شناخت تهدیدها و عملکرد مدبرانه لازمه تداوم مسیر انقلاب اسلامی است

خانه خبرها

دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام، گفت: انقلاب اسلامي ملت ايران، امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند شناخت دقيق تهديدها، برنامه‌ريزي براي حل معضلات و داشتن برنامه مدبرانه براي حرکت در مسير آرمان‌هاي امام (ره) و شهداست.

   به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام در برنامه گراميداشت دهه فجر با موضوع "جهاد تبيين"، که با حضور اساتيد بسيجي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي استان ايلام، ديشب برگزار شد، اظهار داشت: يکي از مهم‌ترين شاخص‌هاي مؤثر در جهاد تبيين، مقايسه کردن دوران قبل و بعد از انقلاب از نظر مباحث سياسي، اجتماعي، اقتصادي و آزادي‌هاي فردي و اجتماعي است، که بسيج مي‌تواند اين راستا اقدام نمايد.

دکتر علي‌محمدي، افزود: هدف از بعثت انبيا، در قالب روشنگري و تبيين به دست مي‌آيد، چنانکه در آغاز سوره مبارکه الرحمان يکي از نعمت هاي الهي «تعليم بيان» ذکر شده، که نشانگر تأثير «بيان» در رساندن حقايق به افراد است.

سرپرست دانشگاه، ادامه داد: مهم‌ترين هدف انبيا بيان احکام و دستورات الهي و پيروي انسان‌ها براي سعادت دنيوي و اخروي از اين احکام است.

دکتر علي محمدي، تاکيد کرد: «بيان» در اصلاح انديشه و فکر انسان‌ها تأثيرگذار است. تا فکر اصلاح و متحول نشود، ايمان شکل نمي‌گيرد و تا ايمان شکل نگيرد، اقدام و عملي صورت نخواهد گرفت. بنابراين ايمان و عمل صالح، که مبتني بر فکر درست و انديشه صحيح است، برآيند عنصري به نام تبيين است.  

سرپرست دانشگاه، افزود: بارور شدن فکر و انديشه از طريق روشنگري و تبيين ايجاد مي‌شود،  لذا هدايت گري انسانها توسط پيامبران الهي از مسير جهاد تبيين و روشنگري حاصل شده است.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه «تبيين» اگر به شکل صحيح انجام شود، راه باطل از حق تشخيص داده مي‌شود و روشنگري در جامعه ايجاد مي‌شود، افزود: تعبير جهاد، گوياي تقابل و رودررويي و مبارزه است. وقتي که مقام معظم رهبري در اين خصوص مطالبه دارد، به اين معنا است، که دشمن با تمام قوا در عرصه‌هاي فکري و ادراکي، عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به ميدان آمده است، لذا وظيفه استاتيد، دانشجويان و کارکنان بسيجي، تقابل با اين هجوم است، که قاعدتاً بايد در قالب «جهاد تبيين» شکل بگيرد.

سرپرست دانشگاه، افزود: تلاش دشمن ترويج جهل و غفلت در جامعه است، چون بدين طريق بستر مناسبي براي وقوع فتنه‌ها فراهم مي‌شود، چرا که شرک، شيطان پرستي و تمامي کژي‌ها ناشي از جهل و هواپرستي است و تنها راه جلوگيري از وقوع کژي‌ها و فتنه‌ها، تبيين و روشنگري است.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها