در راستای کمک به محرومان استان؛ همایش نیکوکاری احسان در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
در راستاي کمک به محرومان استان؛ همايش نيکوکاري احسان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد

با هماهنگي و برنامه‌ريزي جامعه اسلامي دانشجويان، بسيج دانشجويي و پايگاه مقاومت اداري دانشگاه و با حمايت ستاد اجرايي فرمان امام (ره)، همايش نيکوکاري احسان با ارسال 1000 بسته مواد غذايي به مناطق محروم استان ايلام، در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، همايش نيکوکاري احسان، عصر ديروز با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي و جمعي از کارکنان و دانشجويان در محل مسجد الغدير برگزار گرديد.

در اين همايش، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، ضمن تبريک ايام ماه مبارک رمضان و ابراز خرسندي از حسن توجه و اهتمام دانشجويان دانشگاه ايلام براي کمک به محرومان، بيان داشت: جامعه دانشگاهي باتوجه به شرايط مختلف، در روند حوادث و تحولات جامعه فعال است و در اين راستا در سال 1398 اعضاي هيأت علمي و کارکنان دانشگاه ايلام، کمک‌هاي قابل توجهي به مردم سيل‌زده استان ايلام (بخش ماژين) و همچنين استان سيستان و بلوچستان داشتند و امسال هم با پويش اميد و همدلي در سطح استان همراهي نمودند، که اين موضوع بيانگر اين واقعيت است که دانشگاه ايلام در انجام مسؤوليت اجتماعي خود هم پيشتاز است.

رئيس دانشگاه، در ادامه با اشاره به مشکلات و پيامدهاي کروناويروس در جهان و کشور عزيزمان ايران، بيان داشت: مجموعه دانشگاهي با ارايه ايده‌هاي کاربردي در قالب واحد استاني شبکه ملي جامعه و دانشگاه و همچنين توليد محلول ضدعفوني بر پايه الکل با ظرفيت روزانه بين 500 تا 1000 ليتر، همراهي خوب و مناسبي با مردم استان براي مقابله با اين مهمان ناخوانده داشت.

دکتر علي‌اکبري با تمجيد از فعاليت دانشجويان دانشگاه براي برگزاي همايش نيکوکاري احسان در سطح دانشگاه ايلام، بيان داشت: خوشبختانه دانشجويان دانشگاه ايلام نيز  در قالب همان رسالت اجتماعي دانشگاه و با موقعيت‌سنجي، رايزني و پي‌گيري‌هاي مستمر امروز توانستند، 1000 بسته مواد غذايي به ارزش هر بسته 300 هزار تومان براي کمک به محرومان استان ايلام آماده نمايند.

رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: فعاليت‌هاي اعضاي هيأت علمي، کارکنان و دانشجويان دانشگاه ايلام در انجام اين حرکت‌هاي خداپسندانه، ريشه در باورهاي اصيل اسلامي و فرهنگ ناب و بومي ايلامي در نوع‌دوستي، نيکوکاري، از خودگذشتگي، احسان و  کمک به همنوعان دارد، که شايسته تقدير و ستايش است.

دکتر علي‌اکبري، يادآور شد: فلسفه نيکوکاري و همدردي از فضايل والاي اخلاقي است که انگيزه‌اي خداخواهانه دارد و به بيان ديگر اين اقدام کمک به خويشتن است، چرا که آدمي با انجام اين کار علاوه بر شکرگزاري نعمت‌هاي الهي، ثواب اخروي را نيز براي خود ذخيره مي‌کند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها