مراسم بزرگداشت روز استاد و تقدیر از مدرسان برتر گروه‌های آموزشی دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها

همزمان با دهه سرآمدي آموزش، طي مراسمي با حضور دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، حجت‌الاسلام و المسلمين يعقوبي معاون دفتر نهاد نمايندگي در دانشگاه و اعضاي هيأت رئيسه، مراسم بزرگداشت روز استاد و تقدير از مدرسان برتر گروه‌هاي آموزشي دانشگاه ايلام، صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، در اين مراسم دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام به ويژگي‌هاي شخصيتي استاد شهيد مرتضي مطهري پرداختند و يادآور شدند: استاد مطهري در کنار مطالعه، به صورت ويژه‌اي به تفکر اهتمام داشتند، که بخش اعظمي از موفقيت اين شهيد والامقام در عرصه انديشه و علم به اين رويکرد بر مي‌گردد.

دکتر علي‌محمدي، سيره علمي و عملي شهيد مطهري را يکي الگوي ناب براي اساتيد دانشگاه‌هاي دانست و گفت: براي اينک وظايف معلمي را به صورت شايسته‌اي انجام دهيم، بايد دانشجويان را با استفاده شگردها و تکنيک‌هاي مختلف به تفکر و تحقيق در مطالب تشويق نمائيم. 

رئيس دانشگاه، با بيان اينکه اولويت‌بندي مسائل، از جمله مباحث اصلي در سيره علمي و عملي استاد مطهري بوده است، اظهار داشت: شهيد مطهري با شناخت درست از متن جامعه و بنا به اقتضائات زمان، به مسائل فرهنگي و علمي ورود مي‌کردند و لذا بحث‌هايي، اشمل: خدمات متقابل اسلام و ايران، حقوق زن در اسلام و عدل الهي براي اولين بار در فضاي فکري و علمي ايران از طرف ايشان مطرح گرديد و در سطح گسترده‌اي مورد استقبال قرار گرفت.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه مسئوليت حرفه‌اي اساتيد در دنياي کنوني فراتر از آموزش و پژوهش است، يادآور شد: اساتيد بايد الزامات زندگي در دانشگاه و جامعه، استفاده از فرصت‌ها و امکانات حضور در دانشگاه، اهتمام به خلاقيت و کار آفريني، آرمانگرايي،  التزام به اخلاق و از جمله مؤلفه‌هاي اخلاق علمي، احترام به ديگران، سخت کوشي در تمامي عرصه‌هاي زندگي و تلاش براي کسب معنويت را براي دانشجويان تبيين کنند.

رئيس دانشگاه با اشاره به بحث ارتقاء رتبه علمي اساتيد، خواستار لحاظ کردن مسائل محوري جديد در بحث ارتقاء شد و تأکيد کرد، تأثيرگذاري اساتيد در دو بعد علمي و تربيتي دانشجو و ايجاد گرايش به معنويت، مي‌تواند يکي از شاخص‌هاي در اين خصوص باشد.

در اين نشست حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام با طرح بحث «دانش و پرورش» يا «تعلم و تربيت»، به تاريخ طرح اين بحث و نظرات  مطرح شده در اين خصوص اشاره کرد و تأکيد نمود، اگر رابطه تعلم و پرورش همسان و مستقيم باشد، نتيجه مطلوب يعني پرورش دانشجوي مهارتي حاصل مي‌شود.

در اين مراسم دکتر کوخايي زاده معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه، به روند  حضوري شدن کلاس‌هاي درسي دانشگاه ايلام اشاره کرد و يادآور شد عليرغم  مشکلات زيرساختي و مالي و محدوديت زمان، با تدابير رياست محترم دانشگاه جناب آقاي دکتر علي‌محمدي و تلاش بي‌وقفه دست اندرکاران مربوطه، در نهايت تمام مقاطع تحصيلي دانشگاه ايلام حضوري شد و ميزباني خوبي از دانشجويان بعمل آمد، که لازم مي‌دانم از تلاش‌هاي خالصانه اين عزيزان کمال تقدير و تشکر را داشته باشم.

دکتر کوخايي زاده شاگردپروري و پاسخ‌گويي به دانشجويان در محل کار را دو موضوع مهم در تحقق اهداف عالي آموزشي دانشگاه ايلام دانست و خواستار اهتمام ويژه  اساتيد به اين موضوعات شد.

در ادامه اين مراسم دکتر شيري معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه، گزارشي از روند هزينه اعتبارات و درآمدهاي دانشگاه در سال 1400 ارائه کرد و تأکيد نمود از تمامي ظرفيت‌هاي موجود براي خدمات رساني بهتر به دانشگاهيان استفاده خواهد شد.

در ادامه اساتيد حاضر در اين مراسم به بيان نظرات، سئوالات و پيشنهادات مورد نظر خود پرداختند و در پايان دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه، دکتر کوخايي‌زاده معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي و دکتر شيري معاون پشتيباني و منابع انساني به صورت مبسوط پاسخ‌هاي لازم را ارائه کردند.

در پايان مراسم، از مدرسان برتر گروه‌هاي آموزشي دانشگاه تقدير بعمل آمد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها