استقرار سامانه پرونده الکترونیک سلامت بایوآرک محصول شرکت دانش بنیان استادیار دانشگاه در بیمارستان شهید رجایی تهران

خانه خبرها

در رکوردي کم‌نظير سامانه دانش‌بنيان پرونده الکترونيک سلامت بايوآرک محصول شرکت دانش بنيان زيست داده پرداز آرکا متعلق به دکتر محمد تنهايي استاديار دانشگاه ايلام،  توانست در مدت کمتر از 10 روز در بيمارستان شهيد رجايي تهران بعنوان بزرگترين بيمارستان قلب خاورميانه، که داراي بيش از 130 درمانگاه تخصصي جهت مداواي بيماران مي‌باشد، مستقر گردد.

   به گزارش روابط عمومي، سامانه پرونده الکترونيک بايوآرک توانسته است در مدتي کوتاه با سامانه HIS اين مرکز تبادل داده نمايد و به بازويي قوي جهت تحقق آرزوي ديرينه ايجاد بيمارستان الکترونيک در يکي از بزرگترين مراکز قلب آسيا تبديل گردد.

سامانه پرونده الکترونيک بايوآرک تنها سامانه در کشور مي‌باشد، که مي‌تواند به صورت standalone در سرورهاي ميزبان استقرار يافته و امنيت کامل به جهت عدم خروج داده‌هاي حساس پزشکي به خارج از مراکز را فراهم نمايد. پيش از اين، بايوآرک در يکي از بزرگترين بيمارستان‌هاي چشم‌پزشکي کشور (نور) به صورت آزمايشي مستقر شده است.

بنا به اين گزارش: در سال جديد از قابليت‌هاي جديد بايوآرک شامل معاينه آنلاين و نوبت‌دهي آنلاين (بايوويزيت) پرده‌برداري شده است. که با استقبال مناسبي از طرف پزشکان داخل و خارج کشور جهت معاينه بيماران به صورت از راه دور مواجه شده است.

يادآور مي‌شود: اولين معاينه آنلاين سامانه بايوويزيت به صورت انلاين در بستر شبکه همراه اول بين پزشک فوق تخصص در شهر تهران و يک مادر سالخورده در شهر زاهدان با موفقيت به انجام رسيد، مدارک ايشان در بستر امن تبادل داده بايوآرک که مبتني بر استاندارد HIPAA و حفاظت کامل از محرمانگي انتقال صدا و تصوير منتقل گشت و نسخه لازم توسط پزشک معالج در بستر آنلاين سامانه بايوآرک تجويز گشت.

لازم به ذکر است، در اين سامانه پزشکان خارج از کشور، همچون پزشکان بيمارستان خصوصي علوم عصبي هانوفر دکتر سميعي در کشور آلمان بصورت آنلاين براي بيماران نسخه نويسي انجام مي‌دهند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها