یاداشت دکتر مسعود صیدی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ایلام در آستانه روز مهندس

خانه خبرها

ياداشت دکتر مسعود صيدي رئيس دانشکده فني و مهندسي دانشگاه ايلام در آستانه روز مهندس (5) اسفند با موضوع: ارتقاي کيفيت و بروز رساني آموزش در علوم مهندسي جهت ايفاي نقش ايران در دنياي پيش رو

             هر چه بگفتم کژ و مژ راست کن

             چونک مهندس تويي و من مشاق 

 

     همکاران ارزشمندم در دانشگاه ايلام، ما در طليعه انقلاب صنعتي چهارم قرار گرفته ايم. انقلابي که تغييرات آن بر سبک زندگي مان در همه ابعاد بنيادين مي باشد، انقلابي که سرعت تغييرش با هيچ برهه اي از گذشته قابل قياس نيست و انقلابي که آينده آن براي بشر هم رازآلود و هم بيانگر ويژگي هاي خداگونه انسان خواهد بود. اين انقلاب تمامي ابعا زندگي مان را تحت سيطره هوش مصنوعي قرار خواهد داد. سخن در ارتباط با ابعاد اين انقلاب فراوان و مبهم، اما يک موضوع واضح و روشن است و آن اهميت واکنش مناسب، منسجم و جامع ما به اين دگرگوني بزرگ در تمامي بخش هاي جامعه مي باشد. تلاش اين انقلاب برداشتن مرز مابين سه جهان فيزيکال، ديجيتال و بايولوژيکال مي باشد، که نقش مهندسين در اين انقلاب بي بديل خواهد بود، چرا که داراي نقش راهبري در دنياي تکنولوژي محور پيش رو خواهند بود. سرمايه گذاري در حوزه توسعه، ارتقاي کيفيت و بروزرساني آموزش در علوم مهندسي جهت ايفاي نقش ايران عزيزمان در دنياي پيش رو امري حياتي است.

     اينجانب به سهم خود پنجم اسفندماه روز مهندس را به تمامي مهندسين، دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشکده فني ومهندسي و به طور خاص همکارانم در دانشکده، که بي شک همگي در حيطه تخصصي خود، خوش فکر، با اخلاق و نقش آفرينند، تبريک مي گويم و خداوند را به خاطر داشتن چنين همکاراني قدردانم و از درگاهش توفيق اين عزيزان را خواهانم.

 

 دکتر مسعود صيدي رئيس دانشکده فني و مهندسي دانشگاه ايلام

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها