معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم: همدلی و هماهنگی تیم مدیریتی دانشگاه ایلام سزاوار تمجید است

خانه خبرها

دکتر کلانتري معاون محترم فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، گفت: همدلي و هماهنگي تيم مديريتي دانشگاه ايلام و دغدغه مشترک آنها در زمينه فرهنگ سزاوار تمجيد است، که ان شاء الله نتايج درخشاني را در آينده به ارمغان خواهد آورد.

   به گزارش روابط عمومي، دکتر کلانتري معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در جريان نشست با هيأت رئيسه دانشگاه ايلام، که با حضور دکتر اسلامي مديرکل فرهنگي و اجتماعي و دکتر ذوالفقارزاده مديرکل سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي فرهنگي و اجتماعي وزات عتف، شب چهارشنبه 1400/12/05 در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد، با اشاره به اهتمام جدي دولت آيت الله رئيسي به مقوله فرهنگ، اظهار داشت: نمونه‌اي از اين رويکرد مثبت هم‌اکنون بر دانشگاه ايلام حاکم است و سرپرست محترم دانشگاه و اعضاي هيأت رئيسه، با حساسيت مباحث فرهنگي را دنبال مي‌کنند، که اين رويکرد مايه خرسندي است.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با تمجيد از همدلي مديريت دانشگاه ايلام، گفت: همدلي که بين تمام اعضاي هيأت رئيسه دانشگاه ايلام حاکم است، يک سرمايه ارزشمند براي تحقق اهداف و اجراي برنامه‌هاي فاخر فرهنگي و اجتماعي است، که ان شاء الله نتايج اين رويکرد مثبت در آينده به خوبي ديده خواهد شد.

دکتر کلاتري با استقبال از ايده سرپرست دانشگاه ايلام در خصوص اجراي برنامه‌هاي فوق برنامه براي دانشجويان خارجي، اظهار داشت: وجود مرز طولاني مشترک و پيوند فرهنگي بين استان ايلام و استان‌هاي مرزي کشور عراق، مي‌تواند عاملي تأثيرگذار در تدوين اين برنامه‌ها باشد، که به صورت جدي از طرف وزارت عتف مورد حمايت قرار مي‌گيرد.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت عتف با  بيان اينکه بايد با تلاش و استفاده از تمام ظرفيت‌ها، شور و نشاط را بر دانشگاه‌ها حاکم کرد، گفت: بايد تلاش کرد بستري فراهم شود که دانشجويان بدون دغدغه و با تمرکز تمام به انجام فعاليت‌هاي آموزشي، پژوهشي و فرهنگي و اجتماعي بپرداند، و با تمرين مديريت، براي تأثيرگذاري در جامعه آماده شوند.

دکتر کلانتري با تأکيد بر ميدان‌داري دانشجويان در انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي در سطح دانشگاه‌ها، بيان داشت: اگر دانشجو خودش صحنه گردان اصلي برنامه‌ها باشد و دانشگاه فقط به ايفاي نقش نظارتي بپردازد، يقيناٌ مشارکت و استقبال دانشجويان بيشتر مي‌شود.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با بيان اينکه هر کسي از توسعه ايران خوشحال شود، در دايره نيروهاي خودي قرار مي‌گيرد، اظهار داشت: با اين رويکرد، زمينه جذب و مشارکت بيشتر دانشجويان فراهم مي‌گردد و بدين لحاظ بهتر مي‌توان اهداف مورد نظر را محقق کرد.

دکتر کلانتري، تصريح کرد: دانشگاه سه رکن دانشجوي، عضو هيأت علمي و کارمند دارد، لذا تيم مديريتي در دانشگاه‌ها موفق و تأثيرگذار خواهد بود، که بتواند برنامه‌هاي متنوعي را براي اين سه رکن به انجام رساند، که اين راهبرد مورد تأکيد مقام عالي وزارت علوم مي‌باشد.

در اين نشست دکتر  علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام با بيان اينکه، کار فرهنگي از هر کار ديگري ارزشمندتر و البته سخت‌تر است، اظهار داشت: همانطوري که مقام معظم رهبري فرمودند، مي‌بايست محور و جهت فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي بر اساس نهادينه کردن جريان انقلابي و اسلامي در دانشگاه‌ها باشد، تا دانشجوي در تراز انقلاب اسلامي تربيت شود.

دکتر علي‌محمدي، افزود: براي تحقق اين امر، لازم است مطالبات مقام معظم رهبري به صورت دقيق احصاء و رصد شود و با برنامه‌ريزي زمينه اجراي آنها در سطح دانشگاه‌ها فراهم گردد.  

سرپرست دانشگاه ايلام کادرسازي را يکي محورهاي اصلي برنامه‌هاي انقلابي و اسلامي در سطح دانشگاه‌ها دانست و گفت: براي تحقق دانشگاه اسلامي، بايد جذب اساتيد متعهد، متخصص و دغدغه‌مند و تربيت دانشجويان انقلابي و اهتمام به شاگرد پروري در اولويت قرار گيرد.

سرپرست دانشگاه با بيان اينکه بر اساس برنامه جناب آقاي دکتر زلفي گل وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري به مجلس شوراي اسلامي، تاسيس خانه علم و خانه قرآن از برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي دانشگاه است، اظهار داشت: ارتقاي سطح فعاليت‌هاي علمي دانشجويان با محوريت مباني قرآني در انجام برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي، از جمله اهداف اصلي راه‌اندازي اين دو مرکز خواهد بود. 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها