اولین رساله دکتری ادبیات کودک و نوجوان کردی در سطح کشور در دانشگاه ایلام دفاع شد

خانه خبرها

دفاعيه اولين رساله دکتري در حوزه ادبيات کودک و نوجوان کردي در سطح کشور  توسط مهدي احمدي‌خواه دانشجوي دکتري زبان و ادبيات فارسي  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، دفاعيه اولين رساله دکتري در حوزه ادبيات کودک و نوجوان کردي در سطح کشور با عنوان "بررسي تطبيقي ادبيات کودک و نوجوان فارسي و کردي ايران پس از انقلاب اسلامي" توسط مهدي احمدي‌خواه دانشجوي دکتري زبان و ادبيات فارسي  دانشگاه ايلام با درجه  عالي در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

اين رساله آثار کودک و نوجوان کردي را در دو بخش شعر و داستان و از دو منظر ساختار و محتوا تحليل و بررسي نموده، سپس جهت نشان دادن نقاط قوت و ضعف آن با آثار کودک و نوجوان فارسي مقايسه و مطابقت کرده است.
در بخش ساختار، اشعار را از نظر ساختار زباني، ساختار موسيقيايي و ساختار بلاغي و در داستان 6 عنصر از عناصر  داستاني جمال ميرصادقي(پيرنگ، هول و ولا، شخصيت و شخصيت پردازي، صحنه پردازي زمان و مکان، درون مايه و زاويه ديد) را مورد بررسي، تحليل و مقايسه قرار داده است.
 همچنين در بخش محتوا، محتواي اشعار و داستان ها را از 6 منظر؛ مضامين طبيعت گرايانه، مضامين اجتماعي، مضامين ديني، مضامين تعليمي، مضامين سرگرم کننده و مضامين تربيتي بررسي و مطابقت داده است.
اين رساله در 580 صفحه و در 3 فصل با راهنمايي دکتر عليرضاشوهاني ، عضو هيات علمي گروه زبان و ادبيات فارسي دانشگاه ايلام در روز چهارشنبه 9 تيرماه 1400 با درجه ي عالي دفاع شد

اين گزارش مي‌افزايد: دکتر عليرضا شوهاني عنوان استاد راهنما و آقايان دکتر علرضا اسدي و دکتر محمد تقي جهاني عنوان استادان مشاور اين رساله را بر عهده داشته‌اند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها