روابط عمومی دانشگاه ایلام اهانت صورت گرفته نسبت به ساحت رسول خدا (ص) در کشور فرانسه را محکوم کرد

خانه خبرها

روابط عمومي دانشگاه ايلام با صدور بيانيه‌اي اقدام ناشايست و ضداخلاقي مجله شارلي ابدو در اهانت وقيحانه نسبت به ساحت رسول خدا (ص) و حمايت‌هاي صورت گرفته از اين جريان را محکوم کرد.

متن بيانيه به شرح ذيل است:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

رهاورد رسالت انبياي الهي و از جمله پيامبر اسلام حضرت محمد (ص) فراخوان بشريت به همزيستي مسالمت آميز و احترام متقابل در سايه بندگي خداوند استحضرت محمد (ص) بعنوان آخرين پيام آور الهي در هنگامه‌ي به رسالت مبعوث شد؛ که ظلم، نابرابري اجتماعي و اقتصادي، تبعيض و جهل و تعصب کورکورانه بر تار و پود جوامع مسلط شده بود و ياس و نااميدي حکمفرمايي مي کرد.

حضرت محمد (ص) در طول 23 سال رسالت و با وجود انواع دشمني‌ها، توطئه‌ها، تهديدها، کارشکني‌ها، بد اخلاقي‌ها و خشونت‌ها، با مشقت فراوان و با تعليم حکمت و خردورزي توانست، ديدگاه معرفتي حاکم را دگرگون سازد و گفتمان جديدي را مبتني بر حفظ کرامت انسان‌ها، احترام به ارزش‌ها، همزيستي مسالمت‌آميز، عدالت و برابري، بخشش و نوعدوستي و مدارا با اقوام و اديان ديگر حاکم سازد.

متاسفانه در چند وقت اخير شاهد اقدام ضداخلاقي و مغاير با قوانين پذيرفته شده انساني و جهاني از طرف مجله "شارلي ابدو" در کشور فرانسه در اهانت وقيحانه به ساحت مقدس پيامبر اسلام و حمايت ناشيانه رئيس جمهور اين کشور از اين اقدام سخيف هستيم. دانشگاه ايلام ضمن اعلام انزجار و محکوميت شديد اين اقدامات ناشايست، همگان را به احترام متقابل، تفکر، تحمل و مدارا فرا مي‌خواند و اعلام مي‌دارد که اين قبيل اقدامات هيچ دستاوردي به همراه نداشته و فقط به ترويج اختلافات و گسترش خشونت و افراط‌گرايي ختم خواهد شد، که همه جهانيان از اثرات آن متضرر مي‌گردند.

 

روابط عمومي دانشگاه ايلام

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها