مراسم افتتاحیه طرح توانمندسازی سفیران فرهنگی ویژه دانشگاهیان منطقه پنج کشور برگزار گردید

خانه خبرها

با حضور خانم دکتر ابتکار معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده بصورت ويدئو کنفرانس، مراسم افتتاحيه طرح توانمندسازي سفيران فرهنگي ويژه دانشگاهيان منطقه پنج کشور صبح امروز در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، مراسم افتتاحيه طرح توانمندسازي سفيران فرهنگي ويژه دانشگاهيان منطقه پنج کشور صبح امروز با حضور خانم دکتر  ابتکار معاون رياست جمهوري در امور زنان و خانواده،  دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، خانم دکتر جواهريان معاون برنامه‌ريزي و هماهنگي معاونت رياست جمهوري در امور زنان و خانواده، مهندس عسکري مدير کل فرهنگي و اجتماعي وزارت عتف، دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي، دکتر امامي‌پور مدير امور فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، کارشناسان و جمعي از دانشجويان بصورت حضوري و برخط در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين مراسم خانم دکتر ابتکار معاون رياست جمهوري در امور زنان و خانواده با تقدير از اهتمام دانشگاه ايلام در برگزاري طرح کمند (کار، مهارت و نوآوري) ويژه دانشجويان دختر دانشگاه‌هاي استان ايلام، از حسن همکاري دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام و همکارانش در برگزاري طرح توانمندسازي سفيران فرهنگي ويژه دانشگاهيان منطقه پنج کشور تشکر کرد، که متن سخنان ايشان بصورت جداگانه منتشر مي‌گردد.

در ادامه مهندس عسکري مدير کل فرهنگي و اجتماعي وزارت عتف برگزاري اين طرح را حاصل همکاري خوب معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري و وزارت علوم عنوان کرد و توانمندسازي را وظيفه ذاتي دانشگاه بعنوان منادي پيشرو در جامعه دانست، که متن سخنان ايشان بصورت جداگانه منتشر مي‌گردد.

 

در اين مراسم دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام با تشکر ويژه از خانم دکتر ابتکار معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري  و دکتر غفاري معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت عتف به جهت همکاري در برگزاري طرح کمند (کار، مهارت و نوآوري) ويژه دانشجويان دختر دانشگاه‌هاي استان ايلام که سال گذشته انجام گرفت، بر تربيت همه جانبه دانشجويان در اين طرح تاکيد کرد و گفت: اين طرح که با حضور دانشجويان فعال در انجمن‌هاي علمي،  کانون‌هاي فرهنگي و با حضور نمانيدگان شوراي صنفي و خانه مطبوعات برگزار مي‌شود قرابت فکر و انديشه را نمايان مي‌کند، براي اينکه دانشگاه پذيرفته که دانشجويان از چنان رشدي برخوردار باشند که براي حل مسائل مختلف فرهنگي، اجتماعي و صنفي فعال باشند.

دکتر علي‌اکبري با بيان اينکه دانشگاه بيش از يک مدرسه بزرگ است، اظهار داشت: دانشگاه کارکردهاي متنوعي دارد و همه اين کارکردها هم براي ما مهم است و لذا در کنار آموزش و پژوهش، دانشجو بايد مهارت‌هاي مختلف براي ورود به اجتماع را نيز بياموزد.

رئيس دانشگاه افزود: بنابراين دانشگاه در تربيت دانشجويان مستقل و صاحب سبک است و از جهتي دانشجويان صاحب روحيه اميد و وصال هستند و بايد موجبات تعميق انديشه و پيشتازي در عمل در آنان نمايان گردد.

دکتر علي‌اکبري با اشاره به همزماني برگزاري اين طرح و اعلام اسامي تأييد صلاحيت شدگان انتخابات رياست جمهوري، گفت: اين همزماني را به فال نيک مي‌گيريم، چرا که دانشجويان صاحب فکر و راي مستقل هستند و  بايد براي نقش‌آفريني در چنين عرصه‌اي تربيت شوند و لذا اميدواريم خروجي اين طرح به گونه‌اي باشد، که سفيران دانشگاه، مجال خوبي براي نقش آفريني و ايجاد موج داشته باشند و بتوانند روح نشاط و اميد را به جامعه تزريق کنند.

رئيس دانشگاه با بيان اينکه دانشجويان بهترين افراد براي تبديل شدن به شهروندان مقتدر جامعه هستند، خاطر نشان کرد: هدف اصلي نظام آموزش عالي کشورتربيت دانشجوياني مطابه‌گر و تحول خواه است، تا در آينده مديريت ايران زمين را بر عهده بگيرند و زمينه تحول جامعه ايران به سوي پيشرفت و ترقي را به وجود بياورند.

در ابتداي اين مراسم دکتر امامي‌پور مدير امور فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، گفت:  طرح توانمندسازي سفيران فرهنگي با حضور  دانشجوياني از دانشگاه هاي ايلام، رازي کرمانشاه، کردستان، لرستان، آيت الله بروجردي و صنعتي کرمانشاه به مدت دو روز و با برگزاري کارگاه‌هاي تاب آوري اجتماعي، گفتگوي بين نسلي، سياستگذاري عمومي و حقوق اداري با حضور اساتيد مجرب و عضو هيأت علمي دانشگاه برگزار و در مراسمي ويژه از چهار نفر از مشاهير علمي، هنري و فرهنگي  استان نيز تقدير مي‌شود.

دکتر امامي‌پور در پايان تصريح کرد: طرح سفيران فرهنگي پيرو موافقت نامه عملياتي معاونت رياست جمهوري در امور زنان و خانواده و معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت عتف به ميزباني  پنج دانشگاه منتخب ايلام، فردوسي مشهد، علامه طباطبايي، سيستان و بلوچستان و مازندران در سطح دانشگاه‌هاي کشور برگزار مي‌شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها