نشست هیأت رئیسه دانشگاه و هیأت رئیسه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار گردید

خانه خبرها

در راستاي توسعة همکاري‌هاي مشترک و تدوين تفاهم نامه همکاري في‌مابين، نشست هيأت رئيسه دانشگاه ايلام و هيأت رئيسه پايگاه استنادي علوم جهان اسلام و مرکز منطقه‌اي اطلاع‌رساني علوم و فناوري ايران، بصورت برخط برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي، نشست هيأت رئيسه دانشگاه ايلام و هيأت رئيسه پايگاه استنادي علوم جهان اسلام و مرکز منطقه‌اي اطلاع‌رساني علوم و فناوري ايران با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري، دکتر ملابهرامي معاون پشتيباني و منابع انساني، دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي، دکتر صيدي معاون دانشجويي، دکتر رضازاده مشاور رئيس و مدير حوزه رياست و دکتر خيري مدير دفتر همکاري‌هاي علمي و بين‌المللي و دکتر دهقاني رئيس پايگاه استنادي علوم جهان اسلام و مرکز منطقه‌اي اطلاع رساني علوم و فناوري ايران، خانم دکتر خانم صفاهيه معاون پژوهش و فناوري مرکز منطقه‌اي اطلاع‌رساني علوم و فناوري ايران و دکتر حقيقت معاون پژوهشي پايگاه استنادي علوم جهان اسلام، بصورت برخط برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه با تشکر از زحمات دکتر دهقاني و همکاران ايشان و ابراز خرسندي از روند توسعة همکاري‌هاي مشترک، تأکيد کرد: از فعاليت هاي مرکز منطقه اي و پايگاه استنادي به منظور ايجاد روحيه خودباوري، شکل دهي به فعاليت هاي پژوهشي دانشگاه ها و حمايت همه جانبه از آنها و همچنين ايجاد بستر لازم براي بين المللي کردن دانشگاه هاي کشور گام برداشته است تشکر و قدرداني مي کنيم و بطور يقين افزايش رشد علمي دانشگاه ها مرهون زحمات اين دو سازمان بين المللي در کشور است.

رئيس دانشگاه ايلام در ادامه به صورت اختصار وضعيت آموزش عالي در استان ايلام را تشريح کرد و بيان داشت: دانشگاه ايلام با قدمت 44 سال، نماد آموزش عالي استان است، که به باور تمام صاحب‌نظران و از جمله مقامات عالي وزارت عتف، روند رشد آن در شش سال اخير شتاب گرفته و موفقيت‌هاي خوبي در  سطح ملي و منطقه‌اي به دست آمده است.

دکتر علي‌اکبري، افزود: در زمينه پژوهش و فناوري، دانشگاه ايلام در چند سال اخير در بين رتبه‌هاي سي‌ام الي چهلم در بين دانشگاه‌هاي جامع کشوري قرار گرفته، که انشاء الله در آينده اين رتبه ارتقاء خواهد يافت.

رئيس دانشگاه اضافه کرد: آزمايشگاه مرکزي دانشگاه ايلام در رديف يکي از 10 آزمايشگاه برتر ايران (در بين 131 آزمايشگاه از دانشگاه‌هاي مختلف کشور که عضو شبکه آزمايشگاه‌هاي علمي ايران (شاعا) مي‌باشند) قرار گرفت و کتابخانه مرکزي و گلخانه تحقيقاتي دانشگاه هم در سطح منطقه، صاحب جايگاه مناسبي مي‌باشند.

دکتر علي‌اکبري، با اشاره به توسعه روابط بين‌المللي و همکاري‌هاي علمي دانشگاه ايلام در چند سال اخير، اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس برنامه استرتژيک دانشگاه (1400-1396)، روند بين‌المللي شدن دانشگاه در پنج سال اخير تحقق يافت و هم اکنون 211 دانشجوي خارجي در دانشگاه ايلام مشغول تحصيل هستند و 10 تفاهم نامه همکاي مشترک با دانشگاه‌هاي خارجي هم منعقد شده است.

دکتر علي‌اکبري در ادامه به روند برگزاري همايش‌هاي بين‌المللي و ملي در دانشگاه ايلام پرداخت و گفت: با همت همکاران ايجانب تاکنون چندين همايش ملي و بين‌المللي در دانشگاه ايلام برگزار شده و از جمله دانشگاه ايلام بر مبناي مسؤوليت اجتماعي خود، دومين همايش بين‌المللي گرد و غبار را در سه محور و در قالب سه زبان فارسي، عربي و انگليسي با حضور حضور 350 متخصص و پژوهشگر از هفت کشور و 60 دانشگاه و مرکز آموزشي جهان و با مشارکت سازمان‌هاي ملي و بين‌المللي و مقامات عالي رتبه وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي کشوري و همچنين حمايت استانداري ايلام در سال 1397 برگزار نمود.

رئيس دانشگاه ايلام در ادامه به برگزاري همايش ملي «زيست جهان پسا کرونا» در پاييز سال جاري  در دانشگاه ايلام اشاره کرد و تأکيد کرد: کرونا بيش از يک بيماري، رنسانس ايران و جهان است و فرصت‌هاي متعددي به همراه دارد و دانشگاه‌ها بايد همزمان که اين تهديدات را جدي مي‌گيرند، از فرصت‌هاي آن هم استفاده کنند و براي جهان پسا کرونا برنامه داشته باشند و افق ترسيم نمايند، تا دوباره در دام عرف‌ها و رويه‌هاي پيشين قرار نگيريم  و در اين راستا دانشگاه ايلام با همکاري معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، همايش ملي "زيست جهان پسا کرونا" را در هفت محور برگزار خواهد نمود.

دکتر علي‌اکبري با استقبال از توسعه همکاري‌هاي مشترک، گفت: دانشگاه ايلام به منظور دسترسي بدون محدوديت اعضاي هيأت علمي و دانشجويان به کليه منابع علمي از جمله نشريات مختلف به زبان­ هاي فارسي و غير فارسي، آمادگي خود را براي تأسيس شاخه مرکز منطقه‌اي در اين دانشگاه اعلام مي‌دارد.

رئيس دانشگاه ايلام، افزود:  با توجه به اينکه استان ايلام، داراي مرز مشترک با چهار استان عراق است، لذا دانشگاه ايلام آمادگي خود را جهت ايجاد پل ارتباطي براي همکاري در تعاملات علمي پژوهشي با دانشگاه‌هاي عراق و مرکز منطقه‌‌اي و ISC اعلام مي کند.

در ادامه اين جلسه دکتر مهديزاده به صورت مبسوط گزارشي از روند توسعه توليدات علمي دانشگاه و توسعه همکاري‌هاي علمي مشترک خارجي دانشگاه ايلام ارائه داد.

در ادامه اين نشست دکتر دهقاني رئيس پايگاه استنادي علوم جهان اسلام و مرکز منطقه‌اي اطلاع رساني علوم و فناوري ايران با ابراز خرسندي از روند توسعه دانشگاه ايلام، تأکيد کرد: بخشي از اقدامات انجام شده در دانشگاه ايلام در تراز دانشگاه‌هاي بزرگ کشور قرار دارد، که اين امر نويد روزهاي بهتر براي دانشگاه ايلام است.

رئيس پايگاه استنادي علوم جهان اسلام به معرفي خدمات جديد و متنوع مرکز منطقه اي پرداخت و گفت: فراهم کردن دسترسي به جامع ترين اطلاعات علمي و فني و ارائه خدماتي هوشمند و پايدار با هدف تسهيل حرکت ايران و کشورهاي منطقه به سوي جامعه دانشي، بخشي از چشم انداز اين مرکز بوده است که اين امر همواره سرلوحه کاري بخش هاي مختلف اين سازمان قرار دارد.

دکتر دهقاني ادامه داد: مرکز منطقه‌اي در جهت نيل به اهداف و رسالت‌هاي خود، گسترش و تکميل مجموعه منابع اطلاعاتي موجود در پايگاه مقالات کنفرانس‌هاي کشور و همچنين توسعه و اعتلاي همايش‌ها، سمينارها و نشست‌هاي علمي ملي و بين المللي در سطح کشور، از برخي همايش هاي معتبر حمايت مي کند. در همين راستا، پايگاه مقالات کنفرانس هاي علمي مرکز با دريافت مجموعه مقالات در چند سال اخير تکميل شده و امکان دسترسي به مجموعه مقالات همايش هاي معتبر در سطح کشور فراهم آمده است.

در پايان اين جلسه مقرر گرديد، از طرف دانشگاه ايلام و پايگاه استنادي علوم جهان اسلام و مرکز منطقه‌اي اطلاع‌رساني علوم و فناوري ايران، هر کدام يک نفر بعنوان نمانيده معرفي گردد تا مقدمات تدوين تفاهم نامه همکاري مشترک و امضاي آن در آينده نزديک را فراهم نمايند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها