وزرای علوم ایران و اندونزی خواستار گسترش همکاری مراکز علمی دو کشور شدند

خانه خبرها
وزراي علوم ايران و اندونزي خواستار گسترش همکاري مراکز علمي دو کشور شدند

دکتر محمد فرهادي وزير علوم ، تحقيقات و فناوري در سفر به اندونزي با وزير علوم اين کشور ديدار و گفتگو کرد 

به گزارش روابط عمومي. وزير علوم، علاوه بر ديدار با همتاي اندونزيايي از سازمان هوا و فضا و مرکز تحقيقات علوم و فناوري اندونزي نيز بازديد کرد.

دکترفرهادي در اين ديدار گفت: پيشرفت کشورها نيازمند برخورداري از منابع انساني با کيفيت و کارآمد است و از طرف ديگر رشد اقتصادي کشورها در ارتباط مستقيم با ميزان پيشرفت علوم و فناوري در آن کشورها است که اين مباحث نشان از اهميت علوم، تحقيقات و فناوري در کشورهاي مختلف و البته مسئوليت سنگين وزارتخانه هاي مربوطه دارد.

وي دليل پيشرفت هاي علمي و فناوري جمهوري اسلامي ايران را همکاري نزديک ميان دولت، بخش خصوصي، دانشگاه ها و پارک هاي علم و فناوري دانست و گفت: سياست گذاري دولت در زمينه علوم و فناوري همواره رو به جلو بوده است و در اين راستا  در حال برنامه ريزي براي  تبديل دانشگاهها به دانشگاه هاي نسل سوم و دانشگاه هاي کارآفرين هستيم. 

وزير علوم در ادامه سخنان خود با اشاره به پيشرفت هاي ايران در حوزه هاي مختلف فناوري از قبيل فناوري نانو، فناوري بايو، پتروشيمي و پليمير از آمادگي کشورمان براي همکاري و تبادل تجربيات با کشور اندونزي خبر داد.

وي با اشاره به فعاليت بيش از دو هزار و 600 دانشگاه دولتي و غيردولتي در ايران، آمادگي اين مراکز علمي و دانشگاهي کشورمان را براي تعاملات علمي با دانشگاه ها و مراکز علمي اندونزي اعلام کرد.

وزير تحقيقات اندونزي نيز در ديداراز حوزه هاي امنيت غذايي، بهداشت، محيط زيست، ترابري، مواد، صنايع دفاعي، انرژي هاي تجديدپذير و امور دريايي به عنوان اولويت هاي فعاليتي اين وزارتخانه نام برد.

دکتر محمد نصير ضمن تاکيد بر برگزاري پنجمين نشست کميته مشترک همکاري هاي علمي، فناوري و تحقيقاتي ميان دو کشور که اين دوره مي بايست در تهران برگزار شود، گفت: سازمان هاي مختلف علمي و تحقيقاتي اندونزي در زير مجموعه وزارت تحقيقات، فناوري و تحصيلات عالي فعاليت مي کنند و به يقين اين سازمان ها در نشست آتي کميته مشترک دو کشور آماده همکاري با همتايان ايراني خود و تبادل تجربيات هستند.

وزير علوم اندونزي همچنين با اشاره به اهميت همکاري ميان دانشگاه هاي اندونزي و کشورمان و فعاليت 134 دانشگاه دولتي و بيش از چهار هزار و 100 دانشگاه غيردولتي در اين کشور، آمادگي همکاري و تعاملات علمي و تحقيقاتي ميان اين دانشگاه ها و دانشگاه هاي ايراني را اعلام کرد.

در پايان اين ديدار وزير تحقيقات، فناوري و تحصيلات عالي اندونزي با اشاره به واقعه تاسف بار منا که موجب کشته شدن تعداد بسياري از مسلمانان بويژه حجاج ايراني و اندونزي شد، اين واقعه را به دولت، ملت و بازماندگان قربانيان اين فاجعه تسليت گفت.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها