وزیر علوم، تحقیقات و فناوری :قانون اختیارات هیئت های امنای دانشگاهها دائمی می شود

خانه خبرها
وزير علوم، تحقيقات و فناوري :قانون اختيارات هيئت هاي امناي دانشگاهها دائمي مي شود

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت :  با تصميم دولت تعدادي از احکام برنامه هاي چهارم و پنچم توسعه به احکام دائمي تبديل خواهند شد که ماده 20قانون برنامه پنجم توسعه مبني بر اختيارات هيئت هاي امناي دانشگاهها از جمله اين قوانين است.

به گزارش روابط عمومي، دکتر محمد فرهادي در گردهمايي معاونان اداري، مالي دانشگاهها و مراکز آموزش عالي کشور در دانشگاه شهيد بهشتي گفت : در برنامه ششم توسعه کشور رشد 8 درصدي براي اقتصاد کشور پيش بيني شده است و به اقتصاد دانش بنيان توجه زيادي شده است  که اين امر نيازمند سرمايه گذاري مناسب براي آموزش عالي است به طوري که بايد سهم آموزش عالي از بودجه کشور از چهل و هشت صدم به 2 درصد افزايش يابد.
وزير علوم گفت : در سالهاي اخير آموزش عالي رشد مناسبي داشته است به نحوي که در کنار سهم آن در توليد ناخالص داخلي ، 13دانشگاه کشور در جمع 1درصد دانشگاههاي برتر دنيا و 170عضو هيئت علمي در جمع اعضاي هيئت علمي برتر دنيا قرار گرفتند .
دکتر فرهادي اظهار داشت :سرمايه گذاري در آموزش عالي از نوع هزينه اي نيست بلکه سرمايه گذاري براي آينده است زيرا بهترين منبع رشد کشور نه منابع طبيعي بلکه نيروهاي انساني متخصص هستند که دانشگاهها آنان را تربيت مي کنند.
وي تاکيد کرد:طرح آمايش آموزش عالي در اختيار شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گرفته است و با تصويب آن شاهد ساماندهي آموزش عالي خواهيم بود که اين اقدام کمک مهمي براي رسيدن آموزش عالي کشور به اهداف اسناد بالادستي خواهد بود.
وي افزود : امسال به دليل کاهش درآمدهاي دولت، تخصيص اعتبار به همه دانشگاههاي کشور کاهش يافته است و دانشگاهها علاوه بر اين کاهش ، با بدهي انباشته ناشي از عدم تخصيص سنوات قبل نيز مواجه هستند که در اين زمينه سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور قول هايي براي جبران داده است.
دکتر فرهادي در ادامه سخنان خود گفت : دانشگاهها و مراکز آموزش عالي بايد براي دوران پساتحريم آمادگي  کامل داشته باشند و براي افزايش همکاريهاي علمي و تحقيقاتي  با  دانشگاههاي دنيا برنامه ريزي کنند.
وي با اشاره به ديدار اخير خود با وزراي علوم تعدادي از کشورهاي اروپايي در اجلاس کيوتو گفت : بسياري از کشورهاي اروپايي خواستار افزايش  روابط علمي با دانشگاهها ، مراکز پژوهشي و تحقيقاتي ايران در دوران پسا تحريم هستند.
وزبر علوم گفت : در ديدار با وزير علوم ژاپن نيز اين کشور خواهان گسترش مناسبات علمي با ايران بويژه در زمينه تبادل دانشجو ، ايجاد مراکز پژوهشي و برگزاري دوره هاي تحقيقاتي مشترک و همکاري متقابل شرکت هاي دانش بنيان بين  دو کشور بود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها