به مناسبت سالروز آزادسازی مهران در دانشگاه ایلام انجام گرفت؛ مراسم تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس

خانه خبرها

به مناسبت سالروز آزادسازي مهران، با ابتکار، هماهنگي و برنامه‌ريزي معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام، دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه و سازمان بسيج اساتيد استان، طي مراسمي با حضور آقاي حسني معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام، دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام، سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) استان، حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌محمدي مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه اميرالمؤمنين (ع)، حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، حجت‌الاسلام و المسلمين يعقوبي معاون دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، اعضاي هيأت رئيسه دانشگاه، رؤساي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي استان، مسئولان دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان و جمعي از اساتيد عصر ديروز  از 14 تن از فرماندهان دوران دفاع مقدس در محل سالن فرزانگان تجليل بعمل آمد.

   به گزارش روابط عمومي، در اين مراسم دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه فرماندهان دوران حماسه دفاع مقدس نماد مقاومت و ايثار هستند و اين نماد بايد در اذهان باقي بماند، اظهار داشت: فراموش کردن افتخار آفرينان دوره دفاع مقدس، فراموش کردن اصل جهاد و مبارزه است و  کساني که ياد و خاطره مجاهدان را زنده نگه مي دارند، در واقع ياد و خاطره اصل جهاد را زنده نگه مي دارند، که در قرآن کريم به آن سفارش شده است.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه فرماندهان دوران دفاع مقدس نماد مقاومت و ايثار هستند و اين نماد بايد در جامعه زنده بماند، تأکيد کرد: نسل جوان براي دست‌يابي به تعالي مادي و معنوي به الگوهاي برجسته نياز دارد، که در اين راستا امروز نياز است که جوانان ما بدانند چه کساني امنيت و آرامش را براي مملکت رقم زدند و فراموش نکنند اين آرامش و امنيت امروز ما مديون چه کساني است.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه دانشگاهيان و مجاهدان دوران دفاع مقدس همگي در يک سنگر هستند، تأکيد کرد: هدف اصلي تقويت نظام جمهوري اسلامي است و لذا همانطور که در آن دوران شما عزيزان براي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در جبهه‌هاي جنگ حضور يافتيد، امروز دانشگاهيان در عرصه جنگ نرم مشغول خدمت هستند.

رئيس دانشگاه با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبري  (مدظله العالي) از همه دوستداران انقلاب اسلامي در زمينه جهاد تبيين، يادآور شد: دشمن در فضاي مجازي با شگردهاي گوناگون دارد ذهن و روح جوانان ما را آلوده مي‌کند، لذا همه بايد با براي رفع ابهامات و تبيين دستاوردهاي نظام اسلامي تلاش کنيم، تا نقشه شوم دشمنان با شکست روبرو شود.  

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه‌ وظيفه امروز دانشگاه توليد علم مفيد و نافع است، گفت: توليد علم بايد نياز محور و مسئله محور باشد و به توليد ثروت منتج شود.

رئيس دانشگاه، افزود: امروز نياز اصلي جامعه ما اهتمام به حوزه اقتصاد است، که دانشگاه‌ها بر اساس رسالت اجتماعي بايد به اين حوزه به صورت جدي ورود نمايند و توليد علم به اشتغال آفريني منتج شود، چرا که بيکاري  باعث گسترش آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شود.

در اين مراسم سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) با بيان اينکه تمام صحنه‌هاي دفاع مقدس تداعي‌گر عاشورا است، يادآور شد: روزهاي متمادي پيکر شهدا در قلاويزان کنارت باشند و خانواده آنها هم بيايند و دنبال پيکر شهدايشان بگردند، مگر در اين شرايط يک فرمانده مي‌تواند راحت باشد؟

سردار شاکرمي با اشاره به حضور فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس در اين مراسم باشکوه، گفت: مرداني اينجا هستند که امروز قابل احترام و با عظمت هستند، و اين تجليل از چند نفر نيست بلکه تجليل از گفتماني است که محورهاي اصلي آن گذشت، ايثار و فتوت و غيرت است.

فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع)، افزود: جمع ما جمع کوچکي است، ولي وقتي عظمت روحي اين فرماندهان بزرگ را مي‌بينم، وقتي آن نگاه معصومانه آنها را در جاماندن بچه ها مي‌بينم، واقعاً قابل تجليل است.

در اين مراسم همچنين دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام ضمن گراميداشت سالروز آزادسازي مهران و عرض خيرمقدم به مهمانان و حاضرين در مراسم، با اشاره به حمايت همه جانبه قدرت‌هاي شرقي و غربي از حکومت صدام در جريان جنگ تحميلي، تأکيد کرد ايثار، فداکاري، شجاعت و اخلاص فرماندهان و جانبازي رزمندگان بود که نقشه شوم دشمنان را شکست داد و زمينه تثبيت نظام مقدس جمهوري اسلامي را فراهم نمود.

در اين مراسم سرداران دوران دفاع مقدس، آقايان مجيد تنهايي، کريم نرگسي، محمد تقي قاسمي، عزيز رحيمي، خدارحم سحري، محمد فرجي، صيد ماشاء الله رحيمي، حميد الماسي، جمال شاکرمي، حسين منتظري، محسن عزيزپور، احمد رضا زارعي، علي نجات غلامي و دوستعلي آذوغ با ذکر خاطرات خود زينت بخش مراسم شدند و در پايان با اهدا لوح از افتخارآفريني اين عزيزان تجليل بعمل آمد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها