حجاب عامل زیبایی برای بانوان است

خانه خبرها

حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر سراج رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي، گفت: زيبا بودن و آراسته بودن در چارچوب شرع مورد پذيرش اسلام مي‌باشد و با اين رويکرد حجاب عامل زيبايي براي بانوان است.

  به گزارش روابط عمومي، حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر سراج رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي در نشست معرفت‌افزايي حجاب و عفاف، که به همت پايگاه مقاومت کارکنان دانشگاه و همکاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و با حضور بانونان کارمند صبح روز چهارشنبه 1400/10/22 در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد، با بيان اينکه موقعيت اجتماعي زنان در جامعه ما ضعيف است، اظهار داشت: عدم خودباوري يک از نقاط ضعف اصلي بانوان در جامعه ماست، که متأسفانه به توانايي‌هاي خود باور ندارند و لذا نمي‌توانند تمام حقوق خود را استيفا کنند.

 حجت‌الاسلام و المسلمين سراج، تصريح کرد: بايد دختران را از سن خيلي پايين آموزش داد تا اعتماد به نفس يافته و زمينه بالندگي توانايي‌هاي خود را فراهم آورند.

رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي، عدم شناخت وظايف را يکي ديگر از مشکلات بانوان در جامعه ايران اسلامي عنوان کرد و گفت: زنان بايد هنرمندانه محيط خانواده را مديريت کنند و با کمترين هزينه و بدون اينکه باعث سردي محيط خانوادگي شوند، رويکردهاي سنتي را کنار زده و به فراخور دنياي جديد وظايف خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمين سراج، تعصب‌هاي نابجا را يکي ديگر از مشکلاتت زنان دانست و بيان داشت: بر اساس عرف، باورهاي غلطي در ذهن زنان و مردان جامعه شکل گرفته، که مانع رشد زنان مي‌گردد. براي نمونه اين باور غلط در ذهن بعضي خانم‌ها وجود دارد، که در يک دعوا و يا بگو مگوي خانوادگي، آقايان بايد براي عذرخواهي پيشقدم شوند، که انتظاري اشتباه است، بلکه زن و مرد بنا به شرايط و نقش خود در مباحث مطرح شده بايد در عذرخواهي پيشقدم شوند.

رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي با بيان اينکه مردسالاري با ارجاع اشتباه به آيه «الرجال قوامون علي النساء» بصورت يک عرف در جامعه ما درآمده است، گفت: معناي اين آيه مردسالاري نيست، بلکه منظور مديريت در چارچوبي خاص است.

دکتر سراج برداشت‌هاي ناروا از متون ديني به زيان زنان را يکي ديگر از مشکلات مطرح در اين زمينه دانست و اظهار داشت: نبايد بر اساس برداشت‌ها و تفاسير نادرست، حقوق زنان را محدود کرد.

رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي با بيان اينکه در بحث حجاب چند نوع پوشش داريم، گفت: بر اساس آيه 31 سوره نور، زنان و مردان بايد حجاب بصري را رعايت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمين سراج، افزود: همچنين بايد به حجاب شنيداري و گفتاري پايبند باشيم.

رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي، در زمينه حجاب پوششي، بيان داشت: بر اساس آيه 31  سوره نور: «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ»، زنان بايد بدن خود را براي اينکه در معرض ديد قرار نگيرند و اذيت نشوند، پوشيده نگه دارند.

دکتر سراج، افزود: به نوع و رنگ پوشش در قرآن اشاره نشده و زنان بر اساس سليقه خود  و عرف معمول جامعه، مي‌توانند حجاب خود را انتخاب کنند.

رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي، يادآور شد: نبايد رنگ و لباسي انتخاب کرد، که باعث خيره شدن نگاه ديگران شد، که در آن صورت زمينه اذيت و آزار زنان فراهم مي‌گردد.

دکتر سراج با تأکيد بر اينکه حجاب خود يک عامل زيبايي است، اظهار داشت: زيبا بودن و آراسته بودن در چارچوب شرع مورد پذيرش اسلام است و لذا بايد حجاب را به عنوان عامل زييايي براي زنان تبيين کرد.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها