دانشگاه ایلام موفق به دریافت اعتبارنامه صدور کد اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی در کارگروه اخلاق در پژوهش شد

خانه خبرها

دکتر حسين مهديزاده معاون پژوهش و فناوري دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه ايلام بعنوان دانشگاه جامع استان با هدف نظارت اخلاقي بر پژوهش‌هاي زيست پزشکي و حفظ بالاترين استانداردهاي کيفي اخلاق در پژوهش، موفق شد با دريافت مجوز از کميته ملي اخلاق در پژوهش، اين کارگروه را در دانشگاه تشکيل دهد.

   به گزارش روابط عمومي، دکتر حسين مهديزاده معاون پژوهش و فناوري دانشگاه با بيان اين خبر، اظهار داشت: با توجه به ضرورت داشتن کد اخلاق براي پروژه هاي تحقيقاتي که آزمودني انسان يا حيوان دارند اين مهم در دستور کار معاونت پژوهش و فناوري قرار گرفت و پس از طرح موضوع در شوراي پژوهشي دانشگاه و با کمک و همفکري اعضاي هيات علمي دانشگاه از آذرماه 1399 و پيگيري هاي آقاي دکتر رستم عليزاده موفق شديم با دريافت مجوز تشکيل کارگروه اخلاق در دانشگاه، گامي مؤثر در افزايش استانداردها و موازين پژوهش بين‌المللي در جهت بهبود تحقيقات علمي برداريم.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه، يادآور شد: در همين راستا به اطلاع تمامي پژوهشگران گرامي مي رساند از اين تاريخ به بعد تمام پروژه‌هاي تحقيقاتي ازجمله پايان‌نامه‌ها، رساله‌هاي دکتري و طرح‌هاي تحقيقاتي اعضاي هيأت علمي دانشگاهظ، که با آزمودني انسان يا حيوان سروکار دارند، بايد مطابق با استانداردها و موازين اخلاقي و حقوقي موجود در شيوه‌نامه اخلاق در پژوهش به انجام برسند. بدين ترتيب، موضوعات پژوهشي مورد نظر قبل از شروع کار بايد به تصويب کارگروه اخلاق در پژوهش دانشگاه برسد.

دکتر مهديزاده افزود: براي دريافت کد اخلاق ابتداء بايد پروپوزال به گروه تخصصي سپس شوراي پژوهشي دانشکده ارائه ‌گردد و پس از تأييد علمي و ضرورت انجام آن (با مسئوليت استاد راهنما يا مجري طرح تحقيقاتي) همراه با نامه رياست دانشکده به دبيرخانه کارگروه اخلاق در پژوهش دانشگاه مستقر در معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه ارسال گردد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها