شیوه تدریس خوب اساتید دانشکده دامپزشکی عامل اصلی موفقیت اینجانب در کسب رتبه اول آزمون کارشناسی ارشد بود

خانه خبرها

خانم محدثه فصاحت صاحب رتبه يک رشته کارشناسي ارشد رشته بهداشت و کنترل کيفي موادغذايي عنوان کرد: همه‌ي پيشرفت‌هاي انسان با يک تصميم تازه آغاز مي ‌شود/ اولين عامل براي رسيدن به هدف خودباوري است/ تدريس خوب، سؤالات خاص و  چالش‌هايي که اساتيد  دانشکده دامپزشکي دانشگاه ايلام در کلاس‌هاي درسي ايجاد مي‌کردند، عاملي اصلي موفقيت اينجانب بود.

اشاره:

خانم محدثه فصحات دانشجوي فارغ‌التحصيل رشته بهداشت مواد غذايي دانشگاه ايلام، رتبه يک آزمون کارشناسي ارشد 1399 وزارت علوم و رتبه دوم رشته بهداشت و ايمني موادغذايي کارشناسي ارشد وزرات بهداشت را کسب کرد. براي آشنايي بيشتر خوانندگان، روابط عمومي دانشگاه مصاحبه‌اي را با خانم فصاحت انجام داد، که متن آن در ذيل آمده است.

1-لطفاً توضيحاتي درباره‌ي سوابق آموزشي خود بيان کنيد؟

     با سلام و عرض ادب، محدثه فصاحت هستم از شهرستان گلپايگان استان اصفهان، دانش آموخته‌ي رشته‌ي بهداشت مواد غذايي با معدل 19/21(ورودي سال 95 ) از دانشگاه ايلام، که در آزمون کارشناسي ارشد در رشته بهداشت و کنترل کيفي موادغذايي وزارت علوم موفق به کسب رتبه يک و در آزمون  کارشناسي ارشد وزارت بهداشت، در رشته‌ي ايمني موادغذايي موفق به کسب رتبه‌ي دوم شدم.

2-با چه هدفي در کارشناسي ارشد شرکت نموديد؟

هدفم از شرکت در آزمون ارشد ابتدا کسب معلومات و اطلاعات علمي بيشتر بود و به دليل علاقه‌ي وافر به اين رشته تمايل به ادامه تحصيل در مدارج علمي بالاتر دارم.

3-به چه نحوي براي آزمون کارشناسي ارشد مطالعه و برنامه‌ريزي کرديد؟

  همه‌ي پيشرفت‌هاي انسان با يک تصميم تازه آغاز مي ‌شود، ابتدا بايد هدف را مشخص کرد و من هدفم از شرکت در آزمون کسب بهترين رتبه بود و براي رسيدن به آن با برنامه‌ريزي صحيح و مطالعه‌ي دقيق رفرنس‌ها، نکته‌برداري، طرح سؤال و تست از مطالب خوانده شده و همچنين با تمرکز بر سؤالاتي که در کنکورهاي چندين سال اخير آمده بود، توانستيم به هدفم دست يابم.

4-چه ارزيابي از وضعيت دانشگاه ايلام در دوران تحصيل داشتيد؟

در اين رشته اساتيد بسيار خوب و با سطح علمي بالايي داشتيم، که با تدريس خوب آنها، نه تنها علاقه‌ي خاصي به اين دروس  پيدا کردم، بلکه با سؤال‌ها و چالش‌هايي که در کلاس ايجاد مي کردند، به سمت مطالعه‌ با دامنه‌ي بيشتر و رفرنس‌هاي بيشتري مي‌رفتم و فکر مي‌کنم عامل اصلي اينکه درصدهايم کمي خوب شده بود،همين نحوه‌ي تدريس و مطالعات دوران کارشناسي بوده است. بر خود لازم مي‌دانم تشکر و سپاس بي‌پايان  خود را از اساتيد محترم دانشمند دانشگاه ايلام از جمله استاد بزرگوار خانم دکتر خواجه‌علي و استاد راهنماي محبوب جناب دکتر حسيني و رياست محترم دانشگاه جناب دکتر علي‌اکبري، اعلام بدارم.

5-دوران تحصيل در استان ايلام را چگونه توصيف مي‌کنيد؟

   استان ايلام يکي از زيباترين استان‌هاي کشورمان که از نظر زيبايي معروف به عروس زاگرس است و مردماني بسيار مهربان و مهمان دوست دارد و من خيلي خوشحالم که بهترين دوران تحصيلم را در اين استان سپري نمودم  و با کوله‌باري از خاطرات دوست داشتني  و زيبا از اين سرزمين با خود به همراه مي‌برم.

6-براي آينده‌‌ي علمي خود چه برنامه‌اي داريد؟

   من از ابتدا که وارد دانشگاه شدم هدفم کسب علم و دانش و کسب رتبه‌هاي عالي بود و موفق هم شدم که رتبه‌ي اول رشته‌ي خودم را کسب کنم و مايل به ادامه تحصيل در مقطع دکتري و کسب تخصص بيشتر هستم.

7-نقش خانواده‌ي شما در اين موفقيت چه بود؟

   خانواده‌ام همواره در دوران تحصيل مشوق من بودند و محيطي آرام را براي مطالعه‌ي من فراهم مي نمودند،  بخصوص برادر عزيزم که هميشه در اين دوران يار و پشتيبان من بودند.

8-کلام آخر؟

   به نظرم اولين عامل براي رسيدن به هدف خودباوري هست و درکنار آن تلاش مستمر و اراده‌ي قوي، هيچ وقت از انرژي‌هاي منفي اطرافتون دلسرد نشويد و تهديد‌ها را به فرصت‌ها تبديل کنيد و هميشه به ياد داشته باشيد که (( بهترين نتايج در سخت ترين شرايط بدست مي آيند)).

شکر خدا که هر چه طلب کردم از خدا                                بر منتهاي همت خود کامران  شدم

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها