اردوهای راهیان نور مانند یک نرم‌افزار در خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی غرب و کادرسازی برای آینده انقلاب مؤثر است

خانه خبرها

سرپرست دانشگاه ايلام و رئيس قرارگاه علم الهدي استان ايلام، گفت: اردوهاي راهيان نور، مانند يک نرم‌افزار در خنثي‌سازي شبيخون فرهنگي غرب، کادرسازي براي آينده انقلاب اسلامي، انتقال مفاهيم و ارزش‌هاي دفاع مقدس به نسل جوان و تحقق مطالبه مقام معظم رهبري در زمينه جهاد تبيين، تأثيرگذار است.

    به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام و فرمانده قرارگاه علم الهدي استان ايلام در جريان نشست اعضاي قرارگاه، که با حضور سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين  (ع) استان، صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد، با بيان اينکه آشنايي نسل جوان با حماسه‌هاي دوران دفاع مقدس، يک ضرورت جدي است که مورد تأکيد حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري مي‌باشد، اظهار داشت: در تحقيقي علمي  با عنوان «شناسايي قابليت‌هاي بسيج دانشجويي جهت مقابله با جنگ نرم» در بين عوامل مختلف، تأثير برگزاري اردوهاي راهيان نور بالاترين امتياز را کسب کرد، که اين مووضع نشان مي‌دهد، اردوهاي راهيان نور ظرفيت عظيمي است، که مي‌توان از آن بهره فراوان در بصيرت‌افزايي قشر جوان و دانشجو برد.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به اهميت «کادرسازي» در گام دوم انقلاب اسلامي به عنوان يکي از اصلي‌ترين مأموريت‌هاي دانشگاه‌ها، بيان داشت: دانشجويان آينده سازان ايران اسلامي هستند، لذا  از طريق برگزاري اردوهاي راهيان نور و انتقال ارزش‌ها و مفاهيم دفاع مقدس، مي‌توانيم زمينه تربيت دانشجوياني مؤمن، متعهد و کارآمد در تراز انقلاب اسلامي را فراهم کرد.

رئيس قرارگاه علم‌الهدي  استان ايلام، با بيان اينکه هر ساله بر جذابيت و شکوه اردوهاي راهيان نور افزوده مي‌شود، اظهار داشت: براي تأثيرگذاري بيشتر و بهتر اين اردوها بر دانشجويان و در متن جامعه، بايد موضوع مستندسازي به صورت جدي در دستور کار قرار گيرد و روند برگزاري اردوها از ابتدا تا انتها به صورت کامل و دقيق با استفاده از تکنيک‌هاي مختلف مستندسازي شود، تا نتايج اين اردوها براي مردم ملموس‌تر باشد.

سرپرست دانشگاه ايلام، افزود: بعد از اتمام اردوها، برگزاري جلسات خاطره گويي، پخش فيلم و کليپ‌هاي مستند و سفرنامه مربوط به اين اردوها، ضمن ايجاد انگيزه در عوامل اجرايي و دانشجويان، به تأثيرپذيري اين اردوها در بازشناخت ارزش‌هاي دفاع مقدس منتج خواهد شد.

دکتر علي‌محمدي، «جهاد تبيين» را يکي ديگر از کارکردهاي اردوهاي راهيان نور دانست و گفت: «جهاد تبيين»، مطالبه مقام معظم رهبري از همه دانشگاهيان است، در همين راستا مي‌توان در قالب اين اردوها،  دستاودرهاي انقلاب اسلامي در حوزه‌هاي مختلف را براي دانشجويان تبيين کرد، و به اين خواسته مقام معظم رهبري جامه عمل پوشاند.

در اين نشست سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) استان ايلام با تبريک فرارسيدن عيد سعيد مبعث پيامبر اعظم (ص)، بيان داشت: حادثه بعثت بزرگين حادثه تاريخ براي تنزل انوار  الهي است، که وقوع انقلاب اسلامي هم در ذيل اين حادثه اتفاق افتاد.

سردار شاکرمي با تقدير از شخصيت انقلابي و جهادي دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام، اظهار داشت: فروتني، متانت، سجاياي اخلاقي ارزشمند و  تلاش‌ها و مجاهدت‌هاي اين برادر عزيز در عرصه علم و فرهنگ در طول ساليان متمادي، قابل تقدير است و اينجانب قدردان زحمات ارزشمند ايشان هستم.

فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) با تأکيد بر تهيه زيرساخت‌هاي مناسب براي برگزاري اردوهاي راهيان نور، گفت: از دکتر علي‌محمدي و روساي دانشگاه‌ها انتظار مي‌رود در اين زمينه تدابير لازم را بينديشند، تا در سالهاي آينده برگزاري اين اردوها، به نحو شايسته تري انجام گيرد.

سردار شاکرمي، با نقل خاطره‌اي از خيانت گروه نفاق در به شهادت رساندن رزمندگان در منطقه عملياتي مهران در سال 1366، اظهار داشت:  مناطق عملياتي دفاع مقدس را يک گنجنيه به تمام معنا براي  کشور است و نسل جوان با حضور در مناطق جنگي و مرور خاطرات رزمندگان و آشنايي با حوادث و رويددادهاي آن دوره، مي‌تواند بهتر اخبار و رويدادهاي روز را تحليل کند و از جمله با ماهيت خبيث گروه نفاق و نقش آنها در خيانت به ملت ايران به خوبي آشنا شود.

فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) استان با بيان اينکه اردوهاي راهيان نور يک گردشگري معنوي تعالي بخش است، گفت: در خصوص محصولات فرهنگي راهيان نور بايستي پيش بيني‌هاي لازم به عمل آيد، ادامه داد: اين سفر بايد مفهومي باشد و براي مستند سازي هم اقدامات لازم صورت گيرد.

فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) استان، افزود: در پايان راهيان نور بايستي جشنواره‌اي مبتي بر انتخاب برترين‌هاي اردو در دانشگاه ايلام برگزار شود و تمامي اقدامات به صورت کتابچه در اختيار دانشجويان قرار گيرد.

در ادامه اعضاي قرارگاه در خصوص برگزاري با کيفيت اردوهاي راهيان نور به بحث و تبادل نظر پرداختند و پيشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها