طرح کمند ویژه دانشجویان دختر استان ایلام در دانشگاه ایلام برگزار می‌گردد

خانه خبرها

مدير امور فرهنگي دانشگاه ايلام، گفت: اولين رويداد کار، مهارت و نوآوري دانشجويان دختر دانشگاه‌هاي استان ايلام با عنوان طرح کمند با هدف ارتقاي مهارت‌هاي کارآفريني در دانشگاه ايلام برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي، دکتر حميدرضا امامي‌پور مدير امور فرهنگي دانشگاه ايلام روز يکشنبه در اولين نشست خبري طرح کمند، اظهار داشت: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با همکاري معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري اولين رويداد کار، مهارت و نوآوري دانشجويان دختر دانشگاه‌هاي کشور تحت عنوان «کمند» را برگزار مي‌کند که براي اجراي اين طرح، ده دانشگاه و از جمله دانشگاه ايلام در سطح کشور انتخاب گرديدند.

دکتر امامي‌پور، افزود: اين طرح قرار بود اسفندماه سال گذشته اجرا شود، اما با شيوع کرونا و بر اساس برنامه‌‌ريزي‌هاي صورت گرفته فراخوان اين طرح از امروز آغاز مي‌‌شود و دختران دانشجو مي‌توانند طرح‌‌هاي خود را تا 15 تيرماه به دبيرخانه ارسال کنند.

مدير امور فرهنگي دانشگاه ايلام، يادآور شد: اين رويداد در دو بخش اجرا مي‌شود، که در بخش اول، ابتدا محورهاي رويداد با تصميم شوراي سياستگذاري انتخاب مي‌‌شود و شامل صنايع دستي، توليدات غذايي و خوراکي، تکنولوژي و مهندسي، پوشاک، دوخت، طراحي پارچه و لباس، گرافيک و محيط زيست است که فراخوان رويداد به همراه پيوست نحوه اجرا در سطح ‌هاي استان منتشر مي‌شود و شرکت کنندگان مي‌‌توانند به مدت يک ماه جهت ارسال طرح‌‌هاي دانشجويي خود اقدام کنند.

وي تاکيد کرد: اولويت شرکت در رويداد با دانشجويان تحصيلات تکميلي و سال آخر دوره کارشناسي است و دانشجويان مي‌توانند به صورت فردي و گروهي نسبت به ارائه طرح خود اقدام کنند، طرح‌هاي دانشجويان بايد به صورت نمونه کار به همراه توضيحات کتبي در مورد هزينه مواد استفاده شده و تمايز ساير محصولات به دبيرخانه رويداد ارسال شود.

دکتر امامي‌پور، افزود: البته ساير دانشجويان هم مي‌توانند طرح‌هاي خود را به دبيرخانه طرح ارسال نمايند.

مدير امور فرهنگي دانشگاه ايلام، گفت: طرح‌هاي ارسال شده در فرصت يک هفته‌اي در گروه داوران رويداد بررسي و طرح‌هاي برگزيده طبق شاخص‌هاي تعيين شده از سوي شوراي سياستگذاري جهت رقابت در بخش دوم طرح کمند انتخاب مي‌‌شوند و پس از انتخاب طرح‌‌هاي برگزيده نسبت به اطلاع‌‌رساني به دانشجويان منتخب اقدام مي‌شود.

دکتر امامي‌پور، افزود: جهت پرورش و ارتقاي طرح‌‌هاي برگزيده، نسبت به برگزاري باشگاه مهارت‌‌افزايي و کارگاه‌‌هايي شامل فن بيان و ارائه مطالب، بازاريابي و جذب مشتري و سرمايه‌‌گذار، برندسازي ايده‌‌ها و آشنايي با حق مالکيت فکري اثر، آشنايي با اصول کارآفريني خلاقيت و نوآوري، آشنايي با امور مالي، آشنايي با صنايع و شرکت‌هاي موفق، آشنايي با تعدادي از محورهاي رويداد به صورت تخصصي، آشنايي با استارتاپ، پرورش فکر، تيم‌سازي و کارگروهي و همچنين کارگاه انتقال تجربه کارآفرينان و صاحبان صنايع نمونه استان اقدام مي‌شود.

مدير امور فرهنگي دانشگاه اضافه کرد: در بخش دوم رويداد نيز فضاي نمايشگاهي مناسب جهت ارائه ايده‌ها به صورت انفرادي فراهم مي‌شود تا دانشجويان منتخب بتوانند طرح‌هاي خود را به صاحبان صنايع و سرمايه‌گذاران مرتبط ارائه دهند و در مراسم اختتاميه شرکت‌کنندگان در حضور داوران، دفاع نهايي از ايده‌هاي خود را انجام مي‌دهند که مبناي برگزيده شدن در رويداد خواهد بود.

دکتر امامي‌پور تصريح کرد: به منظور حمايت از ايده‌هاي دانشجويي ضروري است، ارتباط با صندوق کارآفريني اميد و موافقت آنان جهت حمايت از ايده‌هاي منتخب جلب شود و مبناي داوري و انتخاب برگزيدگان با توجه به شاخص هاي ارائه شده توسط شوراي سياستگذاري انجام مي‌گيرد و جهت تشويق و ترغيب دانشجويان فعال در حوزه کار و مهارت مقدمات لازم براي پوشش رسانه‌هاي محلي و ملي فراهم مي‌شود.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها