سخنرانی استاد تمام دانشگاه تهران در دانشگاه ایلام

خانه خبرها
سخنراني استاد تمام دانشگاه تهران در دانشگاه ايلام

به گزارش روابط عمومي ، آقاي دکتر عبدالکريم کاشي استاد تمام دانشگاه تهران و پدر علم سبزي کاري ايران، براي اساتيد و دانشجويان گروه عمومي باغباني دانشگاه ايلام در جلسه اي پيرامون مسائل و مشکلات حوزه ي آموزش و پژوهش بويژه در زمينه ي سبزي کاري سخنراني نمودند.

دکتر کاشي استاد تمام دانشگاه تهران بيان داشت: سابقاً دانشجويان بسيار طالب علم بودند فزون خواهي و سيري ناپذيري تنها در علم ومعرفت مجاز است و به شدت دانشجويان را به فزون خواهي در علم ترغيب نمودند وبه دانشجويان توصيه نمودند که در کنار درس و پژوهش ورزش را هرگز فراموش نکنند چرا که کشاورزي نيازمند نيروي فراوان و بدن آماده است که بايد ورزش مناسب در کنار تحصيل فراموش نشود.

پدر علم سبزي کاري ايران افزود: يکي از ويژگي هاي بسيار مهم ايرانيان، غني بودن رژيم غذايي آنها از سبزي ها مي باشد. ايرانيان بيش از هر مردمي در دنيا سبزي مصرف ميکنند که اين مهم در تامين املاح و ويتامين هاي بدن بسيار موثر است. ما از بوعلي و امثال ايشان آموخته ايم که براي درمان بيماريها وسلامت بدن چه گياهاني مصرف کنيم. ما يکي از کامل ترين غذاها را داريم که همان آش رشته که غني از سبزي و حبوبات و غلات مي باشد.

دکتر عبدالکريم کاشي اظهار داشت:اما نبايد فراموش کنيم که ايران سبزيها و محصولات کشاورزي را با گرانترين قيمت توليد ميکند که نشان از غير مکانيزه بودن کشاورزي در ايران مي باشد. يکي ديگر از مشکلات سبزيها بالا بودن بقاياي سموم و کود هاي شيميايي و تجمع نيترات در سبزيها بويژه سبزي هاي برگي ميباشد که به شدت سلامت مصرف کنندگان را به خطر مي اندازد.در اين خصوص نيز متاسفانه همانند کشور هاي اروپايي استاندارد و نظارت خاصي روي محصولات توليدي صورت نمي گيرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها