سخنرانی معاون و مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در نشست معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور

خانه خبرها

دکتر شيرخاني معاون و دکتر امامي‌پور مدير، فرهنگي و اجتماعي دانشگاه در نشست معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه‌هاي سراسر کشور با حضور وزير علوم که روز چهارشنبه 1399/06/18 به صورت برخط برگزار گرديد، به ايراد سخنراني پرداختند.

    به گزارش روابط عموميف در اين نشست دکتر محمدرضا شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه و دبير شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ‌هاي منطقه پنج  کشور ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين نشست با حضور وزير محترم علوم، با اشاره به نياز ضروري تقويت جايگاه معاونت فرهنگي و اجتماعي و اصلاح ساختاري در چارچوب هاي اداري آن خواستار عضويت معاونت فرهنگي و اجتماعي در هيئت مميزه و هيئت جذب دانشگاه‌ها شدند و تلاش براي ايجاد چارت سازماني واحد براي معاونت فرهنگي و اجتماعي در دانشگاه‌ها را خواستار گرديدند.

ايشان در ادامه پيشنهادهايي را به نمايندگي از معاونين فرهنگي و اجتماعي دانشگاه‌هاي منطقه پنج کشور به شرح ذيل بيان کردند:

?-ستفاده از سيستم يکپارچه برگزاري دوره‌هاي آموزشي ويژه اعضاي هيأت علمي، کارکنان و دانشجويان در سطح وزرات عتف

?-بازنگري آئين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي فرهنگي و گنجاندن فضاي مجازي در آنها با توجه به تجارب دوران کرونايي
?- رايزني با نيروهاي مسلح براي استفاده از فعالين فرهنگي فارغ‌التحصيل به عنوان سرباز امريه در معاونت فرهنگي و اجتماعي

?- ايجاد زيرساخت براي معرفي و استخدام فعالين فرهنگي فارغ‌التحصيل به دستگاه‌هاي اجرايي.

دکتر شيرخاني در ادامه با نگاهي به مشکلات پساکروني که معاونت فرهنگي و اجتماعي در دانشگاه‌ها درگير آن هستند از مقام عالي وزارت عتف  و معاونت محترم فرهنگي و اجتماعي خواستند که نسبت به برنامه ‌ريزي براي آنها اقدام نمايند:

الف: فراهم نمودن زيرساخت‌هاي آموزش مجازي در همه امور

ب: فراهم ‌نمودن زيرساخت‌هاي لازم به منظور ايجاد سامانه يکپارچه براي فعاليت‌هاي فرهنگي

ج: برگزاري مراسم و مناسبت‌هاي مهم به صورت مجازي

د: برگزاري برنامه‌هاي مشارکتي منطقه‌اي با تقويت دبيرخانه‌هاي مناطق.

در پايان دکتر شيرخاني با اشاره به  برزگاري همايش ملي زيست جهان پساکرونا به ميزباني دانشگاه ايلام، خواستار حمايت و مشارکت دانشگاه‌هاي سراسر کشور در برگزاري اين همايش شد.

در ادامه دکتر  حميدرضا امامي پور مدير فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، به نمايندگي از مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه‌هاي منطقه پنج کشور به ياراد سخنراني پرداخت.

دکتر امامي پور با اشاره به ضرورت و اهميت حضور اساتيد مشاور در کنار انجمن‌هاي علمي دانشجويي و کانون‌‌هاي فرهنگي و هنري، خواستار توجه ويژه به اساتيد مشاور و در نظر گرفتن کسري واحد در سطح وزارت عتف براي آنها شد.

مدير فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، ضمن تاکيد بر تجربه فعالين فرهنگي و کسب آموزش‌هاي لازم در مدت دانشجويي آنان از مقام عالي وزارت خواست تا براي استفاده بهينه از فعالين فرهنگي پس از فارغ‌التحصيلي و همچنين تشويق آنان در دوران دانشجويي برنامه‌ريزي و راهکارهايي را اتخاذ کنند.

 دکتر امامي پور در ادامه گفت: به دليل شيوع ويروس کرونا و مجازي شدن برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي، امروز در دانشگاه‌ها سامانه مختلف مجازي ايجاد شده است، که پيشنهاد مي‌شود جهت کارايي بيشتر و تسهيل استفاده کاربران و دانشجويان، پلت فرم يکساني جهت تجميع و ساماندهي اين سامانه‌ها توسط وزارت عتف ايجاد شود.

دکتر امامي پور تصريح کرد: با توجه به همپوشاني بسياري از برنامه‌هاي حوزه انجمن‌هاي علمي با برنامه‌هاي انجام شده توسط معاونت پژوهشي، از مقام عالي وزارت درخواست مي شود اين مسئله در آيين نامه‌هاي حوزه معاونت پژوهشي به رسميت شناخته شود، که در اين صورت شاهد ‌فزايي و غناي بيشتر برنامه‌ها خواهد شد، ضمن آنکه کاهش هزينه‌ها را نيز در پي خواهد داشت.

در پايان دکتر امامي‌پور با اشاره به طرح کمند (رويداد کار، مهارت و نوآوري دانشجويان دختر) که با همکاري معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت عتف و معاونت رياست جمهوري در امور زنان و خانواده در دانشگاه ايلام برگزار مي‌شود، گفت: ابتدا از اين طرح ابتکاري و کارآمد در سطح وزارت تشکر مي‌کنم و تلاش خواهيم کرد تا در اين طرح با هماهنگي‌هاي صورت گرفته از کارآفرينان برتر استان و انجمن زنان کارآفرين کشور استفاده شود و دانشجويان دختر شرکت کننده در اين طرح بتوانند با گذراندن دوره‌هاي فن بيان، برندسازي، صنايع موفق و راهکارهاي موفقيت در راستاي انتقال تجارب از آنها و الگوسازي از کارآفرينان زن موفق نسبت به استفاده حداکثري از ايده و يا مهارت‌هاي خود گام بردارند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها