همایش ملی مجازی زیست جهان پساکرونا در دانشگاه ایلام برگزار می‌گردد

خانه خبرها

رئيس دانشگاه ايلام، بيان کرد: همايش ملي مجازي زيست جهان پساکرونا، در هفت محور و با همکاري وزارت علوم پاييز سال جاري در دانشگاه ايلام  برگزار مي‌گردد

   به گزارش روابط عمومي، نشست خبري دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام با موضوع برگزاري همايش ملي مجازي زيست جهان پساکرونا با حضور آقاي فتاحي رئيس اداره روابط عمومي و اصحاب رسانه، صبح ديروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

رئيس دانشگاه ايلام در اين جلسه با بيان اينکه اين همايش با همکاري معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و محوريت دانشگاه ايلام در پاييز سال جاري برگزار مي‌گردد، اظهار داشت: شيوع کروناويروس، جهان امروز را با بحراني بي‌سابقه مواجه  کرد، که تمامي بخش‌هاي جامعه را به مخاطره انداخت و تبعات مختلف فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي را به همراه داشت و براي جامعه دانشگاهي فرصتي براي تجديدنظر و بازنگري جامعه فراهم کرده است.

رئيس دانشگاه، افزود: کرونا بيش از يک بيماري، رنسانس ايران و جهان است و فرصت‌هاي متعددي به همراه دارد و دانشگاه بايد همزمان که اين تهديدها را جدي مي‌گيرد، از فرصت‌هاي آن هم استفاده کند و براي جهان پسا کرونا برنامه داشته باشيم و افق ترسيم کنيم، تا دوباره در دام عرف‌ها و رويه‌هاي پيشين قرار نگيريم.

 دکتر علي‌اکبري، تأکيد کرد:  دانشگاه ايلام هم در راستاي رسالت اجتماعي خود به اين موضوع ورود کرد و در قالب واحد استاني شبکه ملي جامعه و دانشگاه به کمک مردم استان شتافت و پيشنهادات و اقدامات خوبي را در اين زمينه ارائه داد.

رئيس دانشگاه ايلام، افزود: قطعاً جهان قبل و بعد از کرونا متفاوت هستند و در همين راستا برگزاري همايش ملي جهان پسا کرونا در دانشگاه تصويب گرديد که با همکاري وزارت علوم و در هفت محور شامل: بخش آب، خاک، محيط زيست و کشاورزي، اقتصاد، صنعت و گردشگري، بهداشت و سلامت، علم و فناوري و نوآوري، اجتماعي و فرهنگي، ديني، سياست داخلي و سياست خارجي، در آبان ماه سال جاري برگزار خواهد گرديد.

رئيس واحد استاني  شبکه ملي جامعه و دانشگاه، يادآور شد: شرکت‌ در اين همايش محدود به گروه خاصي نيست و عموم مردم، اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي، مديران، کارکنان، صاحب‌نظران و اصحاب رسانه  مي‌توانند آثار خود را تا پايان شهريور ماه سال جاري به دبيرخانه همايش به آدرس https://wac2020.ilam.ac.ir  ارسال نمايند.

دکتر علي‌اکبري افزود: علاقمندان مي‌توانند آثار خود را در سه بخش شامل: يادداشت کوتاه فني تا 500 کلمه، مقاله کوتاه تا 1500 کلمه و مقاله بلند تا هشت هزار کلمه، ارائه دهند.

رئيس دانشگاه ايلام در بخش ديگر سخنان خود، با اشاره به داير بودن فعاليت‌هاي دانشگاه همزمان با تهديد کرونا، اظهار داشت: الان تمام حوزه‌هاي دانشگاه فعال هستند و امور آموزشي، شامل: حذف دروس، مرخصي، انتقال و دفاعيه‌‌ي پايان‌نامه و رساله و فعاليت‌هاي متنوع دانشجويان در حوزه فرهنگي و اجتماعي به صورت غيرحضوري و در بستر فضاي مجازي در حال انجام است.

دکتر علي‌اکبري با بيان اينکه تهديد کرونا بهترين فرصت براي تحقق دولت الکترونيک است، گفت: کرونا فرصتي براي عملي کردن دولت الکترونيک درهمه جهان و در ايران است و دانشگاه ايلام در اين زمينه اقدامات و برنامه‌هاي خوبي را انجام داده است.

دکتر علي‌اکبري، افزود: با تعطيلي دانشگاه‌ها استقرار آموزش الکترونيک در دانشگاه ايلام در دستور کار قرار گرفت که با توجه به وجود زيرساخت‌هاي موجود، در کوتاه‌‌ترين فرصت، يک سامانه در فاصله شيوع کرونا تحت عنوان «پروفايل اساتيد» در آخر سال تا تعطيلات نوروز جهت بارگذاري مطالب درسي در اختيار اساتيد و دانشجويان قرار گرفت، اما چون صرفاً بارگذاري مطالب کفايت نمي‌کرد، سامانه‌هاي ادوبي کانکت و کلاس آنلاين نيز به همين منظور راه‌اندازي شد.

رئيس دانشگاه ايلام تصريح کرد: هم اکنون دانشگاه ايلام از بهترين‌هاي زيرساخت‌هاي آموزشي مجازي بهره‌مند است و دانشجويان و اساتيد با استفاده از اين سامانه‌ها در تعامل هستند.

دکتر علي‌اکبري در خصوص آمار کلاس هاي مجازي، گفت: 1121  عنوان درس در سامانه دانشگاه ايلام ايجاد شده، که بايد به‌صورت مجازي برگزار شوند و نسبت دروس آنلاين نسبت به دروس نظري صد درصد، نسبت دروس آنلاين نسبت به کل دروس دانشگاه 70درصد و تعداد جلسات کلاس هاي آنلاين تشکيل شده  1500کلاس است و  2500 مراجعه در روز به سامانه‌هاي آموزش مجازي صورت مي‌گيرد.

رئيس دانشگاه با بيان اينکه استفاده از ظرفيت آموزش فضاي مجازي در آينده هم ادامه خواهد داشت، بيان کرد: برگزاري تعدادي از کلاس‌ها در آينده به صورت مجازي پابرجا است، چرا که مي‌توان در قالب آن بسياري از مشکلات را حل کرد.

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها