مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه ایلام تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

خانه خبرها

ايلام - ايرنا - رييس دانشگاه ايلام گفت: 120 ميليارد ريال اعتبار در سفر معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري براي تکميل مجتمع فناوري و نوآوري دانشگاه جذب شد و تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد.

  به گزارش رروابط عمومي، دکتر محمد علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام روز شنبه با حضور در خبرگزاري جمهوري اسلامي مرکز ايلام، اظهار داشت: همچنين مجتمع گلخانه‌اي دانشگاه ايلام به بهره‌برداري رسيده و 2 هزار و  400 مترمربع فضاي گلخانه‌اي جديد به مجموع گلخانه‌هاي آموزشي و تحقيقاتي دانشگاه افزوده شد و اين افتتاحيه‌ها هزار مترمربع بيشتر از کل بضاعت دانشگاه در  40  سال گذشته است.

وي با بيان اينکه در شرايط کرونا نيز اهداف دانشگاه نه تنها فراموش نشده بلکه در شرايط خاصي محقق شده است، افزود: با اعتبارات خيرين و صندوق رفاه دو خوابگاه دانشجويي بطور کامل بازسازي شد و از درجه سه و چهار به درجه يک ارتقا يافتند.

دکتر علي‌اکبري يادآور شد: يکي از بزرگترين اقدامات دانشگاه ايلام که در دستور کار قرار داشت تبديل مجموعه آموزش عالي بانگنجاب به شهر دانشگاهي بود که در اين راستا تفاهم نامه اي سه جانبه با پارک علم و فناوري با حضور وزير علوم به امضا رسيد و به تدريج پارک علم و فناوري در کنار دانشگاه ايلام و دانشگاه علوم پزشکي مستقر و پرديس علم و فناوري در شهر دانشگاهي کامل مي شود.

رييس دانشگاه ايلام گفت: از ديگر اقدامات در حال انجام استخر اين مجموعه است که موضوعي قديمي و مغفول مانده بود که با کسب اعتبارات لازم هم اکنون به پيشرفت فيزيکي 90 درصد رسيده است و اميدواريم در آينده نزديک اين پروژه به بهره برداري برسد.

به گفته وي، يکي از بزرگترين اقدامات دانشگاه ايلام در طول 40 سال گذشته حريم قانوني دانشگاه به طول 11 کيلومتر پس از رفع مشکل معارضان تعيين حدود شد و نسبت به حصارکشي اقدام مي شود.

دکتر علي اکبري با بيان اينکه مساحت دانشگاه ايلام 320 هکتار است، اظهار داشت: هم اکنون ضلع جنوبي دانشگاه بطور کامل در حال ديوار کشي است ضلع شمالي نيز در دست اقدام است که اميدواريم اعتبارات به گونه اي باشد که طي ? سال آينده به بهره برداري برسد.

رئيس دانشگاه ايلام، افزود: پارک مرکزي دانشگاه نيز تحت عنوان بوستان بلوط با چهار و نيم هکتار به گونه اي طراحي شده است که همه بخش هاي دانشگاه را به هم متصل مي‌کند و در عين حال فضاي کافي براي برگزاري نمايشگاه پيش بيني شده است.

دکتر علي‌اکبري ادامه داد: اين پروژه فعال است و اميدواريم امسال بتوانيم پيشرفت فيزيکي آن را به 40  درصد برسانيم و در سال آينده بطور کامل بهره برداري شود و وضعيت فضاي سبز دانشگاه در کشور به بهترين فضا تبديل شود.

چشم انتظار پايان کرونا و حضور دانشجويان در دانشگاه هستيم

رييس دانشگاه ايلام اظهار داشت: کماکان چشم انتظار پايان کرونا و حضور دانشجويان در دانشگاه هستيم اما در اين ايام بخشي از فضاي عمومي دانشگاه براي حضور دانشجويان در قالب آلاچيق جديد و فضاي رفاهي جديد آماده شده است و اميدواريم در آينده اي نزديک شاهد حضور دانشجويان و استفاده از اين فضاها باشيم.

دکتر علي اکبري به حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: سه پروژه در دست انجام و تکميل شده و تنها بهره برداري آن باقي مانده است، دو  زمين واليبال ساحلي آماده شده و سالن تيراندازي دانشگاه نيز در همين نيم سال آماده بهره برداري است.

وي تصريح کرد: همه اين اقدامات نشان دهنده اين است  دانشگاه کماکان نقش يک کارگاه سازندگي را بخوبي ايفا کرده است و توسعه دانشگاه در هر زمان و در هر شرايط نبايد مغفول بماند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها