گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

به گزارش روابط عمومي، مراسم گراميداشت روز ملي دامپزشکي در دانشگاه ايلام با حضور مسئولين استاني ، اعضاء هيأت علمي ، دانشجويان، سازمان دامپزشکي و کارکنان در سالن آيت الله حيدري دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

 دکتر محمدعلي اکبري:

براي اعتلا و تجلي باورهاي علمي جامعه تلاش کنيم

 دکتر محمدعلي اکبري رئيس دانشگاه ايلام،  با تبريک روز ملي دامپزشکي و با اشاره به اين نکته که مجموعه ي دامپزشکي يکي از قديمي ترين واحدهاي دانشگاه است، اظهار داشت: وظيفه ي دانشگاه اين است که براي توسعه استان تمام توان خود را بکارگيرد و براي اين مهم بايد رابطه ي دانشگاه و جامعه تقويت شود.

وي افزود: بنده با اينکه در اين مورد تخصصي ندارم اما ابراز نگراني ميکنم از اينکه در استان ايلام در حوزه ي دامپزشکي عرف بر علم غلبه کرده است.

دکتر علي اکبري به اوضاع نامناسب ورودي هاي شهر ايلام از طرف بخش شباب و روستاي مهدي آباد اشاره و اظهارداشت: اوضاع خارج از عرف و نگران کننده اين ورودي ها به هيچ وجه زيبنده ي استان نيست رئيس دانشگاه ايلام، ورود دانشگاه به اين مقوله را ضروري دانست و گفت: همه بايد براي اعتلا و تجلي باورهاي علمي جامعه بکوشيم.

وي با بيان اينکه امنيت غذايي جامعه مديون زحمات دامپزشکان است، تأکيد کرد: بايد تلاش کنيم و با همکاري و همراهي هم اداره ي جامعه را ازحالت عرفي خارج کرده و مسير ورود از جامعه ي سنتي به جامعه ي صنعتي را به درستي هموار کنيم.

رييس دانشگاه ايلام،  در پايان با ابرازاميدواري ازحضور مجموعه اي دانشمند و متخصص در حوزه ي دامپزشکي در دانشگاه ايلام، گفت: توسعه ي رشته هاي دامپزشکي و توسعه ي دانشکده ي پبرا دامپزشکي از برنامه هاي اصلي دانشگاه است.

دکتر حشمت‌اله عسکري:

 دامپزشکي ضامن سلامت سفره‌هاي مردم در يک جامعه است.

 دکتر حشمت‌اله عسکري معاون توسعه امور اقتصادي استاندار ايلام در مراسم روز ملي دامپزشکي در دانشگاه ايلام اظهار داشت: دامپزشکي تضمين کننده سلامت سفره‌‎ شهروندان يک جامعه است.

وي با بيان اينکه تحولات علم دامپزشکي بر کشي پوشيده نيست افزود: بنيان دانشگاه ايلام در اولين روزهاي شکل‌گيري با راه‌اندازي آموزشکده دامپزشکي بنا نهاده شد و دامپزشکي امروز توانسته تضمين کننده سرمايه فعالان بخش کشاورزي در حوزه‌هاي مرغداري، گاوداري و استخرهاي پرورش ماهي باشد.

معاون توسعه امور اقتصادي استاندار ايلام اضافه کرد: سفرهاي رنگارنگ ما که خانواده‌ها بر سر آن مي‌نشينند سلامت آن توسط فعالان عرصع دامپزشکي تامين مي‌شود و بايد گفت که سالم‌ترين، جوان‌ترين و کيفي‌ترين دستگاه اجرايي در استان دامپزشکي است و همواره جزء دستگاه‌هاي برتر استان معرفي شده است.

دکتر عسکري انتظارات عموم مردم از اين دستگاه پر تلاش را بسيار بالا دانست و گفت: انتظار داريم که مصاديق نقض استانداردهاي عرضه گوشت قرمز در روستاي «مهدي‌آباد» و شهر «شباب» برطرف شود و با اشاره به اينکه در عامه مردم تصور بر اين است که تنها وظيفه دامپزشکي درمان بيماري‌هاي دامي است خاطر نشان کرد: ارتقاء نگاه عمومي جامعه از دامپزشکي بايد در اولويت قرار گيرد و البته نبايد فراموش کرد که اين دستگاه در اجراي واگذاري بخشي از وظايف خود به بخش خصوصي به خوبي عمل کرده است.

 معاون توسعه امور اقتصادي استاندار ايلام به خلاء موجود در برخورد با واحدهاي غير استاندارد عرضه گوشت قرمز در برخي از نقاط استان اشاره و بيان کرد: هنوز به صورت دقيق متولي اين کار مشخص نشده ولي اگر دامپزشکي ضابط قضايي داشته باشد بسياري از مشکلات اين بخش مرتفع خواهد شد.عسگري در پايان به کم شدن فاصله بين صنعت و دانشگاه اشاره و اظهار کرد: فعال سازي دفاتر ارتباط دانشگاه و صنعت مي‌تواند برخي از خلاء‌هاي موجود را بر طرف کند.

 ديگر سخنرانان اين مراسم دکتر وهاب پيراني مديرکل دامپزشکي استان ايلام و دکتر بهروز ياسمي  بودند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها