دیدار رئیس دانشگاه ایلام و رئیس دانشگاه واسط با استاندار ایلام

خانه خبرها
ديدار رئيس دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه واسط با استاندار ايلام

ديدار دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام و دکتر مازن حسن جاسم الحسني رئيس دانشگاه واسط، با دکتر بهرام‌نيا استاندار ايلام، صبح امروز در سالن شهيد رجايي استانداري برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي، دکتر بهرام نيا استاندار ايلام در اين ديدار، اظهار داشت: سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق اخيراً در جلسه‌اي که داشتيم اعلام کرد، که ايجاد کنسولگري عراق در ايلام نهايي شده است و اين موضوع به زودي محقق خواهد شد.

استاندار ايلام يکي از ويژگي‌هاي مهم دو استان ايلام و استان واسط عراق را شيعه بودن مردمان آنان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کشور ايران در زمينه توليد علم و دانش در دنيا داراي رتبه 16 ست و اين فرصت بسيار خوبي براي توسعه همکاري‌هاي علمي هر دو کشور محسوب مي‌شود.

دکتر بهرام نيا، دو کشور دوست و مسلمان ايران و عراق را داراي دشمنان مشترک دانست و بيان داشت: از مصاديق اين موضوع را مي‌توان در ترور و کشته شدن بيش از 500 دانشجو و استاد عراقي در سال‌هاي گذشته و همچنين ترور دانشمندان هسته‌اي و علمي ايران ديد.

استاندار ايلام با دعوت از سرمايه‌گذاران عراقي براي سرمايه‌گذاري در استان ايلام، اظهار داشت: انتظار داريم مسئولان عراقي، سرمايه‌گذاران را به سمت ايلام هدايت کنند.

استاندار ايلام، يکي از راهکارهاي استفاده از ظرفيت‌هاي اقتصادي دو استان را، توسعه بازارچه‌هاي مرزي چنگوله، چيلات و شهابي عنوان کرد و گفت: اگر مسئولان دو کشور در زمينه توسعه از ظرفيت‌هاي علمي، اقتصادي، اجتماعي و سياسي خود استفاده نکنند، کسي به فکر توسعه اين دو کشور نخواهد بود.

دکتر بهرام‌نيا، يکي از بسترهاي مهم براي توسعه دو کشور دوست و برادر ايران و عراق را جايگاه علمي دو کشور دانست و ادامه داد: با توجه به اينکه کشور ايران در زمينه‌هاي علمي، معماري، طراحي و مهندسي تجربه بسياري دارد، آمادگي خود را براي اعزام نيروهاي فني و مهندسي به کشور عراق اعلام مي‌کنيم.

در اين نشست، دکتر علي محمدي سرپرست دانشگاه ايلام با بيان اينکه اولين تفاهم‌نامه همکاري في‌مابين دانشگاه ايلام و دانشگاه واسط در سال 1392 و در دوره اول رياست اينجانب منعقد شد، اظهار داشت: بعد از دو سال رايزني با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، در ديداري که رئيس وقت دانشگاه واسط از دانشگاه ايلام داشت، تفاهم‌نامه همکاري در اسفندماه 1392 به امضا رسيد، که زمينه‌ساز توسعه همکاري‌هاي بين‌المللي دانشگاه ايلام گرديد.

دکتر علي‌محمدي، افزود: هم‌ اکنون 630 دانشجوي عراقي، در مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري و نيز 30 دانشجوي افغانستاني در دانشگاه ايلام مشغول تحصيل هستند.

 وي اضافه کرد: تاکنون 150 دانشجوي خارجي از دانشگاه ايلام فارغ‌التحصيل شده‌اند.

سرپرست دانشگاه ايلام با بيان اينکه برنامه‌هاي متنوعي در آينده براي دانشجويان خارجي انجام خواهد گرفت، اظهار داشت: اهتمام ما بر اين است که دانشجويان خارجي قبل از آغاز تحصيل؛ بر زبان فارسي مسلط شوند، تا زمينه براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و دانشجويي جهت آشنايي آنان با فرهنگ ايراني و اسلامي و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي مهيا گردد.

در ادامه دکتر مازن حسن جاسم الحسني رئيس دانشگاه واسط، با اشاره به اشتراکات تاريخي و فرهنگي دو استان واسط و ايلام، گفت: اين اشتراکات زمينه توسعه روابط مابين دو استان و از جمله در حوزه علمي را فراهم کرده است.

دکتر مازن الحسني با اشاره به جايگاه خوب آموزشي و پژوهشي دانشگاه ايلام، بيان داشت: عليرعم اينکه با 10 دانشگاه ايراني همکاري دوجانبه داريم، اما نظر به علائق دوجانبه و حضور دکتر علي‌محمدي بعنوان شخصيتي فهيم و علمي، دوست داريم دانشگاه ايلام پل ارتباطي ما با دانشگاه‌هاي ايراني باشد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها