برگزاری مراسم اختتامیه‌ی مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در دانشگاه

خانه خبرها
برگزاري مراسم اختتاميه‌ي مرحله استاني دهمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران در دانشگاه

با حضور سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، رئيس جهاد دانشگاهي واحد ايلام و مديرکل سياسي استانداري ايلام، مراسم اختتاميه‌ي مرحله استاني دهمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، مراسم  اختتاميه‌ي مرحله استاني دهمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران با حضور دکتر ويسه سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، آقاي حسيني رئيس جهاد دانشگاهي واحد ايلام، آقاي موسوي مديرکل سياسي استانداري، دکتر امامي‌پور مدير امور فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، صبح روز چهارشنبه 1400/08/26 در محل سالن آمفي دانشکده الهيات و معارف اسلامي برگزار گرديد.

در اين مراسم  دکتر ويسه سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، با تقدير از تلاش‌هاي جهاد دانشگاهي در برگزاري اين مسابقات، اظهار کرد: اين مسابقات در حوزه فن بيان کاري بسيار ارزشمند و ابزاري مناسب براي انديشيدن و فرصتي مغتنم براي گفتمان سازي و تبادل افکار در محيطي دوستانه و صميمي است.

سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه با بيان اينکه اين مسابقات موجب شادابي، طراوت و انسجام بين دانشجويان مي‌شود، گفت: اين فعاليت کاري فوق‌العاده با اهميت است چون موجب ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو و کمک به علمي شدن روش مذاکره در جامعه است.

عضو شوراي فرهنگي دانشگاه، تصريح کرد: اين مسابقات به دانشجويان کمک مي‌کند تا بعد از فارغ‌التحصيلي اعتماد به نفس کافي را داشته باشند و اگر قرار است که کسب و کاري را راه‌اندازي کنند با مذاکره موفقت بيشتري را کسب کنند.

دکتر ويسه ادامه داد: هر چند در اين مسابقات طبق روال و فرآيند تعريف شده تيم‌هايي به عنوان برنده دارد، اما معتقدم اين مسابقات بازنده ندارد و همه‌ي تيم‌هايي که نقش خود را براي تمرين گفت‌وگو ايفا کرده‌اند برنده هستند.

سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه در پايان آمادگي دانشگاه ايلام را براي هم‌افزايي در اجراي  چنين برنامه‌هاي اثربخشي اعلام کرد.

در ادامه اين مراسم سيد غلامرضا حسيني در مراسم اختتاميه‌ي مرحله استاني دهمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران اظهار کرد: در قرن 21 شاهد تغييرات جدي در حوزه‌هاي مختلف هستيم و اين تغييرات نيز نيازهاي جديدي را براي جامعه ايجاد کرده که دانشگاه و دانشگاهيان بايد نقش متفاوتي براي رفع اين نيازها داشته باشند.

وي با اشاره به اهميت کرسي‌هاي آزادانديشي، تصريح کرد: قطعا عقلانيت، خردجمعي، خلاقيت و تعامل در حل اين نيازها و توسعه علمي کشور اثرگذار است، به همين دليل کرسي‌هاي آزادآنديشي يکي از مطالبات جدي‌ و هميشگي مقام معظم رهبري در ديدار با اساتيد و دانشجويان است.

رئيس جهاددانشگاهي واحد استان ايلام تصريح کرد: ايجاد يک محيط علمي، اخلاق‌مدارانه و قانونمند و بيان آزادانه ديدگاه‌هاي موافق و مخالف مي‌تواند پيامدهاي مطلوب و سازنده‌اي در راستاي رشد و تعالي مادي و معنوي کشور داشته باشد.

حسيني تصريح کرد: مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران هر ساله توسط سازمان دانشجويان با شعار مناظره فرصتي براي يادگيري و با اهداف توسعه فرهنگ گفت‌وگو، ارتقاي تفکر خلاق، تقويت دانش و تمرين فعاليت‌هاي گروهي انجام مي‌شود.

رئيس جهاد دانشگاهي واحد استان ايلام از ميزباني دانشگاه ايلام از اين مسابقات تقدير و ابراز اميدواري کرد با هم‌افزايي شاهد گسترش فعاليت‌هاي اثربخش در سطح دانشگاه‌هاي استان باشيم.

در اين مراسم همچنين سيدصادق موسوي مديرکل سياسي استانداري اظهار کرد: محيط‌هاي دانشجويي ما محل و منبع مناظره و گفت‌وگوهاي دوطرفه است و اميدواريم وقفه‌اي که بواسطه‌ي کرونا ايجاد شده با ريشه‌کن شدن اين ويروس منحوس پايان يابد و شور و شوق گفت‌وگو بار ديگر در دانشگاه‌ها نمايان شود.

آقاي موسوي، افزود: اين مناظره‌ها نقش بسيار مهمي در ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو در بين نسل جوان دانشجو و در نتيجه جامعه دارد.

مديرکل سياسي استانداري با اشاره به اهميت گفت‌وگو از نگاه انديشمنداني مانند معلم اول، گفت: هر نوع فرايندي که در ذهن ما شکل مي‌گيرد يک نوع گفت‌وگو است و زماني که به ديالوگ تبديل مي‌شود گفت‌وگوي عيني و عملي رخ مي‌دهد.

آقاي موسوي تصريح کرد: محيط‌هاي دانشجويي ما محل و منبع مناظره و گفت‌وگوهاي دوطرفه است که  اميدواريم وقفه‌اي که بواسطه‌ي کرونا ايجاد شده با ريشه‌کن شدن اين ويروس منحوس پايان يابد و شور و شوق گفت‌وگو بار ديگر در دانشگاه‌ها نمايان شود.

آقاي موسوي با اشاره به سابقه مناظره ، مباحثه و گفت‌وگو در حوزه‌هاي علميه گفت: مناظره و گفت‌وگو اندوخته‌ها را پايدارتر مي‌کند.

مديرکل سياسي استانداري ايلام گفت‌وگو و توجه به بخش فرهنگ  را يکي از محورهاي توسعه  متوازن عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها در اين زمينه نقش مهمي را برعهد دارند.

آقاي موسوي ادامه داد: ايران اسلامي در توليد علم جايگاه بالايي دارد  و پرورش دانشمندان، اديبان و شاعران در طول تاريخ يکي از مولفه‌ها و پشتوانه‌هاي عظيمي است که مي‌توانيم به آن بباليم و اميدواريم بر اين غناي تمدني روز به روز افزوده شود.

وي ادامه داد: اين پيشينه وظيفه امروز ما را خيلي سنگين‌تر مي‌کند و همه با هم بايد براي پيشرفت ايران اسلامي تلاش کنيم.

در ادامه دکتر حميدرضا امامي‌پورمدير امور فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام و نماينده هيئت داوران، توضيحاتي را درباره مولفه‌هاي داوري در اين مسابقات اعلام کرد.

بنا به اين گزارش، در اين مسابقات تيم‌هاي هانا و نوانديش از دانشگاه ايلام مقام‌هاي اول و دوم را کسب کردند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها