افتتاح مجتمع گلخانه‌های تحقیقاتی و مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

خانه خبرها
افتتاح مجتمع گلخانه‌هاي تحقيقاتي و مرکز نوآوري و فناوري دانشگاه ايلام با حضور معاون علمي و فناوري رياست جمهوري

با حضور دکتر ستاري معاون علمي و فناوري رياست جمهوري و آقاي سليماني دشتکي استاندار ايلام: مجتمع گلخانه‌هاي تحقيقاتي و مرکز نوآوري و فناوري دانشگاه ايلام افتتاح گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، با حضور دکتر ستاري معاون علمي و فناوري رياست جمهوري، آقاي سليماني دشتکي استاندار ايلام، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه و جمعي از مقامات استاني، مجتمع گلخانه‌هاي دانشگاه ايلام به  مساحت  3800 متر مربع و مرکز فناوري و نوآوري دانشگاه به مساحت 550 متر مربع، صبح امروز افتتاح گرديدند.

بنا به اين گزارش: با توجه به اهميت گلخانه‌ها در توليد بيشتر و سلامت توليد، يکي از برنامه‌هاي مهم دانشگاه ايلام در چند سال اخير توسعه‌ گلخانه‌هاي آموزشي، پژوهشي و تجاري بوده است و  در حالي که تا قبل از سال 93 حدود 1400 متر مربع فضاي گلخانه‌اي در دانشگاه ايلام وجود داشت، با برنامه‌ريزي لازم از سال 93 تاکنون، حدود 2400 متر مربع به فضاي گلخانه‌هاي دانشگاه افزوده شده است،  که در اين ميان گلخانه آموزشي و پژوهشي ‌ گروه آموزشي علوم زراعت به مساحت 500 متر مربع، گلخانه پژوهشکده گياهان دارويي و معطر به مساحت 500 متر مربع، گلخانه آموزشي گروه علوم باغباني به مساحت 250 متر مربع و گلخانه واحد فناوران غرب مرکز رشد با کاربرد تجاري – توليدي به مساحت 300 متر مربع در سال 1399 احداث گرديده‌اند.

شايان ذکر است براي احداث اين گلخانه‌ها از کمک خانم هدي اسماعيلي خير حامي دانشگاه ايلام و پنج ميليارد ريال اعتبار پژوهشي دانشگاه هزينه شده است.

 اين گزارش مي‌افزايد: مرکز نوآوري و فناوري دانشگاه به مساحت 550 متر مربع و با اعتبار 10 ميليارد ريال، جهت استقرار هسته‌هاي نوآور، شتاب‌دهنده‌ها، مرکز مشاوره کسب و کار، مرکز مديريت مهارت و مشاوره اشتغال و مرکز نوآوري دانشگاه ايلام در نظر گرفته شده است.

حمايت از ايجاد هسته‌هاي اوليه نوآوري و کارآفريني و نظارت بر عملکرد آنها، حمايت از ايده‌هاي کسب وکار و نوآوري از طريق فراهم کردن فضا و تسهيلات لازم جهت نوآوران و کارآفرينان بالقوه، ‌ پيش‌حمايتي و فراهم کردن دسترسي به منابع مالي اوليه و سرمايه‌گذاران مرتبط از جمله اهداف راه‌اندازي مرکز نوآوري و فناوري دانشگاه  ايلام مي‌باشد.

دکتر ستاري و هيأت همراه در ادامه از روند مجتمع نوآوري وفناوري دانشگاه که با اعتبار 30 ميليارد ريال در حال انجام است و تاکنون بيش از90 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است، بازديد بعمل آوردند.

دکتر ستاري در جريان افتتاح اين پروژه‌ها، ضمن ابراز خرسندي به جهت حضور در استان ايلام و دانشگاه ايلام، از روند توسعه دانشگاه ايلام ابراز رضايت نمود و بر آمادگي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري براي حمايت از توسعه طرح‌هاي علمي و فناوري دانشگاه تأکيد کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها