تقدیر اساتید و دانشجویان گروه‌های علوم اجتماعی و تاریخ از رئیس دانشگاه

خانه خبرها

دفتر دانشگاهي انجمن جامعه شناسي ايران، انجمن ايراني تاريخ شعبه ايلام و اساتيد و دانشجويان گروه‌هاي علوم اجتماعي و تاريخ با ارسال پيام‌هاي جداگانه‌اي از دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام به جهت اهتمام در راه‌اندازي رشته‌هاي کارشناسي ارشد جامعه‌شناسي و تاريخ اسلام تقدير کردند.

   به گزارش روابط عمومي، متن پيام دفتر دانشگاهي انجمن جامعه شناسي ايران و اساتيد و دانشجويان گروه‌ علوم اجتماعي به شرح ذيل است:

به نام خدا

استاد ارجمند جناب آقاي دکتر محمد علي اکبري

رياست محترم دانشگاه ايلام

با سلام و احترام؛

   اهتمام جنابعالي در گسترش رشته‌هاي علوم انساني، در روزگاري که از اين حوزه، فضيلت زدايي مي شود قابل تقدير است. تلاش شما براي احياي رشته علوم اجتماعي در مقطع کارشناسي ارشد در گرايش مطالعات فرهنگي حاصل احساس نياز و تکاپوي زايدالوصفي است که شاهد آن بوديم.

امروز شاهد آنيم که تکاپوي ديگرتان نيز به بار نشست و خبر مسرت بخش اختصاص گرايش «جامعه شناسي» در مقطع کارشناسي ارشد به دانشگاه ايلام موجبات شادي همکاران و متقاضيان ادامه تحصيل در اين گرايش را فراهم ساخت.

شما به خوبي به اين مطلب پي برده‌ و بر آن تأکيد داشته‌ايد که ربع پاياني قرن بيستم با پديده چرخش فرهنگي (cultural turn)  مصادف بود. چرخشي که فرهنگ را از حاشيه به متن فراخواند و بر نقش قدرتمند آن در ساخت‌هاي زندگي بشري و تحليل اجتماعي که مدت ها تحت‌الشعاع ساير امور غير فرهنگي بود تأکيد نمود و اهتمامتان براي کسب موافقت وزارت علوم به منظور استقرار گرايش مطالعات فرهنگي (کارشناسي ارشد) در دانشگاه ايلام در اين راستا بود.

شما بارها گفته‌ايد که مطالعه پديده‌هاي اجتماعي جز با رهيافتي روشمند، سعي باطل است و جامعه‌شناسي را آن علمي ديديد که امکان فهم و تحليل مسايل اجتماعي را عالمانه ميسر مي‌سازد و جلب نظر وزارت علوم بر ايجاد گرايش جامعه‌شناسي در دانشگاه ايلام بر اساس اين باورمندي بود.

حمايت همه جانبه جنابعالي و مجموعه همراه از دفتر دانشگاهي انجمن جامعه‌شناسي ايران در دانشگاه ايلام، زمينه‌ساز شکوفايي اين نهاد مدني گشت. انجمني که تاکنون فعاليت‌هاي قابل توجهي را ارائه نموده است.

آنچه که ما را به قدرداني فراخوانده، آگاهي از اين امر است که ايجاد گرايش‌هاي مذکور از مجموعه علوم اجتماعي با خون دل خوردن‌هاي زيادي مواجه بود. اما مشي آهسته و پيوسته شما، اين راه ناهموار را هموار ساخت. پس برخود ‌ که خالصانه‌‌ترين درودهايمان را نثار حضرتعالي و جناب آقاي دکتر نعمتي – معاون محترم آموزشي دانشگاه ايلام- نماييم. از حضرت دوست موفقيت روزافزون و سربلندي شما و مجموعه همراه را آرزومنديم.

  بنا به اين گزارش، همچنين متن پيام تقدير انجمن ايراني تاريخ شعبه ايلام و گروه تاريخ دانشگاه ايلام  خطاب به دکتر به شرح ذيل مي‌باشد:

بسمه تعالي

جناب آقاي دکتر علي اکبري

رياست محترم دانشگاه ايلام

با سلام

   توسعه هر دانشگاهي نيازمند برنامه ريزي علمي و دقيق با نگاه به آينده است. اينکه جنابعالي با ديدگاه همه جانبه‌نگر خود در راستاي توسعه علمي متوازن گروه‌هاي مختلف دانشگاه ايلام تلاشي مستمر را دنبال کرده‌ايد، شايسته تحسين و ستايش است؛ نگاه ويژه شما به استفاده از فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي استان حاکي از ديدگاه علمي به مسائل است.

يکي از ‌ظرفيت‌هاي استان همسايگي با کشور عراق مي‌باشد. ايجاد رشته ‌هاي کارشناسي تاريخ، کارشناسي ارشد تاريخ تشيع و کارشناسي ارشد تاريخ اسلام که بنابر پيوند عميق تاريخي مردم ايران و عراق مشتاقان زيادي را از کشور عراق براي تحصيل به دانشگاه ايلام جذب کرده است و بويژه ايجاد رشته مطالعات عراق در مقطع کارشناسي ارشد، راه‌اندازي مرکز و فصلنامه مطالعات عراق در راستاي شناخت دقيق و گسترده کشور و مردم عراق گامي بلند در جهت توسعه همه جانبه استان است. انجمن ايراني تاريخ شعبه ايلام و گروه تاريخ دانشگاه ايلام مراتب قدرداني و سپاس خود را به واسطه تلاش‌هاي بي‌شائبه جنابعالي اعلام مي‌دارد و از خداوند بزرگ موفقيت شما را در مسير توسعه علم و دانش خواستاريم.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها