سخنرانی دکتر حسن بنیانیان در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها

با هماهنگي دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه و همکاري معاونت فرهنگي و اجتماعي، سخنراني دکتر حسن بنيانيان رئيس کميسيون فرهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، با موضوع «آسيب شناسي فرهنگي» صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي، دکتر بنيانيان در اين جلسه که با حضور دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي‌راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمين يعقوبي معاون دفتر نهاد نمايندگي، دکتر کوخايي زاده معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه، دکتر ويسه معاون امور فرهنگي و اجتماعي، دکتر عليزاده مدير امور فرهنگي و جمعي از اعضاي برگزار گرديد، با بيان اينکه امروزه رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشرافي که بر مسائل جامعه دارند موضوع جهاد تبيين را مطرح کرده‌اند، اظهار داشت:  جهاد سخت ترين کار در راه خدا است، که اين امر به معناي اهميت جهاد تبيين در گام دوم انقلاب اسلامي است. 

عضو انديشکده فرهنگ سند الگوي اسلامي ايراني پيشرفت، با اشاره به اهميت روشنگري در مقوله جهاد تبيين، تأکيد کرد که روشنگري يکي از الزامات ولايت‌پذيري است.

وي افزود: معناي روشنگري دفاع مطلق از نظام جمهوري اسلامي نيست، بلکه منظور اين است که ريشه مشکلات را به درستي تبين کنيم و با يک تحليل دقيق آگاهي بخش نماييم.

دکتر بنيانيان با اشاره به تلاش دشمن براي ربط دادن همه مشکلات به دين، يادآور شد: دشمن با استفاده از تبليغات و شگردهاي مختلف، به دنبالي القاي اين موضوع است، که ريشه همه مشکلات دين است، در حالي برعکس علل بخش زيادي از اين مشکلات به علت عدم مراجعه به دين مي‌باشد.

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، افزود: ما بايد ابتدا با دقت و سنجش تمام جوانب، خود قانع شويم و در ادامه با روشنگري مسائل را براي ديگران تبين کنيم.

دکتر بنيانيان نقش اساتيد انقلابي را در اين حوزه راهبردي دانست و يادآور شد: اساتيد انقلابي علاوه بر فضاي دانشگاه، در متن جامعه و با استفاده از شگردهاي متنوع بايد نهايت توان خود را براي تحقق مطالبه مقام معظم رهبري با کار ببندند.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها