نشت معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های استان در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها

نشست دکتر کلانتري معاون محترم فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با دانشجويان فعال فرهنگي دانشگاه‌هاي استان ايلام، با حضور دکتر اسلامي مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت عتف، دکتر ذوالفقارزاده مديرکل سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي فرهنگي و اجتماعي وزات علوم، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي‌راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، دکتر شکري معاون دانشجويي، حجت الاسلام يعقوبي دفتر نهاد نمايندگي، دکتر عليزاده مدير امور فرهنگي و اجتماعي و 80 تن از دانشجويان فعال فرهنگي، عصر ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، دکتر کلانتري معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اين نشست با بيان اينکه دانشجويان آينده‌سازان کشور هستند، اظهار داشت: در ميان قشر عظيم دانشجويي کشور، قطعاً مسئوليت‌پذيرترين و متعهدترين دانشجويان، همين دانشجويان فعال فرهنگي عضو تشکل‌هاي دانشجويي، انجمن‌هاي علمي، کانون‌هاي فرهنگي و هنري و مذهبي هستند، که دغدغه پيشرفت ايران اسلامي را دارند و براي همين با تمام توان و اخلاص به فعاليت فرهنگي و اجتماعي در قالب‌هاي متنوع مي‌پردازند.

دکتر کلانتري با اشاره به تنگناهاي مالي موجود در حوزه فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي در سطح دانشگاه‌ها، گفت: بايد با شجاعت و جديت مشکلات و کمبودها را کنار زد و با انجام برنامه‌ها و فعاليت‌هاي فاخر فرهنگي و اجتماعي، زمينه اعتلاي فرهنگي در دانشگاه و تأثيرگذاري و هدايتگري در جامعه را فراهم کرد.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با بيان اينکه بر اساس نظر مقام‌معظم رهبري، فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي را نبايد فوق‌برنامه محسوب کرد، تأکيد کرد: تمامي برنامه‌هاي انجام شده در اين حوزه، بايد با ميدان‌داري و صحنه‌گرداني خود دانشجويان انجام گيرد و دانشگاه فقط نقش نظارتي داشته باشد.

دکتر کلانتري با اشاره به احتمال حضوري شدن کلاس‌هاي درسي در سال آينده، بيان داشت: بايد براي حضوري شدن دانشگاه‌ها، برنامه‌ريزي لازم را داشته باشيم و در اين مسير دانشجويان فعال فرهنگي، بهترين پشتوانه هستند، تا دوباره شاهد پويايي و نشاط دانشگاه‌ها باشيم.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، شور و نشاط حاکم بر محافل دانشجويي در عين داشتن اختلاف سلايق را، يکي از دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي دانست و اظهار داشت: به واسطه تحولاتي که در دانشگاه‌ها بعد از انقلاب اسلامي صورت گرفت، الان شاهد فعاليت ده هزار انجمن علمي دانشجويي، چهار هزار تشکل دانشجويي و شش هزار کانون فرهنگي‌، هنري و مذهبي در سطح دانشگاه‌هاي کشور هستيم، که اين آمار چشمگير نشان از پويايي دانشگاه‌ها در کشور دارد.

دکتر کلانتري با تاکيد بر اينکه دانشگاه ايلام، ظرفيت‌هاي منحصر به فردي براي توسعه برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي را دارد، گفت: از ظرفيت عظيم و جهاني اربعين و يادمان‌هاي دوران دفاع مقدس در استان ايلام، مي‌توان براي انجام برنامه‌هاي متعدد آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و اجتماعي در سطح ملي و استاني استفاده کرد.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با بيان اينکه شبکه دانشجويان کشور در آينده نزديک راه‌اندازي مي‌شود، اظهار داشت: در قالب اين شبکه، دانشجويان مي‌توانند به بحث و تبادل نظر بپردازند و از تجربيات هم، براي برگزاري رويدادهاي مختلف دانشگاهي استفاده کنند.

دکتر کلانتري، تصريح کرد: بايد از مرکز فاصله گرفت و همه‌ چيز را در دانشگاه‌هاي بزرگ خلاصه نکرد، زيرا ظرفيت‌هاي عظيمي در ساير دانشگاه‌هاي کشور و از جمله دانشگاه ايلام وجود دارد، که مي‌توان به شکل‌گيري برنامه‌هاي فاخر ملي بينجامد.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در پايان با تأکيد بر اينکه تشکل‌هاي دانشجويي مي‌توانند در حل مشکلات و آسيب‌هاي اجتماعي به صورت گسترده‌تري به ايفاي نقش بپردازند، بيان کرد: ما از دانشجويان فعال فرهنگي انتظار داريم، علاوه بر مطالبه‌گري؛ با اميد و با عقلانيت و دوري از سياست زدگي، در جهت حل مشکلات جامعه گام بردارند.  

در اين نشست دکتر اسلامي مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت عتف نيز با ابراز خرسندي از مسائل مطرح شده از سوي فعالان فرهنگي دانشگاه‌هاي استان ايلام، تأکيد کرد: مطالبه‌گري دانشجويان بايد از خود دانشگاه‌ها شروع شود، تا زمينه پويايي نهاد علم  و تأثيري گذاري آن در جامعه فراهم گردد.

 

همچنين  دکتر ذوالفقارزاده مديرکل سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي فرهنگي و اجتماعي وزات علوم، با بيان اينکه بهترين زمان براي تمرين مديريت، دوران دانشجويي است، اظهار کرد: اين رويکرد باعث مي‌شود، که دانشجويان به عنوان آينده‌سازان ايران اسلامي، در ساليان بعدي و در ميدان عمل، کمتر مرتکب خطا شوند و با اعتماد به نفس در جهت توسعه کشور گام بردارند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام با بيان اينکه پس از گذشت فراز و نشيب‌ها بسيار، الان دوره شکوفايي و حرکت است، اظهار داشت: بايد با تمام توان و استفاده از تمام ظرفيت‌هاي براي حل مشکلات موجود و توسعه کشور گام برداشت و از بهانه‌جويي و اتلاف وقت، خودداري کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي‌راد با اشاره به شکست مسلمانان در جنگ احد به علت رها کردن گردنه از طرف تيراندازان عليرغم دستور و تأکيد رسول خدا (ص)، بيان داشت: امروز تنگه احد ما، جهاد تبيين است، که مقام معظم رهبري نيز بر اين مهم تاکيد بسياري دارند، لذا بايد مواظب باشيم، که بدخواهان با بُلد کردن نقاط ضعف و کمرنگ کردن نقاط قوت، به نظام آسيب نزنند.

در اين نشست دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام، با بيان اينکه دانشجويان فعال فرهنگي جزء فرهيخته‌ترين دانشجويان دانشگاه هستند، اظهار داشت: عليرغم محدويت‌هاي مالي و پيامدهاي پديده کوويد 19، دانشجويان دانشگاه ايلام با استفاده از تمام ظرفيت‌ها، توانستند برنامه‌هاي متنوعي را انجام دهند و چراغ اميد را براي دوران پسا کرونا روشن نگه دارند.

در اين نشست دانشجويان فعال فرهنگي دانشگاه‌هاي استان ايلام در فضايي صميمانه و آزاد، به بيان نظرات، انتقادات و پيشنهادت مورد نظر خود پرداختند و سپس دکتر کلانتري به صورت مبسوط پاسخ‌هاي لازم را ارائه دادند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها