مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج اساتید استان ایلام در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها

مراسم تکريم دکتر محمد ملکي رئيس پيشين و معارفه دکتر صيد مهدي ويسه دانشيار دانشگاه ايلام، به عنوان رئيس جديد سازمان بسيج اساتيد استان ايلام، صبح امروز در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، مراسم تکريم دکتر محمد ملکي رئيس پيشين و معارفه دکتر صيد مهدي ويسه رئيس جديد سازمان بسيج اساتيد استان ايلام، با حضور دکتر مرداني رئيس سازمان بسيج اساتيد کشور، دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام، سردار شاه کرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) استان، حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي‌راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، معاونين دانشگاه، رؤساي دانشگاه‌هاي استان، مسئولان دفاتر نهاد نمايندگي در دانشگاه‌هاي استان و جمع زيادي از اساتيد بسيجي، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين مراسم دکتر مرداني رئيس سازمان بسيج اساتيد کشور  با بيان اينکه 29 دي ماه به نام روز غزه نامگذاري شده است، اظهار داشت: اسرائيل در 29 دي ماه 1387 تصميم گرفت به غزه هجوم آورد، تا حماس را از پاي در آورد، که تهديدي براي اسرائيل نباشد، اما مجاهدان فلسطيني، صهيونيست‌ها را شکست دادند و حماسه‌‌اي جاودان را خلق کردند.

دکتر مرداني، با اشاره نقش محوري سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني در شکل‌گيري مقاومت مردم فلسطين، گفت: شهيد سليماني توسط مجاهدين فلسطيني به شهيد قدس معروف است، چرا که آن شهيد والامقام داراي جامعيت رفتاري و اخلاقي است.

رئيس سازمان بسيج اساتيد کشور، افزود:  هوش، دانايي، علم ولايي و دغدغه‌مند بودن از ويژگي‌هاي اين شهيد عزيز بود و  ما بايستي در دانشگاه‌ها مکتب شهيد سليماني را آموزش دهيم.

دکتر مرداني، اضافه کرد: روحيه جهادي شهيد سليماني را بايستي مدنظر قرار دهيم، چرا که در واقع در همه صحنه‌ها ويژگي خستگي ناپذير وي براي موفقيت در خيلي از اموري که شايد اميد به موفقيت در آنها نبود، مشهود بود.

رئيس سازمان بسيج اساتيد کشور با  بيان اينکه 1080 کانون اساتيد دانشگاه‌ها و بيش از 53 هزار به عنوان بسيجي در سراسر کشور در اين کانون‌ها ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت: کانون بسيج اساتيد، فرصت بي‌بديلي است که مي‌توان براي تحقق اهداف انقلاب اسلامي در آن فعاليت جهادي داشت.

در اين مراسم دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام با بيان اينکه «اطيعو الله» پيام مشترک همه پيامبران  الهي است، اظهار داشت: غرض و هدف نهايي همه فرستادگان الهي  اطاعت محض از خداوند است.

سرپرست دانشگاه با بيان اينکه عبادت، انجام امور به قصد قربت، امر الهي و اطاعت از او است، گفت: بر اين اساس فعل و ترک انسان، انجام واجبات و ترک محرمات، مصداق اطاعت خواهد بود.

دکتر علي‌محمدي، افزود: اگر به هدف از خلقت انسان و بعثت انبياء از اين زاويه نگاه کنيم، بسياري از سؤالات و شبهات در حوزه اعتقادي پاسخ لازم را خواهند يافت.

سرپرست دانشگاه با اشاره به رنج‌ها و مشقت‌هاي مسلمانان در تاريخ صدر اسلام، همچون: مقاومت در شعب ابوطالب و تحمل شکنجه‌ها و فشارهاي بي‌شمار وارده از سوي مشرکان، يادآور شد: اگر اسلام و ولايت در طي قرن‌ها، محفوظ مانده، بواسطه اطاعت از خدا و رسول (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده است.

دکتر علي‌محمدي رمز ماندگاري انقلاب اسلامي در برابر دشمني‌هاي قدرت‌هاي جهاني را، اطاعت پذيري مردم از ولايت فقيه دانست و بيان داشت: دشمن به خوبي از اين موضوع اطلاع پيدا کرده و لذا با برنامه‌ريزي سعي در تضعيف رابطه مردم با ولايت فقيه دارد، تا بتواند به اهداف شوم خود دست يابد.

سرپرست دانشگاه، افزود: اين همه تبليغات و دورغ پراکني‌ها در فضاي مجازي و در رسانه‌ها بر محور همين برنامه است.

دکتر علي‌محمدي اطاعت از ولايت فقيه را عامل اصلي درخشش بسيج دانست و اظهار داشت: انتظار اين است که بسيج اساتيد، برنامه‌هاي خود را بر محور نهادينه کردن فرهنگ اطاعت از ولايت فقيه ترسيم نمايد.

سرپرست دانشگاه، تأکيد کرد: نهادينه کردن اين فرهنگ مستلزم معرفت‌افزايي و بصيرت‌افزايي است.

در اين مراسم سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) استان ايلام با تشکر از زحمات دکتر ملکي و آرزوي موفقيت براي دکتر ويسه در سمت جديد، گفت: انسجام و هماهنگي خوبي در استان وجود دارد، که اين مهم مي‌تواند بعنوان يک عامل بازدارندگي ، نقش ويژه‌اي در استقرار امنيت پايدار داشته باشد.

فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) استان ايلام، يادآور شد: در استان‌هاي هم‌جوار و مرز، سرريز امنيتي وجود دارد، که اين سرريز در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي استان تأثيرگذار خواهد بود.

سردار شاکرمي با اشاره به مزيت‌هاي استان ايلام، اظهار داشت: فرصت‌هاي ارزشمندي چون دفاع مقدس و اربعين در استان وجود دارد و اربعين در ايلام به عنوان پايتخت زائران سالار شهيدان، مي‌تواند در بحث انسان‌سازي و مباحث فرهنگي تاثيرگذار باشد.

فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) استان با درخواست از رئيس سازمان بسيج اساتيد براي تأمين اعتبار مالي راه‌اندازي انديشکده اربعين، گفت: انتظار داريم در اين زمينه مساعدت لازم صورت گيرد، تا اساتيد بسيجي بتوانند از اين فرصت براي تبيين مفاهيم اربعين استفاده کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين  غياثي مسئول دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان با بيان اينکه انقلاب فرهنگي مورد نظر امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري بايد نهادينه شود، اظهار داشت: در حوزه فرهنگي شاهد عقب‌ماندگي‌هايي هستيم، لذا اساتيد بسيجي و فرهيختگان انقلابي بايد با حضور خود و تبيين ارزش‌هاي اسلامي، زمينه اسلامي شدن دانشگاه‌ها را فراهم کنند.

در اين مراسم دکتر ملکي رئيس پيشين بسيج اساتيد استان ايلام گزارش کوتاهي از عملکرد خود در دوارن تصدي اين مسئوليت ارائه داد و براي دکتر ويسه در سمت جديد آرزوي موفقيت نمود.

در ادامه دکتر ويسه دانشيار دانشگاه ايلام و رئيس جديد سازمان بسيج اساتيد استان، با بيان اينکه دنياي جديد به سرعت در حال تغيير است، اظهار داشت: ديگر رويکردهاي سنتي براي کارهاي فرهنگي جوابگو نيست، بلکه بايد با استفاده از روش‌ها و رويکردهاي نوين، زمينه انجام اقدامات فاخر فرهنگي و انقلابي را فراهم کنيم.

دکتر ويسه، افزود: براي تحقق اين هدف نيازمند مشارکت حداکثري اساتيد دانشگاهي هستيم و لذا چتر حمايتي بسيج اساتيد براي همه کساني که نظام اسلامي و ولايت فقيه را قبول دارند باز است و با روي گشاده  از حضور همه عزيزان استقبال مي‌کنيم.

رئيس سازمان بسيج اساتيد استان ايلام، با بيان اينکه از تمام ظرفيت بسيج اساتيد براي کمک به توسعه استان استفاده خواهد شد، گفت: بايد تلاش کنيم با هم‌افزايي، تشکيل اتاق‌‌هاي فکر و همراهي و همدلي همديگر، راهکارهاي مناسب براي حل مشکلات و معضلات موجود و شتاب در روند توسعه استان، را در اختيار مقامات اجرايي قرار دهيم.

دکتر ويسه، با بيان اينکه مطالبات مقام معظم رهبري مبناي برنامه‌ريزي و اقدامات بسيج اساتيد است، اظهار کرد: استقرار ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي، مقابله با جنگ نرم دشمن و کارآمدي نظام اسلامي، اهداف اصلي است، که بسيج اساتيد خود را بر اساس مطالبات مقام معظم رهبري موظف به تحقق آنها مي‌داند.

در پايان مراسم حکم انتصاب دکتر ويسه از طرف سردار سليماني جانشين رئيس بسيج مستضعفين تقديم ايشان گرديد و با اهداي لوح از خدمات دکتر ملکي تقدير بعمل آمد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها