برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي استان ايلام صبح امروز با سخنراني دکتر علي‌اکبري برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، مراسم ويژه آغاز سال تحصيلي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي استان ايلام، همراه با بزرگداشت هفته دفاع مقدس و عزاداري اربعين حسيني (ع) با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، سردار کريمي جانشين سپاه اميرالمومنين ايلام، رؤساي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي استان، مسئولان نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، دکتر ملابهرامي معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه، دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي، دکتر صيدي معاون دانشجويي، روساي دانشکده‌ها، مديران و جمعي از اساتيد و کارکنان صبح امروز در محل مزار شهداي گمنام دانشگاه برگزار گرديد.

در اين مراسم دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام  با تبريک بهار علم و دانايي و آرزوي سلامتي براي اساتيد و دانشجويان، به  تقارن آغاز سال تحصيلي دانشگاه‌ها و هفته گراميداشت دفاع مقدس اشاره کرد و به مقام شامخ شهدا اداي احترام نمود و با تسليت اربعين حسين تأکيد کرد، که امام حسين (ع) الهام بخش و راهنماي تمام بشريت است.

با توجه تزريق گسترده واکسن، ترم جاري به صورت تلفيقي برگزار مي‌شود

رئيس دانشگاه ايلام تلاش مجموعه آموزش عالي در دوران همه‌گيري کوويد 19 براي روش نگه داشتن چراغ علم در کشور را سزاوار تمجيد دانست و بيان داشت: با توجه به تزريق گسترده واکسن، ترم جاري به صورت تلفيقي برگزار خواهد شد و دانشجويان کارشناسي ارشد و دکتري، که در حال نگارش پايان‌نامه و يا رساله مي‌باشند و يا جهت استفاده از آزمايشگاه‌ها، کارگاه‌ها، مزرعه‌ها و ... بايد در دانشگاه حضور داشته باشند، به شرط   اينکه هر دو دوز واکسن را تزريق کرده‌ باشند و با لحاظ کردن آئين نامه‌هاي بهداشتي به تدريج در دانشگاه حضور خواهند يافت.

اطلاع‌رساني مناسب به دانشجويان و خانواده‌هاي آنان ضرورري است

رئيس دانشگاه، افزود: ضروري است مسئولين محترم در دانشگاه ايلام در حوزه‌هاي مختلف آموزشي، پژوهشي، دانشجويي و پشتيباني آمادگي  و برنامه‌ريزي لازم را براي حضور دانشجويان داشته باشند و اطلاعيه‌هاي راهگشا تنظيم و به اطلاع دانشجويان و خانواده‌ه‌هاي آنان رسانده شود.

ضرورت آمادگي دانشگاه‌هاي مختلف استان براي حضور دانشجويان در ترم جاري

رئيس دانشگاه معين و نماينده وزير علوم در استان، يادآور شد: ساير زيرنظام‌هاي دانشگاهي هم بايد با هماهنگي  با دانشگاه ستادي مربوطه و دانشگاه معين استان، آمادگي لازم را براي حضور دانشجويان تحصيلات تکميلي فراهم نمايند.

با حضور دانشجويان، نشاط و  شادابي همچون گذشته بر دانشگاه‌ها حاکم خواهد شد

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه لحظه شماري مي کنيم، که  هر چه زودتر در خدمت همه دانشجويان باشيم،  يادآور شد: فقط با حضور دانشجويان است، که نشاط و  شادابي همچون گذشته بر دانشگاه‌ها حاکم خواهد شد.

مردان دفاع ستودني هستند، حتي اگر تنها نقطه مشترک آنها دفاع باشد

دکتر علي‌اکبري در ادامه به تقارن آغاز سال تحصيلي جديد و هفته گراميداشت دفاع مقدس اشاره کرد و بيان داشت: گرامي مي‌داريم هفته دفاع مقدس را و به مقام شامخ شهدا درود مي‌فرستيم، به همه رزمندگان در هر کسوت، هر لباس و هر انديشه‌اي، براي اينکه مردان دفاع ستودني هستند، حتي اگر تنها نقطه مشترک آنها دفاع باشد.

دفاع و دانش، دو مقوله قدرت هر کشور و ملتي مي‌باشند

رئيس دانشگاه با بيان اينکه دفاع و دانش، دو مقوله قدرت هر کشور و ملتي هستند، که به نوعي هم لازم و ملزوم و هم مکمل يکديگر نيز مي‌باشند، اظهار کرد: دفاعي، که مبتني بر دانش باشد، قابل اعتماد، فراگير و مستدام خواهد بود.

با افتخار مقام شامخ رزمندگان و شهيدان را گرامي مي‌داريم

رئيس دانشگاه ايلام با تجليل از حماسه آفريني و نقش مردم ايلام در دوران جنگ تحميلي، اظهار داشت: در روزي که مملکت نياز داشت، رزمندگان با شجاعت و اخلاص و بدون هيچ چشمداتي، جانانه و قهرمانانه با تمام توان در برابر دشمن مهاجم ايستادند و لذا با افتخار مقام شامخ رزمندگان و شهيدان را گرامي مي‌داريم.

دانشگاه ايلام به دنبال تبين جايگاه ايلام و ايلامي براي مديران نسل دوم و سوم کشور است

دکتر علي‌اکبري با اشاره به برگزاري کنگره 3000 شهيد ايلامي دفاع مقدس در آذرماه سال جاري، يادآور شد: نسل دوم و سوم مديران کشور دوران جنگ را نديده‌اند و لذا شناختي از حماسه آفريني مردم ايلام در اين دوران ندارند و بدين لحاظ دانشگاه ايلام در تلاش است با کمک در برگزاري اين کنگره، جايگاه ايلام و ايلامي را براي مديران نسل دوم و سوم کشور تبيين کند.

بايد از ابرازها، تکنيک‌ها و زبان‌هاي گوناگون براي تبين نقش مردم ايلام در دوران جنگ تحميلي استفاده کرد

رئيس دانشگاه، افزود: بايد با تمام توان و استفاده از ابزارها و تکنيک‌هاي مختلف و به زبان‌هاي گوناگون، نقش مردم ايلام در دوران جنگ تحميلي  را، که قهرمانانه در برابر دشمن با شجاعت ايستادگي کردند و همه معادلات را تغيير دادند، براي نسل جوان و بخصوص مديران نسل دوم و سوم کشور تبين نمائيم.

امام حسين (ع) را نه تنها براي شيعه، بلکه براي بشريت الهام بخش و راهنما مي‌دانيم

دکتر علي‌اکبري در ادامه اين مراسم با تسليت فرارسيدن اربعين حسيني، تأکيد کرد، که امام حسين (ع) را نه تنها براي شيعه، بلکه براي بشريت الهام بخش و راهنما مي‌دانيم.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به برگزاري دهمين سوگواره شعر کردي عاشورايي "شين" با همکاري دانشگاه ايلام و حوزه هنري استان در عصر امروز به صورت برخط، از همه حاضرين در مراسم دعوت کرد که به صورت مجازي در اين سوگواره حضور يابند.

دفاع مقدس روح خودباوري را در جوانان ما دميد

در ادامه سردار کريميان جانشين سپاه اميرالمومنين استان با بيان اينکه مردم ايران در دوران دفاع مقدس با دست خالي حماسه آفريدند، اظهار داشـت: دفاع مقدس روح خودباوري را در جوانان ما دميد و با استفاده از اين تجربه در زمينه دفاعي مدرن‌ترين تجهزات را به صورت بومي توليد کرديم و بدين لحاظ دفاع مقدس يک گنج واقعي براي ملت ما بود.

منطق مسيحيت و يهوديت  الان در اداره جهان شکست خورده است

سردار کريميان، با بيان اينکه منطق مسيحيت و يهوديت  الان در اداره جهان شکست خورده است، اظهار کرد: الان منطق اسلام يکي از اضلاع قدرت جهاني است و روز به روز بر قدرت آن هم افزوده مي‌شود.

دشمن قبل از آغاز رسمي جنگ، ايلام را مورد هجوم قرار داد

جانشين سپاه اميرالمومنين استان در ادامه با اشاره به نقش ويژه مردم ايلام در دوران دفاع مقدس، گفت: ايلام قبل از شروع رسمي جنگ از طرف دشمن و از طريق هوا و زمين مورد تهاجم قرار گرفت، اما با محوريت آيت الله حيدري مردم ايلام تمام قد در برابر دشمن اشغالگر ايستادند.

60 هزار رزمنده ايلامي در جبهه‌ها حضور يافتند

سردار کريميان افزود: 60 هزار رزمنده از مردم انقلابي ايلام در جبهه‌ها حضور يافتند و  3000  هزارش شهيد، 20 هزار جانباز و 340 آزاده تقديم انقلاب و اسلام شد.

در ادامه حاج مهدي ياري در رثاي اربعين سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله حسين (ع) و ياران وفادارش به مداحي پرداخت و در پايان حاضرين در مراسم با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهداي گمنام دانشگاه اداي احترام کردند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها