دو طرح تحقیقاتی معرفی شده توسط دانشگاه ایلام بعنوان طرح برگزیده دانشگاهی 1400 انتخاب شدند

خانه خبرها

با معرفي دانشگاه ايلام و از سوي دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، طرح‌هاي تحقيقاتي دکتر محسن توکلي و دکتر همايون مرادنژادي دانشياران دانشگاه ايلام  با عنوان طرح برگزيده دانشگاهي  1400، در زمينه همکاري با جامعه و صنعت انتخاب شدند.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، طرح تحقيقاتي دکتر توکلي عضو هيات علمي دانشکده کشاورزي با عنوان «طراحي و ايجاد سامانه‌هاي اطلاعات مکاني (GIS) با آبياري تحت فشار استان ايلام» به منظور ساماندهي و ايجاد بانک داده‌ها با استفاده از سامانه‌هاي اطلاعات جغرافيايي (GIS) به سفارش سازمان جهاد کشاورزي استان ايلام انجام شده و نتايج آن بصورت عملي در اختيار کارشناسان اين سازمان و معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزي قرار گرفته است.

بنا به اين گزارش: در طرح تحقيقاتي دکتر همايون مرادنژادي عضو هيأت علمي دانشکده ادبيات و علوم انساني با عنوان «تدوين سند آمايش علم و فناوري استان ايلام»، بررسي وضعت مزيت نسبي نهاد بازار نشان داد؛ که بخش کشاورزي در استان ايلام داراي مزيت مطلق است.

همچنين نتايج بررسي وضعيت ارتباط نهادهاي علم و فناوري با نهاد بازار نيز نشان داد، که:

1-در نهاد علم هفت زيربخش داراي ارتباط زياد، چهار زيربخش ارتباط متوسط و نه زيربخش نيز داراي ارتباط کم با نهاد بازار بودند.

2-در نهاد فناور استان نيز چهار زيربخش داراي ارتباط متوسط و دو زيربخش داراي ارتباط کم با نهاد بازار بودند.

3- نهاد‌هاي علم و فناوري داراي کمترين ارتباط با بخش گردشگري هستند و اين بخش در زيست بوم نطام نوآوري استان بسان يک جزيره از ساير بخش‌ها دورافتاده است.

روابط عمومي دانشگاه ايلام با تبريک صميمانه به آقايان دکتر توکلي و دکتر مرادنژادي به جهت کسب اين عنوان ارزشمند، موفقيت روز افزون ايشان در همه عرصه‌هاي زندگي و به ويژه در زمينه‌هاي علمي را از درگاه خداوند متعال مسألت دارد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها