آزمون سراسری 1400 با رقابت 13947 دواطلب در استان ایلام برگزار می‌گردد

خانه خبرها

دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه ايلام و نماينده تام‌الاختيار سازمان سنجش عنوان کرد: آزمون سراسري سال 1400 در تاريخ 9 تا 12 تيرماه با رقابت 13947 دواطلب با رعايت کامل پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله اجتماعي  در استان ايلام برگزار خواهد شد، که از اين تعداد 3763 داوطلب، در دانشگاه ايلام به رقابت خواهند پرداخت.

   به گزارش روابط عمومي، دکتر مصطفي نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه و نماينده تام‌ الاختيار سازمان سنجش درباره روند برگزاري آزمون سراسري 1400 در استان ايلام، اظهار داشت: آزمون عمومي و اختصاصي هر يک از گروه‌‌‌هاي آزمايشي کنکور سراسري سال 1400 در تاريخ 9 تا 12 تيرماه در نه شهرستان استان ايلام با رقابت 13947 داوطلب، شامل: 5356 داوطلب مرد و 8591 داوطلب زن، در استان ايلام برگزار خواهد شد، که از اين تعداد 3763 داوطلب، در دانشگاه ايلام به رقابت خواهند پرداخت.

دکتر نعمتي درباره زمان برگزاري آزمون گروه‌‌‌هاي آزمايشي مختلف، گفت: آزمون گروه آزمايشي هنر صبح چهارشنبه 9 تير، آزمون گروه آزمايشي علوم انساني صبح پنج‌ شنبه 10 تير، آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي و فني صبح پنج‌ شنبه 10تير، آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي صبح جمعه 11 تير و آزمون گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي صبح شنبه 12 تير برگزار مي‌شود.

معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه در خصوص مراجعه به باجه‌‌‌هاي رفع نقص آزمون، اظهار کرد: باجه‌‌‌هاي رفع نقص از روز دوشنبه 7 تير تا شنبه 12 تير در دانشگاه ايلام و  شهرستانهايي که داراي حوزه هستند، آمادگي رفع ايرادات و نواقص موجود را دارند.

دکتر نعمتي در خصوص فرآيند برگزاري آزمون، گفت:  شروع فرآيند برگزاري آزمون صبح‌ها راس‌ ساعت‌ 8:00 (هشت) آغاز مي­‌‌گردد و درب حوزه‌هاي امتحاني رأس‌ ساعت‌ 7:30 (هفت و سي دقيقه) صبح بسته خواهد شد. لذا از ورود متقاضيان پس از بسته شدن درب حوزه­‌‌هاي امتحاني ممانعت بعمل خواهد آمد.

وي افزود: هر متقاضي براي حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشي مربوطه‌، لازم است اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكس‌­دار، چند مداد سياه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاكن و يك سنجاق و يا سوزن و همچنين ماسک به همراه داشته‌ باشد.

دکتر نعمتي با تأکيد بر رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي، فاصله ­گذاري اجتماعي و الزامات بهداشتي در روند برگزاري آزمون سراسري 1400، همراه داشتن ماسک 3 لايه معمولي (بدون فيلتر) و استفاده صحيح از آن (از بالاي بيني تا زير چانه)، از ابتداي ورود به حوزه برگزاري آزمون تا پايان برگزاري آزمون و خروج از حوزه امتحاني الزامي  عنوان کرد و بيان داشت: بر اساس، آخرين اطلاعات درباره راه‌هاي انتشار ويروس کرونا و مخاطرات احتمالي آن در حوزه­‌هاي برگزاري آزمون، انتظار مي‌­رود داوطلبان عزيز زمان مناسب منزل تا حوزه امتحاني را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور يافته و براي پيشگيري از تجمع، حضور خود را به دقايق پاياني موکول ننمايند، از تردد بي‌مورد در محل آزمون جداً خودداري نمايند،  هنگام ورود و خروج به حوزه با ديگر متقاضيان فاصله مناسب (حداقل يک متر) را حفظ کنند، در زمان استقرار در محل صندلي از صحبت کردن با ساير متقاضيان مجاور جداً خودداري نمايند، براي بازرسي بدني و تطبيق عکس با فرد متولي همکاري کنند، از تماس دست­ها با چشم، دهان و بيني در حين آزمون جداً خودداري نمايند، هنگام عطسه يا سرفه کردن از دستمال کاغذي استفاده  کنند و به پيام‌هايي که حاوي نکات اجرايي و بهداشتي است و در جلسه آزمون از بلندگو پخش مي‌شود با دقت توجه کرده و به آن عمل کنيد.

معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه، در خصوص برگزاري آزمون داوطلبان مبتلا به کروناويروس، گفت: داوطلباني که داراي بيماري کرونا هستند، يا علائم آن را دارند و يا بستگان آنها درگير اين بيماري هستند، حتماً ضمن مراجعه به سايت سازمان سنجش فرم خوداظهاري را تکميل نمايند و يا به باجه رفع نقص اعلام نمايند، تا هماهنگي لازم براي برگزاري آزمون از آنها بصورت ويژه در بيمارستان‌هايي که توسط وزارت بهداشت تعيين شده بعمل آيد.

معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه ايلام، يادآور شد: در راستاي حفظ سلامت داوطلبان، تمام فضاها و وسايل موجود در حوزه‌هاي برگزاري آزمون قبل و بعد از امتحان به طور کامل ضد عفوني خواهند شد، که اين روند از عصر ديروز آغاز شده است.

دکتر نعمتي افزود: همچنين تمام عوامل اجرايي، انتظامات و داوطلبان موظف به استفاده از ماسک هستند و لذا از ورود کساني که ماسک همراه نداشته باشند به محل برگزاري آزمون ممانعت بعمل مي‌آيد.

نماينده تام‌الاختيار سازمان سنجش در دانشگاه ايلام، اضافه کرد: در مرحله ورود و اجراي آزمون هم فاصله اجتماعي بر اساس ضوابط، رعايت مي‌گردد.

معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه ايلام، خاطرنشان کرد: نمانيدگان مرکز بهداشت در محل حوزه‌هاي آزمون حضور خواهند داشت و بر روند اجراي پروتکل‌هاي بهداشتي نظارت خواهند کرد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها