مراسم تقدیر از دانشجویان رتبه‌های برتر آزمون کارشناسی ارشد و دکتری 1399 دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها

با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، مراسم تقدير از دانشجويان صاحب رتبه‌هاي برتر آزمون کارشناسي ارشد و دکتري  1399 دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، مراسم تقدير از دانشجويان صاحب رتبه‌هاي برتر آزمون کارشناسي ارشد و دکتري 1399 دانشگاه ايلام، با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي، خانم دکتر مرادي مدير دفتر استعدادهاي درخشان، صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

در اين جلسه، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه با ابراز شور و شعف به جهت موفقيت دانشجويان دانشگاه در کسب عنوان‌هاي برتر ملي و بين‌المللي و تبريک به آنان و خانواده‌هايشان، گفت: امروز روزي خيلي خوب براي دانشگاه ايلام است، براي اينکه ميوه تلاش مجموعه را به عينه مي‌بينيم و دانشجوياني در تراز دانشگاه ايلام را به جامعه تحويل مي‌دهيم.

رئيس دانشگاه با اشاره به تدوين برنامه توسعه دانشگاه ايلام در ابتداي شروع به کار مديريت جديد در سال 1393، بيان کرد: ما در آغاز راه به صورت جمعي، تصميمي سخت گرفتيم که حتما بايد ايده دانشگاه «تمام عيار» را محقق کنيم، که واضح بود اين شعار تصميمات سخت، پي‌گيري و تلاش‌هاي مداوم و طاقت‌فرسا را مي‌طلبد.

دکتر علي‌اکبري افزود: براي تحقق دانشگاه تمام عيار، علاوه بر اينکه  بايد استاد و دانشجوي تمام عيار داشت، بايد سطوح مختلف آموزشي و پژوهشي را هم ارتقاء داد، که خوشبختانه به همت همکاران اينجانب اين اتفاق صورت گرفت و آزمايشگاه مرکزي دانشگاه، کتابخانه مرکزي و دانشکده کشاورزي در رديف برترين‌هاي کشور قرار گرفت و اساتيد و دانشجويان دانشگاه هم عنوان‌هاي مختلف کشوري و بين‌المللي را صاحب شدند و دانشگاه ايلام را به اوج عزت و اقتدار رساندند.

رئيس دانشگاه، يادآور شد: امروز جايگاه دانشگاه ايلام در سطح کشور ارتقاء يافته، که مقامات عالي وزرات علوم در مواقع مختلف بر اين امر تأکيد کرده‌اند و از جمله وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري جناب آقاي دکتر غلامي دانشگاه ايلام را بعنوان يکي از نمونه‌هاي خوب توسعه دانشگاهي در سطح کشور معرفي کرد.

دکتر علي‌اکبري، خاطرنشان کرد: کسب اين جايگاه، متعلق به يک نفر نيست، بلکه همه همکاران اينجانب با تلاش مضاعف در اين موفقيت سهميم هستند.

رئيس دانشگاه در بخش ديگر سخنان خود، با بيان اينکه آموزش عالي کشور بستر لازم را براي پيشرفت دانشجويان دارد، گفـت: در حوزه آموزش عالي اراده بر پول غالب است و  اگر انسان  همت و اراده لازم را داشته باشد، مي‌تواند به موفقيت دست يابد.

دکتر علي‌اکبري حفظ جايگاه و در اوج ماندن را سخت‌تر از به اوج رسيدن عنوان کرد و اظهار داشت: حال که با زحمت و پشتکار رتبه‌هاي برتر آزمون کارشناسي ارشد و دکتري را کسب کرده‌ايد، بايد با تمام توان اين مسير را ادامه دهيد و براي هميشه در اوج بمانيد و اميد دارم روزي  شما را در کسوت هيأت علمي دانشگاه ايلام ببينم.

در اين جلسه دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه با ابراز خرسندي از موفقيت دانشجويان دانشگاه در کسب رتبه‌هاي تک رقمي آزمون کارشناسي ارشد و دکتري، تأکيد کرد: خوشبختانه با تلاش مجموعه مديريت دانشگاه، دانشگاه ايلام به يک انسجام سازماني خوب رسيده و بستر لازم براي موفقيت اعضاي دانشگاه به خوبي فراهم شده است.

دکتر نعمتي، افزود: زماني فقط آمار پذيرفته‌شدگان در آزمون کارشناسي ارشد و دکتري براي ما مهم بود، اما الان با افتخار دانشجويان دانشگاه ايلام رتبه‌هاي تک رقمي آزمون‌هاي وزارت علوم و وزارت بهداشت و عنوان‌هاي برتر بين‌المللي را کسب مي‌کنند، که اين دستاورد نشانه مسير درست مديريت دانشگاه ايلام مي‌باشد.

رئيس شوراي آموزشي دانشگاه، وضعيت دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه را عالي ارزيابي کرد و ضمن تشکر از خانم دکتر مرادي مدير و خانم هاشمي کارشناس اين دفتر، ابراز اميدواري نمود که اين موفقيت‌ها بيش از پيش ادامه يابد.

در اين جلسه همچنين خانم دکتر مرادي مدير دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه، سال 1399 را سالي به ياد ماندني براي دانشجويان دانشگاه ايلام در حوزه استعدادهاي درخشان عنوان کرد و گفت: در سال تحصيلي جديد، مجموعاً  77 نفر شامل: پنج نفر در مقطع دکتري و 72 نفر در مقطع کارشناسي ارشد از طريق بدون آزمون استعداهاي درخشان پذيرفته شده‌اند، که اين آمار رشد 1/5 برابري نسبت به سال گذشته را نشان مي‌دهد.

خانم دکتر مرادي، افزود: همچنين تعدادي از دانشجويان دانشگاه ايلام از طريق بدون آزمون در دانشگاه‌هاي معتبر کشور و از جمله دانشگاه صنعتي شريف پذيرش شدند، که براي آنان آرزوي موفقيت دارم.

درپايان با اهداء لوح تقدير از اين عزيزان تقدير به عمل آمد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها