصلي و اساسي دانشگاه عنوان کرد.
در اين مراسم مزار دو شهيد گمنام دفاع مقدس دانشگاه ايلام عطرافشاني و غبارروبي شد و شرکت کنندگان با نثار شاخه هاي گل و قرائت فاتحه ياد و خاطره شهداي دوران هشت سال دفاع مقدس را گرامي داشتند. 

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها