تفاهم‌نامه همکاری توسعه همکاری‌های آموزشی ترویجی مابین وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه ایلام منعقد گردید

خانه خبرها

تفاهم‌نامه همکاري توسعه همکاري‌هاي آموزشي ترويجي با هدف توسعه منابع انساني بخش کشاورزي و ترويج نوآوري کشاورزي، مابين وزارت جهاد کشاورزي و دانشگاه ايلام منعقد گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، طي نشستي با حضور دکتر مويدي معاون ترويج و آموزش کشاورزي وزارت جهاد کشاورزي، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري دانشگاه، مهندس اقدسي رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان، دکتر شنبه‌زاده مديرکل ميراث فرهنگي و گردشگري استان و دکتر بياتي رئيس دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاري توسعه همکاري‌هاي آموزشي ترويجي مابين وزارت جهاد کشاورزي و دانشگاه ايلام منعقد گرديد.

در اين نشست دکتر مويدي معاون ترويج  و آموزش کشاورزي وزارت جهاد کشاورزي با ابراز خرسندي به جهت حضور در استان ايلام و دانشگاه ايلام، تأکيد کرد استان ايلام در دوران جنگ تحميلي صدمات زيادي ديد، لذا مقامات مختلف کشوري و از جمله وزارت جهاد کشاورزي بابت همه رشادت‌ها و فداکاري‌هاي مردم ايلام، بايددر راستاي حل مشکلات استان گام بر دارند.

معاون ترويج و آموزش کشاورزي وزارت جهاد کشاورزي با اشاره به صادرات محصولات کشاورزي از استان ايلام به نقاط مختلف کشور و خارج کشور، يادآور شد اين اتفاق نشانه توسعه کشاورزي استان است، که حاصل اهتمام مديريت اجرايي و نهاد علم است، که دستاوردي ارزشمند مي‌باشد.

دکتر مويدي با بيان اينکه مرکز تحقيقات وزارت جهاد کشاورزي يکي از بزرگترين مراکز تحقيقاتي کشور است، اظهار کرد: 1800 محقق در اين مرکز وجود دارد، که هر ساله 100 تن از آنان که سابقه فعاليت بيش از 20 سال دارند، بعنوان محقق برجسته انتخاب مي‌شوند.  

معاون ترويج و آموزش کشاورزي وزارت جهاد کشاورزي، افزود: وزارت جهاد کشاورزي آمادگي لازم براي اعزام اين محققيق به استان‌هاي مختلف و از جمله استان ايلام، براي بررسي مشکلات مختلف حوزه کشاورزي و ارائه راهکار در اين زمينه را دارد.

دکتر مويدي با اشاره به برگزاري کنگره‌هاي آب و خاک و علف‌هاي هرز در آينده نزديک در تهران، خواستار حضور اساتيد و دانشجويان دانشگاه ايلام در اين کنگره‌ها شد.

معاون ترويج و آموزش کشاورزي وزارت جهاد کشاورزي، با اشاره به پتانسيل‌هاي مختلف استان ايلام در حوزه کشاورزي، گفت: با توجه جغرافياي خاص استان و کشت متنوع محصولات کشاورزي، گردشکري کشاورزي با همکاري اداره کل گردشکري و دانشگاه ايلام مي‌تواند به خوبي در سطح استان ايلام توسعه يابد و بعنوان يک درآمد پايدار براي کشاورزان تبديل گردد.

دکتر مويدي با اشاره به راه‌اندازي شبکه مجازي آموزش کشاورزي (شاک) در کشور توسط اين وزارتخانه، گفت: 16 حوزه تخصصي کشاورزي به صورت حرفه‌اي در اين شبکه آموزش داده مي‌شود.

در اين نشست دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به روابط مطلوب مابين دانشگاه ايلام و وزارت جهاد کشاورزي و جهاد کشاورزي استان ايلام، يادآور شد: دانشگاه ايلام در راستاي رسالت اجتماعي خود، توسعه روابط با وزارتخانه‌ها، ادارات، سازمان‌ها و نهادهاي مختلف را در سطح کشو و استان در دستور کار قرار داد و با توجه به حسن نظر مقامات عالي اين دو مجموعه، خوشبختانه رابطه برد برد شکل گرفت، که اين موضوع دستاوردهاي دوجانبه‌اي را به همراه داشت.

دکتر علي‌اکبري، افزود: دانشگاه ايلام داراي مزرعه آموزشي و پژوهشي، آزمايشگاه‌هاي متعدد، مجتمع گلخانه‌هاي تحقيقاتي و اساتيد ممتاز در حوزه کشاورزي است و لذا سطح اين روابط بيش از پيش مي‌تواند ارتقاء يابد، که قطعاً اين مهم مي‌تواند در روند توسعه استان ايلام تأثيرگذار باشد.

در اين نشست مهندس اقدسي رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان با تشکر از حسن توجه مديريت دانشگاه ايلام،  يادآور شد: دانشگاه ايلام از جايگاه مناسبي در سطح کشور و منطقه برخوردار است و همچنين ظرفيت نيروي انساني و امکانات خوبي دارد، که اين امر مايه دلگرمي مديران اجرايي براي توسعه فعاليت‌هاي پژوهشي و آموزشي در سطح استان مي‌باشد.

در پايان اين نشست تفاهم نامه همکاري توسعه همکاري‌هاي آموزشي ترويجي با هدف توسعه منابع انساني بخش کشاورزي و ترويج نوآوري کشاورزي مابين وزارت جهاد کشاورزي و دانشگاه ايلام به امضاي دکتر مويدي و دکتر علي‌اکبري رسيد.

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها