نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش ملی «زیست جهان پسا کرونا» بصورت برخط برگزار گردید

خانه خبرها
 نخستين جلسه شوراي سياست‌گذاري همايش ملي «زيست جهان پسا کرونا» بصورت برخط برگزار گرديد

نخستين جلسه شوراي سياست گذاري همايش ملي «زيست جهان پس از کرونا» با حضور دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام و رييس واحد استاني شبکه ملي جامعه و دانشگاه و اعضاء شوراي مذکور به صورت مجازي برگزار گرديد.

در آغاز اين جلسه که شامگاه شنبه 30 فروردين 1399 رأس ساعت  22 برگزار گرديد،  دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام و رييس واحد استاني شبکه ملي جامعه و دانشگاه، ضمن تشکر از حاضرين در جلسه، با اشاره به عملکرد خوب دانشگاه ايلام در زمينه پيشگيري و مقابله با کروناويروس، بيان داشت: با ورود ويروس کرونا و پيدايش آثار مخرب آن، دانشگاه ايلام در راستاي ايفاي مسئوليت اجتماعي خود، واحد استاني شبکه ملي جامعه و دانشگاه را چونان هميشه وارد ميدان نمود و در فرصتي کوتاه، با اعلام فراخوان «پيشنهادِ شيوه‌هاي کاربردي پيشگيري و مقابله با بحران کرونا» شاهد نگارش بهترين پيشنهادهاي کاربردي از سوي جامعه‌ي دانشگاهي استان ايلام بوديم.

رئيس دانشگاه ايلام، افزود: هر کدام از پيشنهادهاي ياد شده تأثير بزرگي در هدفمندي دوران قرنطينه خانگي و نيز توليد محصولات بهداشتي و مراقبتي پيشگيري از ويروس کرونا داشتند که نمونه بارز آن، توليد الکل طبي در آزمايشگاه دانشگاه ايلام است.

رئيس واحد استاني شبکه ملي جامعه و دانشگاه، اضافه کرد: دانشگاه ايلام افتخار آن را دارد که در گام دوم مسئوليت اجتماعي خود، نسبت به ارزيابي دوران پسا کرونا اقدام نمايد و با توجه به اينکه در دوران ياد شده بسياري از هنجارها، ارزش‌ها، عادات، رسوم و به طور کلي مناسبات اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي و بهداشتي تغيير خواهد کرد لذا آگاهي از چنين تغييراتي مي‌تواند سياست‌گذاران را در برنامه‌ريزي‌هاي آتي و آينده پژوهانه ياري نمايد.

رئيس دانشگاه ايلام در ادامه، تأکيد کرد: برگزاري همايش ملي «زيست جهان پسا کرونا» در راستاي تحقق گام دوم مسئوليت اجتماعي دانشگاه ايلام است و انتظار مي‌رود که عزيزان حاضر در جلسه با نظرات کارشناسانه خود، طرح پيشنهادي همايش مذکور را مورد مداقه قرار داده و با جرح و تعديل و حک و اصلاح در راستاي رفع کاستي‌هاي آن همکاري لازم را مبذول نمايند.

دکتر علي اکبري در پايان ضمن تشکر از تمامي همکاران دانشگاهي خود در دانشگاه ايلام و ساير دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي استان که پيشنهادهاي کاربردي ارزنده‌اي در خصوص شيوه‌هاي مقابله با بحران کرونا و روش‌هاي پيشگيري از آن و الگوهاي هدفمندسازي قرنطينه خانگي ارائه دادند، مراتب اميدواري خود را از يافته‌هاي کارردي منتج از همايش «زيست جهان پسا کرونا» اعلام نمودند.

در ادامه اين جلسه، هر کدام از حاضرين به ذکر نظرات علمي خود در خصوص موارد مندرج در طرح پيشنهادي همايش ارائه نمودند و مقرر گرديد که  دکتر مهديزاده معاون  پژوهش و فناوري دانشگاه در خصوص مختصات علمي همايش‌هاي مجازي از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري استفسار نمايند و دبير واحد استاني شبکه ملي جامعه و دانشگاه ايلام نيز نسبت به تشکيل کميته علمي با محوريت دبيران کارگروه‌هاي مختلف شبکه ملي جامعه و دانشگاه در راستاي نهايي کردن محور همايش اقدام نمايند.

در خاتمه جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) به اتمام رسيد.

طرحنامه‌ همايش ملي «زيست جهان پس از کرونا» در دانشگاه ايلام: https://www.ilam.ac.ir/file_bank/1399/371399131-frffgrfgrfgf1.pdf

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها