با موافقت سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت غذا و دارو؛ مجوز تولید الکل طبی در دانشگاه ایلام صادر شد

خانه خبرها
با موافقت سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت غذا و دارو؛ مجوز توليد الکل طبي در دانشگاه ايلام صادر شد

در جريان بازديد معاون اقتصادي استانداري ايلام به همراه رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي، مجوز توليد الکل طبي در دانشگاه ايلام صادر شد.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، صبح روز يک شنبه سوم فروردين 1399، مهندس نعمتي معاون امور اقتصادي استانداري، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، مهندس نصيري رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت و خانم دکتر شاهماري معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي از کارگاه توليد الکل طبي شرکت دانش بنيان شهر آذين در محل دانشگاه ايلام بازديد کردند و با ابراز رضايت کامل از امکانات و وضعيت اين کارگاه و قدرداني از احساس مسئوليت دانشگاه ايلام، با صدور مجوز توليد الکل طبي در دانشگاه ايلام موافقت بعمل آوردند.
در جريان اين بازديد دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام، گفت: ورود شرکت دانش بنيان وابسته به دانشگاه ايلام براي توليد الکل طبي با هدف کسب سود نبوده و اين دانشگاه بيشتر به دنبال ايفاي نقش مسئوليت هاي اجتماعي است.

دکتر علي اکبري، تصريح کرد: معتقديم در شرايط کنوني نبايد همه بار سنگين مبارزه با کرونا را بر دوش دانشگاه علوم پزشکي گذاشته شود و هر سازمان و يا نهادي بر اساس توان و ظرفيت خود براي مبارزه با اين ويروس تلاش کند.

رئيس دانشگاه ايلام، اضافه کرد: با فراهم سازي زمينه دريافت سريع پيشنهادهاي مجموعه همکاران، بيست پيشنهاد کاربردي از طرف اعضاي هيات علمي عضو شبکه ملي دانشگاه و جامعه ارائه گرديد که يکي از اين پيشنهادات توليد الکل طبي با استفاده از ظرفيت آزمايشگاه هاي دانشگاه بود که با تغيير کاربري آزمايشگاه خاکشناسي، کارگاره توليد الکل طبي با ظرفيت روزانه بين 500 تا 1000 ليتر آماده راه‌اندازي شد.

دکتر علي اکبري اين اقدام را نتيجه همکاري گروه باغباني و گروه شيمي دانشگاه ايلام اعلام کرد و از تلاش هاي آقايان دکتر مهدي صيدي و دکتر محمد سليمان بيگي براي اهتمام در راه اندازي اين خط توليد قدرداني نمود.

دکتر علي اکبري، در ادامه تاکيد کرد: تمام توليدات اين کارگاه در اختيار سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه هاي ذيربط براي توزيع در سطح استان قرار مي گيرد تا براي ضد عفوني و مقابله با کرونا مورد استفاده شهروندان ايلامي قرار گيرد.

همچنين مهندس نعمتي معاون اقتصادي استانداري در اين بازديد ضمن استقبال از اين طرح، از اهتمام دانشگاه ايلام ابراز خرسندي نمود و از آمادگي استانداري ايلام براي حمايت از برنامه هاي دانشگاه ها در مقابله با کرونا خبر داد.

مهندس نعمتي همچنين از آمادگي بانک هاي استان براي اعطاي تسهيلات به فعاليت هاي شرکت هاي دانش بنيان خبر داد.

همچنين مهندس نصيري رئيس سازمان صمت در جريان اين بازديد، اظهار داشت: در اين مدت شاهد تلاش هاي موثر بخش خصوصي و توليد کنندگان استان براي توليد محصولات بهداشتي و رفع نيازمندي هاي مردم هستيم.

مهندس نصيري، گفت: تا قبل از شروع ويروس کرونا، توليد برخي اقلام صفر و يا بسيار اندک بوده اما به همت توليد کنندگان استان اکنون توليد اين محصولات به ميزان بالايي در روز رسيده که لازم است از فعالان اين حوزه تشکر کنم.

مهندس نصيري ادامه داد: اقدام تاثيرگذار و قابل تقدير ديگر اينکه فرايند صدور مجوزهاي لازم، تامين مواد اوليه مورد نياز از جمله انواع پارچه، کش، الکل ... با همکاري همه سازمان‌‌ها تسهيل شده و همين امر به افزايش توليد و سرعت انجام کار کمک فراواني کرده است.

اين مسئول با اشاره به اقدام خوب شرکت شهرآذين از واحدهاي دانش بنيان وابسته به دانشگاه ايلام گفت: خوشبختانه دانشگاه ايلام پويا، پيشرو و بالنده، رسالت اجتماعي خود را با سربلندي دنبال مي کند و در اين مسير هم بسيار تاثير گذار ظاهر شده است.

مهندس نصيري اضافه کرد: دانشگاه ايلام مي تواند با ورود به عرصه توليد محصولات دانش بنيان، وارد فاز جديدي از خدمات رساني به مردم شود.

در جريان اين بازديد دکتر مهدي صيدي و دکتر محمد سليمان بيگي اعضاي هيدـ علمي دانشگاه ايلام و مجريان طرح با تشريح اقدامات صورت گرفته و فرآيند توليد الکل، مراحل توليد را تشريح نمودند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها