رئیس دانشکده پیرا دامپزشکی: دامپزشکی ضامن سلامت و بهداشت جامعه است

خانه خبرها

رئيس دانشکده پيرا دامپزشکي عنوان کرد: دام پزشکي ضامن سلامت و بهداشت جامعه است، که اين مهم از طريق پيشگيري و مبارزه با امراض دامي محقق مي‌شود.

  به گزارش روابط عمومي، همزمان با 14 مهرماه روز ملي دام پزشکي، دکتر جواد چراغي رئيس دانشکده پيرا دام پزشکي پيامي به شرح ذيل صادر کرد:

در ايران باستان روز 14 مهر روز مبارکي بوده و برگرفته از نام فرشته‌اي بنام گائوش است که فرشته نگهدار چهارپايان و جانوران سودمند قلمداد مي شده است.

دامپزشکي بر خلاف تصور، صرفاً به معناي درمان و آمپول زدن به حيوان نيست، اين حرفه نقش اساسي در سلامت جامعه دارد، که به اشکال مختلف خدماتي را به جامعه ارائه مي‌دهد که ضامن سلامت و بهداشت آن است. به طوري که در نبود دامپزشکي بخشي از سلامت جامعه به خطر مي‌افتد و کنترل بهداشتي آسيب مي‌بيند. مقصود از کنترل بهداشتي، بازرسي و اقداماتي است، که از لحاظ پيشگيري و مبارزه با امراض دامي و بيماري‌هاي مشترک بين انسان و دام لازم و ضروري است.

بر خود لازم مي‌دانم که در پايان ضمن تبريک اين روز مبارک، از دانشجويان رشته‌هاي مختلف دامپزشکي، کارکنان، اساتيد، دامپزشکان و تمامي عزيزاني که به صورت شبانه‌روزي در اين حرفه فعاليت دارند تقدير و تشکر نمايم.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها