مطالعه مفید و شیوه و سرعت تست‌زنی عوامل اصلی موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد می‌باشند

خانه خبرها

مهندس مهدي محمودي دارنده رتبه دوم آزمون کارشناسي ارشد رشته ژنتيک بهنژادي عنوان کرد: برنامه‌ريزي دقيق و کاربردي براي انجام مطالعه مفيد و درک مفاهيم پايه‌اي و شيوه  درست و داشتن سرعت براي تست‌زني مهم‌ترين رمز موفقيت اينجانب براي کسب رتبه برتر در آزمون کارشناسي ارشد بوده است.

اشاره:

   آقاي مهندس مهدي محمودي فارغ‌التحصيل کارشناسي رشتنه مهندي زراعت و اصلاح نباتات دانشگاه ايلام، در آزمون کارشناسي ارشد وزارت علوم در سال 1399 موفق به کسب رتبه دوم رشته ژنتيک بهنژادي و همچنين کسب رتبه چهارم رشته فيزيولوژي و چهارم اکولوژي آزمون کارشناسي  ارشد وزارت بهداشت گرديد. براي آشنايي مخاطبان، روابط عمومي دانشگاه ايلام مصاحبه‌اي را  با آقاي مهندس محمودي انجام داده است.

آقاي محمودي لطفاً خودتان را معرفي کنيد؟

اينجانب مهدي محمودي متولد 1376، ساکن ايلام و  دانشجوي فارغ‌التحصيل رشته کارشناسي مهندسي زراعت و اصلاح نباتات (ورودي 1395) با معدل 18/46 مي‌باشم.

چرا براي تحصيل در دانشگاه ايلام، رشته مهندسي زراعت و اصلاح نباتات را انتخاب کرديد؟

رشته زراعت و اصلاح نباتات، صورت مسئله‌هايي مطرح مي‌کرد، که برايم بسيار جذاب بود، از جمله اينکه راهکار نيل به خودکفايي در مواد اوليه غذايي و صنعتي چگونه است، چه راهکارهايي براي افزايش بازدهي محصولات زراعي و باغي وجود دارد، افزايش سطح زير کشت محصولات اصلي کشاورزي و بالا بردن عملکرد اين محصولات در واحد سطح (هکتار) چگونه امکان‌پذير است و بکارگيري دانش و فنون جديد در امور کاشت و نگهداري محصولات زراعي و باغي به چه نحو است و براي همين قبل از  کنکور با تحقيق و مطالعه اين رشته را انتخاب کردم.

کدام يک از اساتيد دانشگاه ايلام در زندگي شما نقش مهم و تأثيرگذاري داشته‌اند؟

چند تن از اساتيد دانشگاه ايلام از جمله دکتر علي‌اشرف محرابي، دکتر ياسر عليزاده، دکتر علي آرمينيان، دکتر علي حاتمي، دکتر آرش فاضلي و خانم دکتر  زهرا طهماسبي در زندگي ايجانب نقش مهمي داشتند.  با اينکه اين اساتيد از عزيز از سطح علمي بالايي برخوردار بودند، اما تواضع و صبر بالايي در شنيدن نظرات دانشجويان داشتند و به من آموختند، که لازم نيست موفقيت را ديگران تعريف کنند، زيرا عموماً معناي موفقيت از درون مي‌جوشد، که اين نکته تأثير شگرفي در زندگي اينجانب داشته است.

با چه هدفي در آزمون کارشناسي ارشد شرکت نموديد؟

هدف اينجانب بالا بردن سطح  سواد علمي، انجام تحقيقات کاربردي و علاقمندي به رشته ژنتيک بهنژادي بود.

چگونه براي آزمون کارشناسي ارشد برنامه‌ريزي و مطالعه نموديد؟

بعد از اينکه تصميم قطعي براي شرکت در آزمون کارشناسي ارشد گرفتم، با حوصله و پرسش از اساتيد صاحب‌نظر و دانشجوياني، که در مقطع کارشناسي ارشد تحصيل مي‌کنند، منابع مربوطه را جمع‌آوري کردم و سپس روزانه شش الي هفت ساعت مطالعه دائم داشتم. نکته مهم در آزمون کارشناسي ارشد شيوه تست‌زني و مديرت زمان است، که براي کسب مهارت در اين زمينه سؤالات پانزده آزمون قبلي را مطالعه و بارها شيوه و سرعت تست‌زني را تمرين کردم و در نهايت خوشبختانه زحماتم نتيجه داد و توانستم به خوبي زمان را در جلسه آزمون مديريت نمايم. در يک کلام، درک مفاهيم پايه‌اي براي تست‌زني مهم‌ترين رمز موفقيت من در درس خواندن براي آزمون کارشناسي ارشد بود.

به نظر شما، موفقيت چگونه حاصل مي‌شود؟

براي کسب موفقيت در هر زمينه‌اي و از جمله در آزمون کارشناسي ارشد، بايد اول هدف‌گذاري کرد و اگر دانشجويي هنوز هدف بلندمدت خود را پيدا نکرده‌، بايد وقت گذاشت تا چيزي که به زندگي‌شان معنا مي‌دهد، را بيابيد. به عبارت ديگر هر فرد يا هدفمند است و در سايه‌ آن، زندگي‌اش را مي‌بيند و يا اينکه به دنبال آن مقصود مي‌گردد و مي‌خواهد تجربه کسب کند.

براي آينده‌ زندگي‌مان بايد چه سرمايه‌‌گذاري‌هايي داشته باشيم؟

براي زندگي در دنياي امروز کسب مهارت و تسلط بر يک تخصص امري ضروري است. علاوه بر اين  دانشجويان رشته‌هاي مهندسي کشاورزي به مهارت‌هايي نيز شامل: دانستن حداقل يک زبان برنامه‌نويسي،  آشنايي با تکنيک‌هاي  زبان انگليسي (که زبان مشترک علوم و مبادلات فرهنگي دنياست. همه‌ زبان‌هاي ديگر منابع اطلاعاتي محدودي دارند و ما براي دسترسي به منابع نامحدود و به‌روز نياز به دانستن زبان انگليسي داريم)، نحوه‌ نگارش و تکلم خوب و صحيح و به نوعي مهارت ارتباطي، نحوه‌ مراقبت از سلامتي خودمان مثل نوع خوراک و ورزش، ارتباط با ديگران و روش تحقيق  احتياج داردند. در اين زمينه دانشجويان رشته بهنژادي گياهي به مهارت‌هاي تخصصي همچون: آشنايي با تکنيک‌هاي خودگشني و دگرگشني گياه، آشنايي با خواص دارويي و صنعتي گياه، آشنايي  با انواع سموم و خاک‌ها و آشنايي با بيماري‌ها و آفات گياه نياز دارند.

کلام آخر؟

بنويسيد الان چه کسي هستيد و مي‌خواهيد چه کسي بشويد و سال ديگر به اين نوشته نگاه کنيد، تا بتوانيد خوب هدف‌گذاري کرده و تصميم بگيريد.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها