نشست هم‌اندیشی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و هیأت رئیسه دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
نشست هم‌انديشي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي و هيأت رئيسه دانشگاه ايلام برگزار گرديد

در پي دعوت دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام از نمايندگان محترم مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي، نشست هم‌انديشي خانم دکتر فلاحي و هيأت رئيسه دانشگاه ايلام صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي، خانم دکتر فلاحي در اين نشست، با بيان اينکه دانشگاه محل تربيت نخبگان جامعه است و بي‌توجهي به نخبگان دانشگاهي، کشور را از ريل توسعه باز مي‌دارد، اظهار داشت: دانشگاه پايه و اساس و مهم‌ترين محور توسعه هر کشور است و بايد با همه وجود از ظرفيت و توان نخبگان دانشگاهي بهره گرفت.

نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي، افزود: دانشگاه بعنوان مرکز فکر و توسعه، بايد همواره مرکز توجه دولتمردان باشد و در تمامي ابعاد و از نظر بودجه‌اي مورد عنايت قرار گيرد.

خانم دکتر فلاحي ادامه داد: هر شخص و متفکري که بتواند با علم خود موجب اقتدار کشور در جهان شود، مي‌توان آن را نخبه ناميد و بايد حمايت شود.

نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: دانشگاهيان مي‌توانند ما را از موانع سخت و دشوار پيش رو عبور داده و کشور را در مسير رشد و توسعه قرار دهند.

خانم دکتر فلاحي با بيان اينکه هر جا از راهبردهاي رهبر انقلاب انحراف پيدا کرديم؛ مملکت دچار چالش اساسي شد، اظهار داشت: استراتژي‌هاي تبيين شده رهبر انقلاب اسلامي، بخصوص در زمينه‌ي اقتصادي بسيار راه گشا است و وظيفه‌ي ما و ساير مسئولين، عملياتي کردن اين رهنمودها مي‌باشد.

نماينده ايلام در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به تحريم‌هاي ناجوانمردانه استکبار عليه ملت ايران، بيان داشت: کشور ما مورد تحريم قرار گرفته، اما بدترين نوع آن خود تحريمي است، که متأسفانه امروزه در جامعه‌‌ي ما وجود دارد و مشکلات متعددي را براي کشور به وجود آورده است.

خانم دکتر فلاحي، تاکيد کرد: براي رشد و توسعه دانشگاه ايلام از هيچ تلاشي دريغ نخواهم کرد و براي حمايت و پشتيباني از دانشگاه‌هاي ايلام، تمامي توان خود را بکار خواهيم گرفت.

نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از نظام بودجه‌ريزي کشور، گفت: ساختار برنامه و بودجه کشور بايد اصلاح شود و تزريق بودجه نبايد مبتني بر قدرت چانه زني باشد، بلکه تدوين بودجه بايد در هر استان بر اساس عدالت انجام گيرد.

خانم دکتر فلاحي، يادآور شد: طبق قانون اساسي نبايد تبعيض داشته باشيم و نمايندگان مجلس بايد از نقش نظارتي خود در رفع تبعيض‌ها و نابرابري‌ها استفاده کنند.

در اين نشست دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام با تبريک ايام الله مبارک دهه فجر، اظهار داشت: زندگي در فضاي معنوي انقلاب اسلامي، بالاترين نعمتي است، که خداوند به ما ارزاني داشته است.

سرپرست دانشگاه ايلام با بيان اينکه پيروزي انقلاب اسلامي براي ملت ايران برکات زيادي داشته است، گفت: اجازه‌ي ايفاي نقش به مردم در تصميم گيري‌ها و تصميم سازي‌ها از مهمترين برکات اين انقلاب است، که مصداق بارز آن، برگزاري انتخابات رياست جمهوري،  مجلس شوراي اسلامي، مجلس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي شهر و روستا است.

دکتر علي‌محمدي، يادآور شد: برگزاري انتخابات‌هاي متعدد با حضور چشمگير مردم در 43 سال گذشته، نشانگر اين است که مردم مي‌توانند به صورت جدي در سرنوشت کشور نقش ايفا کنند.

سرپرست دانشگاه ايلام با بيان اينکه مسير پيشرفت و توسعه کشور از دانشگاه‌ها مي‌گذرد، تأکيد کرد: بايد در همه حوزه‌ها به نقش آفريني مؤثر دانشگاه‌ها باور داشته باشيم.

دکتر علي‌محمدي، افزود: نمايندگي مجلس، ظرفيت بالايي است، که مي‌توان از آن براي توسعه استان و کشور استفاده برد و با توجه به نقش دانشگاه در توسعه استان و کشور، بي شک ارتباط مستمر دانشگاه و مجلس، مي‌تواند نويد بخش توسعه استان و کشور باشد. بر اين اساس تصميم گرفتيم، جلساتي را بصورت ماهانه برگزار کنيم و در اين زمينه همکاري و هم‌افزايي صورت گيرد.

سرپرست دانشگاه، افزود: دانشگاه ايلام جهت تشکيل کارگروه‌هاي تخصص با حضور نمايندگان محترم مجلس و مسئولان استاني آمادگي دارد.

دکتر علي‌محمدي، اضافه کرد: دانشگاه مي‌تواند، مشاوري خوب، امين و قوي براي نمايندگان مجلس باشد و ما به دنبال اين هستيم، که اين ظرفيت را در حد توان فعال کنيم.

سرپرست دانشگاه، با بيان اينکه بر اساس رسالت اجتماعي دانشگاه، مديريت دانشگاه ايلام خود را موظف به تأثيرگذاري در روند توسعه استان ايلام مي‌داند، اظهار داشت: تلاش خواهيم کرد با همدلي، هم‌افزايي و هم‌انديشي همه اساتيد و نخبگان و با کمک نمايندگان مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي، در روند حل مشکلات و معضلات و توسعه استان تأثيرگذار باشيم.

دکتر علي‌محمدي از رشد 41 درصدي بودجه دانشگاه ايلام در سال آينده خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات مالي، وجود طرح‌هاي عمراني در دست احداث و فرسودگي زيرساخت‌ها و تجهيزات موردنياز، اين ميزان بايد حداقل به 50 درصد برسد، تا تکافوي نيازهاي دانشگاه را بنمايد.

دکتر علي‌محمدي، افزود: ساختمان دانشکده علوم پايه با 80 درصد پيشرفت فيزيکي و فاز دوم توسعه دانشکده ادبيات و علوم انساني با 50 درصد پيشرفت فيزيکي  نيازمند توجه ويژه هستند. 

سرپرست دانشگاه، اضافه کرد: دانشکده فني و مهندسي نيز نياز به مقاوم‌سازي دارد، که اميدواريم در اسرع وقت اين مهم به سرانجام برسد.

سرپرست دانشگاه در بخش ديگر از سخنان خود با اشاره به ديدارها و رايزني‌هاي خود با مقامات و شخصيت‌هاي مختلف در سطح کشور و استان در سه ماه اخير، بيان داشت: با وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري، معاونين محترم وزارت عتف، نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، مديرعامل محترم پتروشيمي کشور، خيرين، مسئولين سازمان اتکا و مسئولين بنياد اجرايي فرمان امام (ره) براي حل مشکلات مالي دانشگاه و تکميل پروژه‌هاي عمراني؛ رايزني‌هايي گسترده‌اي انجام گرفت، که ان شاء الله نتايج آن در آينده معلوم خواهد شد.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه واسط عراق در دي ماه سال جاري، گفت: تبادل استاد و دانشجو، اجراي دوره‌هاي کوتاه مدت مورد نياز طرفين، ايجاد شرايط لازم جهت بازديد اعضاي هيأت علمي و دانشجويان دو دانشگاه، همکاري در برگزاري دوره‌هاي پسا دکتري، انجام پروژه‌هاي پژوهشي و مطالعاتي مشترک، طراحي و برگزاري کنفرانس سالانه بين‌المللي در زمينه‌هاي تخصصي مورد توافق طرفين، فراهم ساختن شرايط لازم جهت چاپ و نشر مجلات علمي و پژوهشي مشترک، فراهم ساختن شرايط لازم جهت استفاده اعضاي هيأت علمي دو دانشگاه از فرصت مطالعاتي، و ايجاد تمهيدات لازم به منظور استفاده دو دانشگاه از وسايل و مواد آزمايشگاهي طرفين از جمله مفاد اين تفاهم‌نامه است.

 در اين نشست حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام ايجاد تمدن نوين اسلامي و انقلاب مهدوي را افق آينده انقلاب اسلامي عنوان کرد و خواستار همکاري همه مسئولان براي حل مشکلات جامعه شد.

 حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد، تأکيد کرد بايد با همدلي و هم‌افزايي، فرصت‌ها را هدر ندهيم و از تمام ظرفيت‌ها براي تحقق آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و خدمت به مردم استفاده کنيم.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها